סאבנאוטיקה: מתחת לאפס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סאבנאוטיקה: מתחת לאפס
Subnautica: Below Zero
כללי
תאריך הוצאה 14 במאי 2021
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות, משחקי הישרדות
פיתוח Unknown Worlds Entertainment
הוצאה לאור Unknown Worlds Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Subnautica עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק יוניטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Microsoft Windows, פלייסטיישן 4, Xbox Series X ו-Series S, פלייסטיישן 5, נינטנדו סוויץ', macOS, Xbox One עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם סאבנאוטיקה
המשחק הבא Subnautica 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאבנאוטיקה: מתחת לאפסאנגלית: Subnautica: Below Zero) הוא משחק וידאו בעולם פתוח, מסוגת אקשן, הרפתקה והישרדות שפותח ופורסם על ידי "Unknown Worlds Entertainment". זהו ההמשך למשחק סאבנאוטיקה מ-2018.

המשחק יצא לאור לגישה מוקדמת דרך סטים וחנות המשחקים של אפיק גיימס בינואר 2019 והמשחק יצא לאור ב-Xbox One, Microsoft Windows, פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, Nintendo Switch, MacOS וXbox Series X/S ב-14 במאי 2021.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאבנאוטיקה הוא משחק המתרחש בסביבת עולם פתוח ומשוחק מנקודת מבט של גוף ראשון על כוכב שרובו אוקיינוס בשם 4546B. המטרה העיקרית של המשחק היא לחקור את האוקיינוס ולשרוד את הסכנות שבו, תוך השגת חפצים וחומרים והגעה למקומות במפה, לשם התקדמות העלילה. השחקן יכול לאסוף משאבים מהעולם ולבנות בעזרתם כלים בסיסיים וכלי שיט שמסייעים לו להתקדם. השחקן צריך גם לקיים אינטראקציה עם עולם החי שנמצא על כוכב הלכת[1][2][3].

לכל אחד מהכלים, הציוד והבסיסים שהוא בונה יש מתכון משלו וחלק מהמרכיבים של חלק מהדברים ניתן למצוא רק באזורים המרוחקים והעמוקים של עולם המשחק. בתוך הבסיס, השחקן יכול ליצור בבסיסו דברים כמו מיטה ומכונת קפה אך הם אמצעים קוסמטיים בלבד שלא משמשים להתקדמות במשחק מכיוון שהמשחק אינו עוקב אחרי דברים כמו עייפות. השחקן לומד מתכונים חדשים על ידי סריקת פיסות טכנולוגיה או שחזור תיבות נתונים, הפזורות ברחבי עולם המשחק. לצד חומרי גלם, מציאת מתכוני יצירה חדשים היא סיבה מרכזית לחקור.

בדרך כלל, המשחק דורש מהשחקן לבקר באזורים יותר ויותר עמוקים של העולם כדי למצוא חומרים נדירים וטכנולוגיה ייחודית. הבעיה העיקרית בלגשת לאזורים העמוקים ביותר היא קיבולת החמצן המצומצמת. עם פתיחת העולם ובתחילת המשחק, השחקן יכול לעצור את נשימתו מתחת למים ל-45 שניות ויכול לשהות בעומקים של פחות מ-100 מטרים. השחקן חייב למצוא וליצור ציור משופר שיאפשר לו להישאר מתחת למים רב זמן יותר. בעת נסיעה בצוללות או כלי רכב אחרים, יש אספקת חמצן כשהם מונעים אך יש לשדרג את הכלים כדי שיוכלו לעמוד בלחץ המים ככל שהמים עמוקים יותר ויותר.

המשחק מתרחש בעיקר מתחת למים, אך בניגוד למשחק הקודם, יש בו מספר אזורים יבשתיים, בהם יש מבנים שניתן לחקור והם משמשים כמיקומי מפתח להמשך עלילת המשחק. בנוסף ליום ולילה, השחקן מושפע גם ממזג האוויר, שלעיתים כולל רוחות כבדות וערפל כבד. בסאבנאוטיקה: מתחת לאפס יש גאדג'טים חדשים שלא הופיעו במשחק המקורי כמו פנס ראש, גלאי מתכות ועוד[4]. לצד מדדים כמו חמצן, רעב וצמא, במשחק זה לשחקן יש מדד חדש: בעת הליכתו על היבשה, מופעל "מדד חוף הגוף", שמתפקד כמו מדד החמצן מתחת למים. השחקן מאבד בהדרגה את חום הגוף ואם לא יטפל בזה, הוא ימות מהיפותרמיה. השחקן יכול למלא את המדד בקפיצה למים, צריכת מאכלים מסוימים שישפרו על קור גופו או עמידה ליד מקור חום.

