סיפורים מופלאים (סדרת טלוויזיה, 2020)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיפורים מופלאים
Amazing Stories
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
מבוסס על סיפורים מופלאים מאת סטיבן ספילברג
שיר הנושא ג'ון ויליאמס
סוגה דרמה
מדע בדיוני
פנטזיה
אנתולוגיה
פסקול ניקולאס פייק
רמין ג'וואדי
ברנדון קומפבל
נואה סורוטה
הארי גרגסון ויליאמס
מארק אישאם
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל סטיבן ספילברג
אדוארד קיציס
אדם הורוביץ
ג'סטין פאלבי
דריל פרנק
דון קורט
כריס לונג
דייוויד ה. גודמן
חברת הפקה יוניברסל טלוויז'ן, Amblin Television עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה NBC יוניברסל
שידור
רשת שידור אפל TV פלוס
תקופת שידור מקורית 6 במרץ 2020 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיפורים מופלאיםאנגלית: Amazing Stories) היא סדרת מדע בדיוני אמריקאית, המבוססת על סדרה בעלת אותו שם ששודרה בסוף שנות ה-80. הסדרה משודרת בשירות הסטרימינג אפל TV פלוס, ועלתה לראשונה לאוויר ב-6 במרץ 2020.

מקור שמה של הסדרה לקוח ממגזין Amazing Stories, מגזין המדע בדיוני הראשון שיצא לראשונה לאור בשנת 1926.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שם שם באנגלית בימוי כתיבה תאריך שידור
1 "המרתף" "The Cellar" כריס לונג ג'סיקה שרצר 6 במרץ 2020
באיווה של ימינו, סאם טיילור (דילן או'בריאן), ואחיו ג'ייק (מיכה סטוק), מתחילים בשיפוץ בית חווה ישן. בתחילת העבודה מגלה סאם תמונה בכלי נסתר. כשסופת דראצ'ו מגיעה לאזור, סאם יורד למרתף במטרה להחזיר את החשמל, אולם הסופה גורמת ללחץ פתאומי באוזניו והוא מועבר לשנת 1919. אוולין (ויקטוריה פדרטי), האישה בתמונה, מגלה אותו. באותה עת, אמה השתלטנית של אוולין (סשה אלכסנדר) מחייבת את אוולין להינשא לאלמן עשיר כדי להבטיח את העתיד הכלכלי של המשפחה. סאם מרשים את אוולין במסיבת האירוסין שלה, ולוקח אותה למועדון מקומי. השניים מתאהבים ומחליטים לעבור בזמן ל-2019. כשהסערה מכה מחדש, סאם מוכה על ידי ארוסה של אוולין ועובר לבדו ל-2019. כשהוא קורא עיתונים מאותה עת הוא מגלה שאוולין נהרגה מאוחר יותר בסופה ומחליט לחזור כדי להציל אותה. במקום זאת, הוא נוסע לעתיד ומגלה שאוולין היא זמרת מצליחה ושיש לה בן צעיר בשם סאם. אחרי שהוא חוזר ל-2019 הוא מצליח לחזור שוב בזמן, אולם בעת הניסיון לחזור ל-2019, סאם נלכד על ידי קורה במרתף ואוולין לבדה מצליחה לחזור. אחרי שאוולין פוגשת את אחיו של סאם, הם מגלים מכתב שהשאיר להם באח, שם כתוב שאמנם הוא נתקע בזמן וניסה לחזור ל-2019, אולם הוא מרוצה מחייו וקורא לאוולין להמשיך בחייה. באותו מכתב הוא גם משאיר לג'ייק כרטיס הונור וגנס T206 יקר ערך (שסאם היה אובססיבי למציאתו בילדותו) כדי לספק לו את ההון הדרוש לקניית בית ולהגדלת העסק. בעתיד, כשאוולין משכיבה את בנה הקטן לישון, היא שומעת את ביקורו של סאם ומתרגשת.
2 "המקצה" "The Heat" סילבן וויט צ'ינקה הודג' 13 במרץ 2020
