ניק לנגוורת'י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניק לנגוורת'י
Nick Langworthy
לנגוורת'י, 2023
לנגוורת'י, 2023
לנגוורת'י, 2023
לידה 27 בפברואר 1981 (בן 43)
ג'יימסטאון, ניו יורק, ארצות הברית
שם מלא ניק לנגוורת'י
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת ניאגרה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת נצרות פרוטסטנטית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-23 של ניו יורק
3 בינואר 2023
מכהן ←

ניק לנגוורת'יאנגלית: Nicholas A. Langworthy ;נולד ב-27 בפברואר 1981) הוא פוליטיקאי אמריקאי המכהן כחבר בבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-23 של מדינת ניו יורק מאז 2023. לנגוורת'י, חבר המפלגה הרפובליקנית, הוא גם יושב ראש הוועדה הרפובליקנית במדינת ניו יורק, אליה מונה ביולי 2019 לאחר שעמד בראש הוועדה הרפובליקנית של מחוז ארי, ניו יורק מאז 2010. הוא כיהן כיו"ר המפלגה בניו יורק בגיל הצעיר ביותר בתולדות המפלגה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לנגוורת'י נולד בג'יימסטאון, ניו יורק ב-1981. הוא למד בבית הספר המרכזי של פיין ואלי בעיר הולדתו, וסיים את לימודיו בשנת 1999. לאחר סיום הלימודים, הוא למד באוניברסיטת ניאגרה, שם הקים את שלוחת הרפובליקנים באוניברסיטה. הוא סיים את לימודיו בניאגרה עם תואר ראשון במדעי המדינה.

לאחר שהתמחה במשרדו של המושל ג'ורג' פטאקי וניהל קמפיין לקונגרס עבור ברט זומר בשנת 2000, לאנגוורת'י מונה לעבוד תחת חבר הקונגרס תומאס מ. ריינולדס. הוא ניהל את מסעות הבחירות המוצלחים של ריינולדס בשנים 2004 ו-2006. בזמן שעבד עבור ריינולדס, לנגוורת'י פגש את אשתו לעתיד, ארין בייקר, שעבדה גם כן בצוות של ריינולדס. לנגוורת'י ניהל מאוחר יותר את הקמפיין המוצלח של 2008 של הנציג כריס לי ושימש כמנהל המשרד המחוזי של לי עד מאי 2010.

לנגוורת'י הוא המייסד והנשיא של חברת הסקרים, Liberty Opinion Research.

לאחר שיו"ר הוועדה הרפובליקנית של מחוז ארי, ג'יימס פ. דומגלסקי, התפטר מתפקידו ב-2010 כדי להתמודד לסנאט של מדינת ניו יורק, לנגוורת'י זכה פה אחד בבחירות מיוחדות לראשות, והפך ליו"ר הצעיר ביותר של כל אחת מהמפלגות בהיסטוריה של מחוז אירי. בשנת 2016, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הודיע שלנגוורת'י יכהן בוועד המנהל של צוות המעבר שלו. לנגוורת'י היה תומך נלהב בקמפיין הנשיאותי של טראמפ.[1]

בשנת 2018, לנגוורת'י החל בקמפיין לראשות הוועדה הרפובליקנית של מדינת ניו יורק נגד יו"ר המדינה המכהן אד קוקס. ב-20 במאי 2019, לאחר שהיו"ר הרפובליקני של מחוז מונרו ביל רייליך הודיע על תמיכתו בלנגוורת'י, הודיע קוקס כי הוא מסיר את מועמדותו לכהונה חדשה כיו"ר. ב-1 ביולי 2019, לנגוורת'י מונה ליושב ראש הוועדה הרפובליקנית של מדינת ניו יורק. הוא היו"ר המדינה הצעיר ביותר בתולדות המפלגה.[2]

ביוני 2022, הודיע נציג כריס ג'ייקובס כי לא יתמודד לקדנציה נוספת בבית הנבחרים. הוא הכריז לאחר מכן על מועמדותו למושב, המייצג חלק ממחוז אירי ורוב המחוז הדרומי. הוא ניצח בפריימריז הרפובליקני ב-24 באוגוסט, כשניצח את קרל פלדינו. בבחירות הכלליות ניצח את המועמד הדמוקרטי מקס דלה פיה. הוא הושבע לתפקידו בראשית 2023.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניק לנגוורת'י בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ניק לנגוורת'י
  2. ^ The Associated Press, New York GOP formally taps Langworthy as new leader, syracuse, ‏2 ביולי 2019 (באנגלית)