נושא בדף שיחת משתמש:Amire80

קיפודנחש (שיחהתרומות)

שלום. בנוגע לעריכתך זו: מניין המידע? אשמח ללמוד, אך למיטב ידיעתי מחגר אינו ratchet אלא escapement. למרבה הפתעתי, גם מורפיקס חושב כך, למרות שהוא רחוק מלהיות אוטוריטה שיש להתחשב בה, זה בכל זאת חיזוק מסוים.

יש דמיון מסוים בין המתקנים הללו, אך הם רחוקים מלהיות זהים. אל תשאלני איך אומרים רצ'ט - באפסנאות הצבאית בהחלט משתמשים במונח "קרקש" אותו מחקת, אבל יתכן שזה מונח מיושן או שאינו בשימוש. בכולופן, למיטב ידיעתי עריכתך זו שגויה ואשמח אם תתפנה לבדוק מה נכון. בברכה -

עלי (שיחהתרומות)

קיפודנחש, בדיקה דו־כיוונית באתר מונחי האקדמיה (מחגר, ratchet) דווקא מבססת במידה רבה את העריכה.

Amire80 (שיחהתרומות)

אני אכן מבסס עריכות כאלה על מאגר המונחים ואפילו לא מצטט את זה במפורש כמקור משתי סיבות: 1. לא נוח לקשר לאתר ההוא. 2. זאת ברירת מחדל למונחים בעברית.

אבל אני לא מעמיד פנים שאני מבין משהו בהנדסה. אם מישהו שמבין בהנדסה יכול להדגים שלדבר הזה קוראים בשם אחר בפרסומים בעברית, לא אתווכח.

קיפודנחש (שיחהתרומות)

מעניין. עד היום חשבתי ש-escapement זה מחגר. מדובר על הערך שעון מטוטלת בו הופיעה (ועדיין מופיעה) המילה מחגר כמילה העברית שמציינת escapement, ומישהו קישר לרצ'ט. השאלה הבאה: מה המונח העברי הנכון ל-escapement?

תודה.

Amire80 (שיחהתרומות)

לא יודע :(

זאת כנראה שאלה לאנשים שמבינים בהנדסת מכונות.

במורפיקס כתוב „מחגר משונן”, אבל בטח כבר בדקת שם, אז אני לא באמת מוסיף.

קיפודנחש (שיחהתרומות)

מחגר משונן הוא המושג הזכור לי כ"גרסא דינקותא" כשפגשתי שעון מטוטלת בפעם הראשונה לפני הרבה יותר מדי עשרות שנים, והוא אכן מתייחס ל-escapement. הבעיה העיקרית היא התיבה "הזכור לי" - הזיכרון שלי זה לא משהו שאפשר לבנות עליו אנציקלופדיות, גם מחמת פגמיו וגם בגלל שבאופן כללי יש להתבסס על מקורות ולא על "ידע אישי", ולכן שאלתי אותך (ושנינו מסכימים שלענייננו, מורפיקס זה לא בדיוק "מקורות"). גם אני לא הצלחתי למצוא תרגום אחר מאשר "מחגר", אבל אם סוכם שהמושג הזה כבר שמור לרצ'ט, אז נשארנו עם האסקייפמנט ביד.

בב"ח - .

Yoavd (שיחהתרומות)
תגובה ל"מחגר"