דרגות קושי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תחילת משחק חדש, על השחקנים לבחור מצב קושי מבין ארבעת המצבים הבאים:

  • הישרדות - השחקן צריך לדאוג למדדי הרעב, הצמא, החמצן וחום הגוף. אלו משפיעים על מד הבריאות שלו, וכשזה מתרוקן - השחקן מת, אך חוזר לחיים מיד לאחר וחלק מהחפצים שהיו לו במלאי נאבדים. זהו מצב המשחק ה"סטנדרטי" והנפוץ ביותר.
  • הארדקור הוא מצב שמרחיב את מצב הישרדות והופך אותו לקשה יותר. במצב זה המשחק כולל "Permadeath": מצב בו כאשר השחקן מת - הוא לא מתחדש וקובץ המשחק נמחק.
  • חופשי דומה מאוד למצב הישרדות רק שבו אין מד צמא ומד רעב.
  • יצירתי כל המאפיינים המגבילים שיש על השחקן, כגון מד החמצן והבריאות מוסרים, כל השרטוטים אינם נעולים, והשחקן יכול ליצור ללא צורך באיסוף משאבים. בנוסף, כל הכלים שהשחקן משתמש בהם אינם צריכים מקור אנרגיה כדי לפעול
  • מותאם אישית - במצב זה ניתן לעבוד ולשחק עם אפשרויות שונות ניתנות להתאמה אישית של המשחק, כגון מזג האוויר, אורך היום והלילה, שיעורי השרצת בעלי החיים בעולם ועוד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאבנאוטיקה: מתחת לאפס תוכנן כתוסף תוכן ניתן-להורדה (DLC) למשחק המקורי אך לאחר שהבינו שהיקפו משמעותי מה שחשבו, החליטו לשחרר אותו כמשחק עצמאי, שיהיה משחק ההמשך לסאבנאוטיקה. העבודה על המשחק הוכרזה באוגוסט באוגוסט 2018 וכבר ב-30 בינואר 2019 הוא יצא לאור לגישה מוקדמת עבור macOS ו- Windows[5]. המשחק המלא שוחרר עבור הפלטפורמות הללו, יחד עם גרסאות עבור Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ו- Xbox Series X/S, ב-14 במאי 2021[6]. למשחק זה יש דגש גדול יותר על העלילה של המשחק בהשוואה למשחק המקורי[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Carlson, Patrick (17 בדצמבר 2013). "Natural Selection 2 developer Unknown Worlds announces ocean-based Subnautica". PC Gamer. אורכב מ-המקור ב-29 בינואר 2016. נבדק ב-20 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Birnbaum, Ian (9 בינואר 2015). "Subnautica: Early impressions of Minecraft under the sea". PC Gamer. אורכב מ-המקור ב-29 בינואר 2016. נבדק ב-20 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Jeremy, Hugh (בדצמבר 2013). "Subnautica: Descend into the Depths". Unknown Worlds Entertainment. אורכב מ-המקור ב-30 במרץ 2016. נבדק ב-20 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Devore, Jordan (17 ביולי 2019). "Subnautica: Below Zero has a new mining site to explore". Destructoid. נבדק ב-26 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Tarason, Dominic (25 בינואר 2019). "Subnautica: Below Zero dives into early access next week". Rock Paper Shotgun. נבדק ב-26 בפברואר 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Romano, Sal. "Subnautica: Below Zero launches May 14 for PS5, Xbox Series, PS4, Xbox One, Switch, and PC". נבדק ב-24 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  7. ^ Avard, Alex (3 בפברואר 2021). "Subnautica: Below Zero empowers the player with more gadgets and narrative momentum, but still makes you feel like a drop in ocean". GamesRadar. נבדק ב-26 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)