נתן זייברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נתן זייברג
לידה 22 בספטמבר 1956 (בן 67)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי פיזיקה
מקום מגורים ישראל, ארצות הברית
מקום לימודים מכון ויצמן למדע עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחה לדוקטורט חיים הררי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות המכון למחקר מתקדם עריכת הנתון בוויקינתונים
תלמידי דוקטורט שירז מינוואלה, Philippe Pouliot, Sameer Murthy, Po-Shen Hsin, Thomas Dumitrescu, David Shih עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
הערות יהודי
www.sns.ias.edu/seiberg
תרומות עיקריות
מחקרים בתחום תורת המיתרים ותורת השדות הקוונטית.
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נתן "נתי" זייברג (Nathan "Nati" Seiberg; נולד ב-22 בספטמבר 1956) הוא פיזיקאי ישראלי-אמריקאי החוקר את תחום תורת המיתרים. הוא מכהן כפרופסור במכון למחקר מתקדם בעיר פרינסטון שבניו-ג'רזי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בישראל ב-22 בספטמבר 1956. בילדותו התבלט במחנה נוער שוחר מדע שנערך במכון ויצמן.

סיים תואר ראשון בפיזיקה בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב בשנת 1977, לאחר מכן התגייס ושירת חמש שנים בצה"ל. במקביל עבד על דוקטורט במכון ויצמן, בהנחיית חיים הררי, אותו סיים בשנת 1982. הוא החל ללמד במכון ויצמן, ובשנת 1989 מונה לפרופסור מן המניין. בשנים 1989 עד 1997 כיהן כפרופסור באוניברסיטת ראטגרס. משנת 1997 משמש כפרופסור מן המניין לפיזיקה מתמטית במכון למחקר מתקדם (הישראלי היחיד אי פעם שכיהן במוסד זה) ומשנת 1998 כפרופסור אורח באוניברסיטת פרינסטון.

בשנת 1995 הוענקה לו מדליית אוסקר קליין. בשנת 1996 קיבל מלגה במסגרת היוקרתית של עמיתי מקארתור. בשנת 2008 מונה כחבר באקדמיה הלאומית למדעים של ארצות הברית. ב-2012 זכה בפרס לפיזיקה יסודית בסך 3 מיליון דולר.[1] בשנת 2016 זכה במדליית דיראק יחד עם מיכאל שיפמן וארקדי ויינשטיין.

למחקריו של זייברג היה תרומה משמעותית בתחום תורת המיתרים ותורת השדות הקוונטית. ביחד עם אדוארד ויטן פרסם את משוואות זייברג-ויטן, העוסקות בתורת כיול.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נתן זייברג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]