לדלג לתוכן

נושא בדף שיחת משתמש:TZivyA

ביקורת (שיחהתרומות)

האם תוכלי לדעת בקשר לבנזלקוניום כלוריד, מה נסגר בעניינו עם ה-FDA? בערך האנגלי (בפרק על הרגולציה) רשום משהו, שלא ברור לי למה נכתב שם, אם לא אסרו את השימוש בחומר.

חוצמיזה, אני מתרשם שיש חברה צרפתית (שטוענת שיש לה אישור של משרד הבריאות הצרפתי) משתמשת בחומר הזה כקוטל זרע, יש רופאים שממליצים עליו, אבל אני לא חושב שיש המלצה או אישור רשמיים כאן. משום מה זה מופיע בערך הנ"ל בלי מקור כאחד מהקוטלים הנפוצים ונרשם שהוא משווק על ידי חברת אגיס. אני חושב שזה לא נכון.

מה שמעניין אותי בנושא זה הוא איך החומר הזה מגיב למים, אני מנסה לבדוק עדיפות (טכנית) אפשרית על קוטל אחר שקיים בשוק (לא בישראל בשנים האחרונות) שמבוסס על Nonoxynol-9 ו-Ricinoleic acid (אין לנו ערכים), בעלון לצרכן של אותו קוטל נאמר שמים הורסים את פעילות החומר (לא יודע אם בגלל דילול הריכוז או סיבה אחרת).

אם את יודעת משהו בנושא, או מעניין אותך לקרוא ולסגור לי את הפינה הזאת, אודה מאד.

TZivyA (שיחהתרומות)

לגבי ה-FDA, נכנסתי לדף המקורי - היה ארוך מדי ולא היה לי כח לקרוא. אבל ממה שקראתי ברפרוף וממה שנכתב בערך, מדובר במספר רכיבים שמתמשים בהם בתכשירים אנטי-בקטריאליים, שנמצאו ראיות לחוסר יעילות ובטיחות בהם. יעילות בהקשר הזה (אם הבנתי נכון) מתייחסת לפעולה האנטיבקטריאלית, לא לקטילת זרע.

לגבי שאר מה שכתבת - אני לא בטוחה שהבנתי לגמרי את השאלות. אם השאלה היא ספציפית לגבי מים - אפשר לעיין בעלון לצרכן של קוטלי זרע שמכילים בנזלקונים כלוריד ולראות אם זה מצויין גם שם.

ביקורת (שיחהתרומות)

זהו שאין לי לא את זה ולא את זה, השאלה תאורטית ולא מצאתי עלון לצרכן תקני של כאלה, רק של ה-Nonoxynol-9 והחומצה השנייה. חיפשתי ברשת לפני כמה ימים ונתקלתי איפשהו בהנחיה לגבי סתירה בין "מי-סבון" לחומר הזה, אין לי מושג האם הסבון הוא הבעיה או המים. (אם הייתי מדייק באותו אתר כמו בגמרא, הייתי מסיק מכך שהוזכר סבון שזה הקטע, אבל נסיוני העגום מלמד שבקושי אפשר להתייחס גם ל'פשוטו של מקרא' באתרי הרפואה למיניהם).

בכל אופן תודה על המאמץ.

TZivyA (שיחהתרומות)

מהעלון לצרכן אי אפשר לדעת אם זה קשור לחומר הפעיל עצמו, או לחומרים אחרים שנמצאים בקוטל הזרע. זה כנראה גם תלוי בצורה שבה הוא נלקח - ספוגיות, טבליות וכן הלאה. אבל אני לא מומחית גדולה בכימיה.

תגובה ל"כמה שאלות בעקבות מחקר קטן שעשיתי הערב"