נקודת פריצה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נקודת פריצה
Point Break
בימוי קתרין ביגלו
הופק בידי ג'יימס קמרון, רוברט ל. לוי
תסריט וו. פיטר אליף
עריכה הווארד סמית עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פטריק סווייזי, קיאנו ריבס, גארי ביוסי, לורי פטי
מוזיקה מארק אישהאם
צילום דונלד פטרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Largo Entertainment, פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 ביולי 1991
משך הקרנה 120 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פשע, surf film, סרט ספורט, סרט פעולה, סרט שוד, סרט מותחן, סרט באדי קאפ עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 24 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו pointbreak
פרסים פרס הקולנוע של MTV לגבר הנחשק ביותר (קיאנו ריבס) עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נקודת פריצה (באנגלית: Point Break) הוא סרט פעולה אמריקני משנת 1991 בכיכובם של פטריק סווייזי וקיאנו ריבס, ובבימויה של קתרין ביגלו. המונח "נקודת פריצה" מתייחס לביטוי בשפת הגולשים.

ב-2015 הופק סרט רימייק באותו שם בכיכובם של אדגר רמירס, לוק ברייסי וטרסה פאלמר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וני יוטה (המגולם על ידי קיאנו ריבס) הוא סוכן FBI אשר יחד עם שותפו פאפאס (המגולם על ידי גארי ביוסי) חוקרים סדרה של מעשי שוד של בנקים. קצה חוט מוביל אותם לחשוד כי שודדי הבנקים, החובשים מסכות גומי של נשיאים אמריקאים לשעבר, הם חבורת גולשי גלים. יוטה מסתנן לשורותיהם ומכיוון שאינו יודע לגלוש, מבקש מטיילר (המגולמת על ידי לורי פאטי) להדריכו.

בהמשך, יוטה יוצר קשר עם בודהי (המגולם על ידי פטריק סווייזי), מנהיג חבורת הגולשים, ונמשך יותר ויותר לסגנון החיים הפרוע של קהילת גולשי הגלים. הוא מתחיל לעקוב אחרי חבורת גולשים אחרת ומגלה שמדובר בפושעים בעלי עבר פלילי המתאימים לכאורה לפרופיל שודדי הבנקים, אך במהלך הפריצה לביתם מתפתח קרב יריות במהלכו נהרגים חלק מחברי הכנופיה ומתגלה כי מדובר בסוחרי סמים והפריצה לביתם הרסה מבצע מעקב אחריהם.

ג'וני מתחיל לחשוד בבודהי ובחבורתו שהם חבורת שודדי הבנקים, והוא משכנע את פאפאס לעקוב אחריהם ולבצע תצפית על בנק אותו הם סקרו לאחרונה. במהלך המעקב מתבצע שוד על ידי חבורת שודדי הנשיאים לשעבר ויוטה פותח במרדף רגלי אחר מנהיגם, אך לא משיג אותו. באותו הלילה מתכנסים בודהי וחבורתו כדי להחליט מה לעשות עם ג'וני ונחשף כי הם אכן השודדים, וכי הם מבצעים את מעשי השוד לא רק כדי לממן את אורח חייהם הפרוע אלא גם כהתרסה בפני המערכת וכביטוי של הרוח האנושית. הם לוקחים את ג'וני לכאורה לצניחה חופשית ואז חושפים בפניו כי הם חטפו את טיילר ומאיימים להרוג אותה אם לא ישתף איתם פעולה בשוד הבנק האחרון שלהם לפני שיברחו למקסיקו. ג'וני הצטרף בעל כורחו למעשה השוד ללא מסיכה בניגוד לחבריו, אך השוד מסתבך כשאחיו הצעיר של בודהי- אחד מהשודדים- נהרג ובודהי בורח. ג'וני תופס את בודהי ושאר חברי הכנופיה בשדה התעופה רגע לפני בריחתם למקסיקו ומנסה להרוויח זמן כדי להציל את טיילר, אך בין שני הצדדים מתפתח קרב יריות בסופו נהרגים פאפאס ביחד עם שני חברי הכנופיה הנוספים של בודהי. ג'וני טס שוב עם בודהי וצופה בו בורח במקסיקו בתמורה לחייה של טיילר.

מספר חודשים לאחר מכן מאתר ג'וני את בודהי עומד על חוף באוסטרליה כשהוא מצפה לסופת המאה כדי לגלוש בים הסוער. בין השניים מתפתח עימות פיזי בסופו ידו של ג'וני על העליונה, אך רגע לפני שהוא עוצר את בודהי, משכנע אותו בודהי לשחרר אותו כדי שיוכל לתפוס את הגלים הגדולים של הסופה, להם כדבריו הוא חיכה כל חייו. כשהוא מתרחק מהחוף, צופה ג'וני בבודהי נהרג בניסיון לגלוש בגלים הגבוהים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]