נער הבועה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נער הבועה
Bubble Boy
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על הסרט הילד בבועת הפלסטיק (אנ') משנת 1976
בימוי בלייר היינס
הופק בידי ביו פלין (אנ')
תסריט סינקו פול וקן דאוריו (אנ')
עריכה פמלה מרטין (אנ')
שחקנים ראשיים ג'ייק ג'ילנהול
סוזי קורץ
מארלי שלטון (אנ')
דני טרחו
ג'ון קרול לינץ'
מוזיקה ג'ון אוטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'רזי זיילינסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי טאצ'סטון עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו לפי דרישה
הקרנת בכורה 24 באוגוסט 2001
משך הקרנה 84 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה שחורה
תקציב 13 מיליון דולר
הכנסות 5 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו bubbleboy
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נער הבועהאנגלית: Bubble Boy) הוא סרט קומדיה שחורה אמריקאי שיצא בשנת 2001. הסרט בוים על ידי בלייר הייס, והשחקן ג'ייק ג'ילנהול מככב בו בתפקיד הראשי.[1] הסרט מבוסס על הסרט "הילד בבועת הפלסטיק (אנ')" משנת 1976.[2] מחזמר באותו השם (אנ') שעלילתו נכתבה על ידי תסריטאי הסרט עלה בשנת 2008.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ימי ליוינגסטון נולד ללא מערכת חיסונית ומתגורר בתוך בועת פלסטיק בבית משפחתו בקליפורניה. שכניו מכנים אותו בלעג "נער הבועה". אמו, נוצריה אדוקה ומגוננת יתר על המידה, חושפת את ג'ימי לעולם שבחוץ בעזרת מגזינים לנוער וצפיה בסדרה "Land of the Lost (אנ')". כשג'ימי מגיע לגיל ההתבגרות, הוא מתחיל להימשך לשכנתו, נערה בשם קלואי שעוברת להתגורר בבית הסמוך והשניים נעשים חברים, למרות חוסר ההסכמה של אמו. כשקלואי נוסעת למפלי הניאגרה כדי להתחתן עם בחור בשם מארק, ג'ימי מבין שהוא מאוהב בקלואי ובונה לעצמו חליפת בועה ניידת במטרה לעצור את החתונה.

בדרכו למפלים, ג'ימי נאסף על ידי כת שנקראת "בהיר וזוהר", אך הם נוטשים אותו במדבר לאחר שהוא העליב אותם. ג'ימי פוגש אופנוען בשם סלים, שמספר לו על אהבה ישנה שלו בשם "אש פראית" לאחר שג'ימי מספר לו על מטרת המסע שלו. בינתיים, הוריו של ג'ימי מגלים שהוא נעלם ויוצאים אחריו ובמקביל גם חברי הכת מחפשים אחר ג'ימי לאחר שראש הכת, אדם בשם גיל מאמין שג'ימי הוא המשיח שלהם. ג'ימי עוזב את סלים בלאס וגאס וממשיך בדרכו בעזרת קורקינט ממונע שהוא זכה בו בקזינו. ג'ימי נתקל בהוריו והם בטעות דורסים אותו ומעיפים אותו ישירות לתוך רכבת נוסעת. הרכבת מתבררת להיות שייכת לאדם נמוך קומה בשם "ד"ר פריק", מנהל של מופע שוליים נודד. כשפריק מנסה לגייס את ג'ימי למופע שלו, ג'ימי חובט בו ופריק מאבד את הכרתו. הפריקים ברכבת מבינים שפריק כבר לא מהווה איום עליהם ומחליטים לעקוב אחרי ג'ימי (כשמקביל גם חברי הכת והוריו של ג'ימי מחפשים אותו).

