צער גידול בנות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סטיב הייל)
צער גידול בנות
Full House
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים ג'ף פרנקלין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים בוב סאגט
ג'ון סטיימוס
דייב קולייר
קנדס קמרון
ג'ודי סוויטין
מרי קייט ואשלי אולסן
לורי לוקלין
אנדראה בארבר
סקוט ויינגר
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 192 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך צער גידול בנות - הדור הבא
הפקה
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום וידאוטייפ, מערך מרובה מצלמות עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'סי פרדריק, Bennett Salvay עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 24 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל הטלוויזיה החינוכית
ערוץ 2
ערוץ הילדים
Netflix Israel: 2017 - 31 במאי 2020
פורמט (תמונה) SDTV
תקופת שידור מקורית 22 בספטמבר 198723 במאי 1995 (24 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צער גידול בנותאנגלית: Full House - "בית מלא") היא קומדיית מצבים אמריקאית, שנוצרה על ידי ג'ף פרנקלין עבור ABC. הסדרה עוקבת אחר חייו של אב אלמן בסן פרנסיסקו, אשר חברו הטוב ביותר וגיסו מתגייסים לעזרתו, לגדל את שלוש בנותיו. בסדרה כיכבו בוב סאגט, ג'ון סטיימוס, מרי קייט ואשלי אולסן ואחרים.

הסדרה, אשר זכתה להצלחה גדולה ברחבי העולם, שודרה מה-22 בספטמבר 1987 עד ה-23 במאי 1995, וכללה 192 פרקים ב-8 עונות. לאחר מכן, הסדרה שודרה לאורך השנים שוב ושוב בשידורי סינדיקציה, במקביל למכירות של מוצרים שונים עם מותג הסדרה. הסדרה עלתה לשירות "נטפליקס" בישראל בשנת 2017 וירדה ב-31 במאי 2020.

ב-26 בפברואר 2016 עלתה לשידור "צער גידול בנות - הדור הבא" - סדרת ספין אוף של "צער גידול בנות". הפרק הראשון בסדרה נחשב ל"איחוד טלוויזיוני" של צוות השחקנים המקורי.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל טאנר הוא אלמן המתגורר בסן פרנסיסקו עם שלוש בנותיו (דונה ג'ו, סטפני ומישל). אשתו פאמלה נהרגה בתאונת דרכים שנגרמה בשל נהג שיכור. חברו הטוב מבית הספר, ג'וסף גלדסטון, וגיסו (אחיה של פאם), ג'סי קטסופוליס, עוברים לגור בביתו כדי לעזור לו בגידול הבנות. מאוחר יותר עוברת לגור עימם גם המגישה לצדו של דני בתוכנית הבוקר שהוא מנחה, רבקה דונלדסון. היא אף נישאת לג'סי וביחד נולדים להם שני בנים תאומים, אלכסנדר וניקולס (אלכס וניקי). הסדרה מציגה גם את התבגרותן של הבנות ואת התמודדותן עם עניינים שבשגרה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12222 בספטמבר 19876 במאי 1988
22214 באוקטובר 19885 במאי 1989
32422 בספטמבר 19894 במאי 1990
42621 בספטמבר 19903 במאי 1991
52617 בספטמבר 199112 במאי 1992
62422 בספטמבר 199218 במאי 1993
72414 בספטמבר 199317 במאי 1994
82427 בספטמבר 199423 במאי 1995

בתחילת העונה הראשונה, בפרק הראשון, רואים את הילדות די ג׳יי (קאנדס קמרון ביורה) וסטפני טאנר (ג׳ודי סוויטין) נפרדות מסבתא שלהם, אשר גרה איתן למספר ימים כדי לעזור לאביהם, דני טאנר (בוב סאגט) בגידול הילדות לאחר שאמם, פאמלה, נפטרה. בהמשך הפרק עוברים ג׳סי קטסופוליס (ג׳ון סטיימוס) וג׳ואי גלדסטון (דייב קולייר) לגור עם דני טאנר ועם בנותיו, סטפני, די ג׳יי ומישל (מרי קייט ואשלי אולסן) עונה 1 עוקבת אחרי הדרך בה ג׳סי, דני וג׳ואי מטפלים בילדות.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניק קטסופוליס
 
איירין קטסופוליס
 
 
 
ג'ון טאנר
 
קלייר טאנר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'סי קטסופוליס
(ג'ון סטיימוס)
 
בקי דונלדסון-קטסופוליס
(לורי לוקלין)
 
פמלה "פם" קטסופוליס-טאנר
 
דני טאנר
(בוב סאגט)
 
טרי טאנר
 
ונדי טאנר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אלכס קטסופוליס
 
ניקי קטסופוליס
 
די.ג'יי. טאנר-פולר
(קנדס קמרון בור)
 
טומי פולר
 
סטפני טאנר
(ג'ודי סוויטין)
 
