ניקוטונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

Nicktoons הוא שם כולל המשמש את ניקלודיאון לסדרת האנימציה המקורית שלהם. כל ה-Nicktoons מופקים בחלקם ב-Nickelodeon Animation Studio ומפרטים את חברת האם של Nickelodeon (Viacom, הידועה כיום כפרמאונט גלובל) בשורות זכויות היוצרים שלהם. אין עדיין בישראל יפורסם בהמשך.

מאז השקתו בסוף שנות ה-70, לוח הזמנים של ניקלודיאון כלל אנימציה שהופקה על ידי חברות אחרות, כמו בל וסבסטיאן, בננהמן ודנג'ר מאוס. והערוץ אפילו היה שותף להפקת הרוזן דאקולה, שהחלה לשידור ב-1988. אבל ניקלודיאון לא השקיעה בסדרה מצוירת מקורית משלה עד 1989, כשהמפיקה ונסה קופי ביקרה בלוס אנג'לס כדי לקבל פיצ'רים של אנימטורים מקומיים. ג'רלדין לייבורן, נשיאת הערוץ דאז, האירה שלושה פיצ'רים לסדרות מלאות: החיים על פי דאג, המופע של רן וסטימפי וראגרטס. ב-11 באוגוסט 1991, שלושת הקריקטורות הוצגו לראשונה כחלק מבלוק של 90 דקות, והפכו ל-Nicktoons הממותגים הראשונים. בניגוד לסרטים המצוירים מבוססי הסחורה ששלטו בתעשיית האנימציה של שנות ה-80, ונסה קופי וג'רלדין לייבורן הסכימו שהניקטון צריך להיות מונע על ידי יוצרים: מבוסס על דמויות מקוריות שעוצבו על ידי אנימטורים. עדיין אין בישראל יפורסם בהמשך.

ה-Nicktoons הראשונים הגיעו להצלחה כלכלית, ושכנעו את ויאקום להשקיע בתוכניות אנימציה מקוריות עבור הרשת האחרת שלה MTV. עד 1998, חטיבת האנימציה של ניקלודיאון פעלה מתוך מתחם משרדים שכור בסטודיו סיטי, קליפורניה. הייצור עבר לבניין בודד בברבנק הסמוך ב-4 במרץ 1998. בין התוכניות הראשונות שהופקו במתקן החדש הזה הייתה בובספוג מכנסמרובע, שעד 2004 הפכה לתוכנית הרווחית ביותר בתולדות ניקלודיאון. בשנת 2002 הושק ערוץ כבלים שנקרא גם ניקטונס, ואחריו מספר גרסאות בינלאומיות. מספר תוכניות מקוריות הופיעו בבכורה של פרקים חדשים ברשת Nicktoons. אין עדיין בישראל יפורסם בהמשך.

בתחילת שנות ה-2010, ניקלודיאון הוציאה לראשונה את שני הניקטון הראשונים המבוססים על זכייניות טלוויזיה קיימות, בניגוד לדמויות חדשות: צבי הנינג'ה המתבגרים ומועדון ווינX. שני המופעים המחודשים הללו פותחו ב-Nickelodeon Animation Studio בעקבות רכישות של Viacom של שני הנכסים. בשנת 2019, Nick Animation הוציא לראשונה את Nicktoon הבלעדי להזרמה, פינקי מלינקי, אשר שוחרר בנטפליקס ולא בטלוויזיה. מספר חודשים לאחר מכן, האולפן הכריז על הסכם רב-שנתי להפקת תוכן אנימציה עבור נטפליקס, כולל נכסים חדשים וספין-אוף של ניקוטונים קודמים. Nick toons יפורסם בהמשך בישראל כי אין בינתיים בגלל שניקולדיאון עוד לא החליטו שיהיה בישראל אז יפורסם בהמשך עוד בפרטים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניקוטונים בוויקישיתוף