ג'ימי נאסף על ידי פושפאפ, נהג משאית גלידה הודי, אבל נאלץ להמשיך ברגל לאחר שפושפאפ דרס פרה בדרכם. ג'ימי זוכה ב-500 דולר בהיאבקות בוץ ומשלם לנהג בשם פאפי שייקח אותו למפלי הניאגרה, אך חברי הכת מגיעים ומנסים ללכוד אותו. הפריקים מגיעים לעזרתו של ג'ימי ומבריחים אותו מהכת, אך כנופייתו של סלים מגיעה ומתפתח בינם לבין חברי הכת עימות פיזי (לאחר שג'ימי סיפר לסלים על ההיתקלות שלו עם חברי הכת קודם לכן). ג'ימי מנצל את המהומה ובורח ביחד עם פאפי. בבוקר שלמחרת, ג'ימי מגלה שפאפי מת בזמן הנהיגה ובורח מהרכב. ג'ימי מגיע לתחנת דלק ומנסה להתקשר לקלואי, אך מארק עונה לטלפון ומסביר לג'ימי שאין לו סיכוי עם קלואי בגלל מצבו וג'ימי המיואש מחליט להתקשר להוריו ולחזור הביתה. כשהוריו מגיעים לקחת אותו, מורטון, אביו של ג'ימי מעודד אותו להמשיך במסעו ועוזר לו לברוח מהאם. ג'ימי בורח מאמו ועולה על מטוס אותו מטיס אדם בשם פיפי, המתברר להיות אחיו של פאפי.

במהלך הטיסה, פאפי מת במטוס וג'ימי קופץ ונוחת במפלי הניאגרה. ג'ימי שורד את הנפילה ומגיע בדיוק בזמן לחתונה של קלואי ומארק. ג'ימי מוריד מעצמו את חליפת הבועה שלו, מנשק את קלואי ולאחר מכן מתמוטט. תחת ההתעקשות של מורטון, אמו של ג'ימי חושפת בפניו שהמערכת החיסונית שלו תקינה ושהיא רק רצתה לשמור עליו מהעולם שבחוץ.

ג'ימי וקלואי מתחתנים ואל החתונה מגיעים כל האנשים שג'ימי פגש במסעו. סלים מזהה את אמו של ג'ימי כאש פראית, אותה אישה שהוא אהב בעבר ואמו של ג'ימי עוזבת ביחד עם סלים ומורטון לטיול אופנוענים. ג'ימי וקלואי מגלים שפאפי ופופי בחיים והשניים לוקחים את הזוג לירח הדבש שלהם.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 31% טריות על סמך 84 ביקורות.[3]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 7.5/10 על סמך 21 ביקורות.[4]

מחלוקת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עורר מחלוקת בשל בכך שהציג את מחלת הכשל חיסוני משולב חמור בצורה לעגנית וכן הציג גרסה הומוריסטית המבוססת על דייוויד וטר, ילד שסבל מהמחלה וחי בחיו הקצרים בתוך בועת פלסטיק.[5]

עיבוד מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 סינקו פול וקן דאוריו עיבדו את הסרט "נער הבועה" למחזמר מוזיקלי. למחזמר נכתבו שירים מקוריים שגם הוקלטו ויצאו כאלבום לרכישה דרך חברת ההפקות "Sh-K-Boom Records (אנ')". המחזמר יצא בשנת 2017 בכיכובם של איי.ג'יי הולמס (אנ'), אליס ריפלי (אנ') וריצ'רד קיינד. המחזמר הופק על ידי סינקו פול, ג'סטין גולדנר (אנ') וקורט דאוץ' (אנ').[6][7][8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mitchell, Elvis (2001-08-24). "FILM REVIEW; Boy With a Decent Spirit That No One Can Burst". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2023-05-21.
  2. ^ 1 2 'Bubble Boy: The Musical' coming | www.theacorn.com | The Acorn, web.archive.org, ‏2015-01-19
  3. ^ Bubble Boy – Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2001-08-24 (באנגלית)
  4. ^ Bubble Boy, נבדק ב-2023-05-21
  5. ^ Group calls for boycott of Disney's 'Bubble Boy', Baltimore Sun, ‏2001-08-24
  6. ^ Cinco Paul - Bubble Boy [Original Cast Recording] Album Reviews, Songs & More | AllMusic (באנגלית), נבדק ב-2023-05-21
  7. ^ BWW News Desk, BUBBLE BOY Original Cast Recording Pops Today; Watch Caroline Bowman Sing 'Falling for the Boy'!, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  8. ^ https://www.facebook.com/BritishTheatreOfficial, REVIEW: Bubble Boy, Original Cast Recording ✭✭✭✭✭, British Theatre, ‏2017-07-12 (באנגלית בריטית)