מישל טאנר
(מרי קייט ואשלי אולסן)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'קסון פולר
 
מקס פולר
 
טומי פולר ג'וניור
  • דניאל "דני" ארנסט טאנר (מגולם בידי בוב סאגט) - אלמן ואב לשלוש בנות, דיי גיי" סטפני ומישל. בתחילת הסדרה הוא עובד כשדר ספורט, ובעונה השנייה הוא מתחיל להנחות תוכנית בוקר בשם "Wake Up, San Francisco" ("התעוררי, סן פרנסיסקו"), לצידה של בקי. חלק נכבד מההומור בדמותו של דני מגיע מהאובססיה שלו לנקיון ומה"חנוניות" שלו. לאחר שהוא מתגבר על מותה של אשתו האהובה, הוא מפתח מספר מערכות יחסים רומנטיות, שהבולטת שבהן היא עם ויקי לארסון, והוא אף מציע לה נישואים באמצעות זיקוקין בדיסני וורלד. היא עונה בחיוב אולם לאחר שוויקי מוצאת עבודה בעיר אחרת, היא עוזבת את דני.
  • ג'סי קטסופוליס (מגולם בידי ג'ון סטיימוס) - נקרא בעבר הרמיס אך שינה את שמו בצעירותו. אחיה הצעיר של פאם, ומכאן גיסו של דני. כשהוא עובר להתגורר עם דני והבנות, דיי גיי" סטפני ומישל. בעונה הראשונה, הוא אינו מבין דבר וחצי דבר בגידול ילדים, אולם הוא לומד להסתדר. בעונה הראשונה הוא עובד בעסקי ההדברה של אביו, אולם עוזב כדי לעסוק בפרסום, לצדו של ג'ואי. לבסוף הוא וג'ואי מנחים ביחד תוכנית רדיו. ג'סי הוא סולן וגיטריסט להקת Jesse and the rippers (בתרגום חופשי: ג'סי והקורעים או ג'סי והריפרס). בעונה השמינית להקתו של ג'סי מוציאה אותו מהלהקה והוא מקים להקה חדשה בשם hot daddy and the monkey puppets (בתרגום חופשי: אבא לוהט ובובות הקופים). בעונה השביעית יורש ג'סי את מועדון ה"סמאש קלאב" המפורסם בו הופיע רבות בצעירותו. הוא פותח אותו מחדש ומנהל אותו. ג'סי מתחיל לצאת עם בקי כמה חודשים לאחר שהיא מתחילה לעבוד עם דני, והם מתחתנים בעונה הרביעית. בעונה החמישית נולדים להם תאומים בשם ניקי ואלכס, וארבעתם יחד ממשיכים להתגורר בבית משפחת טאנר. בעונה הראשונה שם הדמות הייתה ג'סי קוקרן (Jesse Cochran) אך שונתה לקראת העונה השנייה לג'סי קטסופוליס על פי בקשתו של ג'ון סטיימוס, שביקש שדמותו תהיה ברוח התרבות היוונית ממנה הגיע ג'ון.
  • ג'וזף "ג'ואי" אלווין גלאדסטון (מגולם בידי דייב קולייר) - חברו הטוב של דני מאז ילדות ושותפו לחדר בקולג'. הוא נחשב מצחיק מאוד ומרבה לעשות חיקויים של אנשים שונים, בעיקר של דמויות מתוך סדרות ילדים מצוירות החביבות עליו. ג'ואי הוא קומיקאי. הוא עובד ביחד עם ג'סי בעסקי הפרסום. בעונה החמישית מתחיל ג'ואי להנחות תוכנית ילדים בשם "Ranger Joe", ובעונה שלאחר מכן הוא מתחיל להנחות את תוכנית הרדיו עם ג'סי.
  • רבקה "בקי" דונלדסון-קטספוליס (מגולמת בידי לורי לוקלין) - נכנסה לסדרה בעונה השנייה. דמותה הייתה אמורה להופיע במספר מצומצם של פרקים, אולם לבסוף נשארה עד סוף הסדרה. בעונה השנייה ג'סי מתאהב בבקי והם מתחילים לצאת באופן קבוע כמה חודשים לאחר מכן. בעונה הרביעית הם מתחתנים ובעונה החמישית נולדים לבקי וג'סי תאומים בשם ניקי ואלכס. בקי קרובה לדי ג'יי והיא כמו חברה בשבילה יותר מאשר דודה. היא מנחה את תוכנית הבוקר "Wake Up, San Francisco" ("התעוררי, סן פרנסיסקו"), לצידו של דני.
  • דונה ג'ו "די ג'יי" מרגרט טאנר (מגולמת בידי קנדס קמרון) - בתם הבכורה של דני ופמלה. בת 10 בתחילת הסדרה ובת 18 בסופה. היא חולקת חדר עם אחותה האמצעית סטפני, אולם מחליפה חדרים עם מישל כדי שתהיה לה יותר פרטיות. די ג'יי היא היחידה מבין הבנות שלומדת בסדרה גם בבית ספר יסודי, גם בחטיבת הביניים וגם בתיכון. לפיכך נאלצה די ג'יי להתמודד עם בעיות רבות המטרידות מתבגרות, ביניהן הפרעות אכילה, לחץ חברתי ובנים. חברתה הטובה היא קימי גיבלר. מערכת היחסים הרצינית הראשונה שלה הייתה עם סטיב, שהוצג בסדרה בעונה החמישית והפך לבן זוגה בעונה השישית, כששבו מחופשה בספרד. הם נפרדים בעונה השביעית, אולם מתאחדים מחדש בפרק האחרון של הסדרה.
  • סטפני ג'ודית טאנר (מגולמת בידי ג'ודי סוויטין) - הבת האמצעית. בת 5 בתחילת הסדרה ובת 13 בסופה. סטפני אוהבת לחטט בחייה של אחותה הגדולה. סטפני היא רקדנית מוכשרת. חברתה הטובה בחטיבה היא ג׳יה מאהן, שהייתה במקור אויבת שלה. מכל בנות משפחת טאנר, סטפני הייתה צריכה להתמודד עם הנושאים הקשים ביותר בגיל ההתבגרות.
  • מישל אליזבת טאנר (מגולמת בידי מרי קייט ואשלי אולסן לסירוגין) - הבת הצעירה. שתי השחקניות שמגלמות אותה הן אחיות תאומות, והן מגלמות אותה לסירוגין מבלי שזה מורגש. בת 9 חודשים בתחילת הסדרה, ובת 8 בסופה. היא ה"נסיכה הקטנה" של דני, והוא מפנק אותה יותר ממה שהוא מפנק את בנותיו האחרות. חוויותיהם של ג'ואי וג'סי בניסיון לגדל אותה בתחילת התוכנית ובהמשך יציאות שהייתה אומרת מאז החלה לדבר (דוגמה בולטת לכך הייתה האמרה "You got it dude!"), כולל פעולות שהיא ביצעה (כמו לאכול עוגת שוקולד שהחביאה מתחת למיטה בה ישנה), היוו חלק נכבד מההומור של התוכנית. ככל שמישל גדלה, היא היוותה חלק נכבד יותר מעלילת התוכנית, במקביל לפופולריות ההולכת וגואה של התאומות אולסן. חבריה הטובים, טדי ודניס, הופיעו בעונות האחרונות, כמו גם אהרון הַנִרְגָן.
  • קימברלי "קימי" לואיז גיבלר (מגולמת בידי אנדראה בארבר) - חברתה הטובה ביותר של די ג'יי. בת 11 בתחילת הסדרה. קימי חיה בשכנות למשפחת טאנר, והיא ודי ג'יי נפגשו בגן הילדים. הן אף למדו באותה כיתה עד שבכיתה ה' עברה די ג'יי לכיתה המתקדמת. קימי אינה בחורה חכמה במיוחד, הרגלי הניקיון שלה לקויים והיא תמיד מהווה מטרד על המשפחה, שכן מלבד די ג'יי, לא נראה שאף אחד מהם מחבב אותה. קימי ידועה כגסה ולא מנומסת, שכן, מעולם לא נראתה דופקת בדלת ולפעמים לוקחת אוכל מבני משפחת טאנר. קימי הייתה דמות ארעית בסדרה עד לעונה החמישית, בה הפכה לדמות קבועה.
  • סטיב הייל (מגולם בידי סקוט ויינגר) - הוצע בהתחלה כסטיב פיטרס, והוא החבר של די ג'יי. הוא מצטרף כדמות קבועה לסדרה בעונה השישית, על אף שהתארח כבר בעונה החמישית. סטיב מבוגר בשנתיים מדי ג'יי, והוא חבר בקבוצת ההתאבקות של בית הספר. הוא עוזב את הסדרה בסוף העונה השביעית, עם פרידתו מדי ג'יי, אולם חוזר בפרק האחרון של הסדרה. מאורס לדי גיי בצער גידול בנות הדור הבא.

סדרת ההמשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צער גידול בנות - הדור הבא

באוגוסט 2014 הוכרז שהסדרה תשוב לעונה נוספת של 13 פרקים בנטפליקס, שתכלול את רוב דמויות הסדרה המקורית[1].

העונה החלה ב-26 בפברואר 2016 ברשת נטפליקס בשם צער גידול בנות - הדור הבא הסדרה עוקבת אחרי הבת הבכורה די ג'יי טאנר שנקראת כיום די ג'יי פולר שחודשים ספורים לאחר מות בעלה מגיעות אחותה סטפני טאנר וחברתה הטובה קימי גיבלר (כיום אמא חד הורית לילדה בת 13) לעזור לה בגידול שלושת בניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]