זוג הספורטאיות המתבגרות טוקה (היילי קילגור) וסטרלינג (אמירי קרוצ'פילד) חולמות לזכות במלגות לקולג'. לילה אחד, כשסטרלינג עוזבת מסיבה, טוקה נהרגת מפגיעת מכונית והופכת לרוח רפאים. היא מבקרת בהלוויה שלה ולא מבינה למה היא עדיין על כדור הארץ. כשהיא מאזינה לשיחה של סטרלינג ולי (שיין פול מקגי), היא מבינה שמדובר בפגע וברח לא פתור. כשהיא מצותתת לשיחות שונות, היא מבינה היכן המכונית מוסתרת. במהלך אחד האימונים של סטרלינג, טוקה מצליחה לתקשר איתה כשהן רצות, והיא מוסרת לה את פרטי המיקום של המכונית, שם סטרלינג הורסת את המכונית. מאוחר יותר טוקה נתקלת בדיג'יי (אזאנה עלם), רוח נוספת של נער שנהרג ונתקע על כדור הארץ, שמספר לה שרוח צריכה להשלים את הייעוד שלה בעולם לפני המעבר לעולם הבא. לפני התחרות הבעלים של המכונית מוצא את סטרלינג ויחד עם החבורה שלו מכים אותה וגורמים לה לפציעה חמורה ברגל. למרות האזהרות בגלל הפציעה, סטרלינג מחליטה לרוץ בכל זאת, אולם אחרי שהובילה ברוב המרוץ, הפציעה שלה משפיעה והיא נופלת על הרצפה ומסיימת אחרונה. אחרי שהחלום ללמוד בקולג' נגנז, סטרלינג מודה שהיא מאוהבת בטוקה. או אז, השתיים רואות אחת את השנייה ולאחר מספר שניות טוקה נעלמת. כעת טוקה מתעוררת על הכביש אחרי התאונה ואומרת לסטרלינג לנשק אותה. אחרי כן טוקה מניחה נעל מוזהבת באנדרטה של דיג'יי, שאחרי זה נעלם ועובר לעולם הבא.
3 "דינומן והכספת!" "Dynoman and the Volt" סוזן פוגל פיטר אקרמן 20 במרץ 2020
בזמן שלפני ליל כל הקדושים, דילן (טיילר קרומלי) עובר לישון בסלון כשסבו ג'ו (רוברט פורסטר) עובר לגור עם המשפחה אחרי ניתוח ברגל. ג'ו, שמתעקש שהחלמתו תהיה קצרה, מתבקש לצאת לגמלאות מעבודתו בנגרות. ג'ו ודילן מוצאים טבעת שג'ו הזמין מהקומיקס Dynoman כ-60 שנה קודם לכן ושהגיעה כעת בדואר. אף על פי שג'ו חושב שמדובר בצעצוע, דילן והוא מגלים שהיא מעניקה לו את כוח העל הראשון בטבעת – כוח. ג'ו חוזר לעבודה במהירות, אך דילן מיואש כשבכיתה צוחקים עליו בגלל תמונות של התחפושת שלו כגיבור על. הטבעת מעניקה לג'ו גם את הכוח של המהירות, בה הוא עושה שימוש כדי לבקר אצל דילן בהפסקה ולאחר מכן גם להשלים את ההזמנה של אחד הלקוחות מהנגרייה, תוך שהוא שוכח מהבטחתו לבלות עם דילן בליל כל הקדושים. בנו, מייק (קייל בורנהיימר) מגיע לנגרייה ומתעמת עם אביו שמאבד מכוחותיו. בבית, דילן מכין מסיכה מכוחותיו של Dynoman בהשראת הקומיקס, ובעזרתה הוא מנסה להעלות את המכונית של מנהל בית הספר על הגג, אחרי סיפור דומה שסיפר לו סבו. אולם דילן מאבד את המסיכה ונלכד במכונית שמתנדנדת על קיר הבניין. ג'ו חסר הכוחות מנסה להציל את נכדו, אך נלכד גם כן במכונית, ובשעה שהמכונית מתחילה ליפול מגיע מייק עם הטבעת ומצליח להרים את המכונית לגג הבניין, כשהוא משתמש בכוח השלישי – תעופה. כשהמכונית מתחילה לצפצף מייק מטיס את שלושתם בחזרה הביתה, שם הם טומנים את הטבעת שמנביטה שתיל זוהר.

פרק זה הוקדש לזכרו של רוברט פורסטר, שהלך לעולמו באוקטובר 2019.

4 "סימני חיים" "Signs of Life" מייקל דינר ליאה פונג 27 במרץ 2020
שרה (מישל וילסון) מתעוררת באופן פתאומי מתרדמת של שש שנים, ובתה אליה (סשה ליין) מתאכזבת כשאמה שוכחת אותה. היא מגלה שלאמה כוחות מיוחדים, היא מדברת ספרדית ובעלת שמיעה פנומנלית. אליה, שמתכננת לעבור לקליפורניה, מוצאת את חברה קודי (ג'ייקוב לטימור) אחרי שנשדד כשניסה לאסוף מזומנים לעזיבה. אליה נפתחת בפני אמה, מגלה שעזבה את בית הספר והפנתה את גבה לעתיד מבטיח. למחרת היא רואה שאמה נוסעת עם אדם בשם ויין (ג'וש הולווי), אליה מבקרת אצל אשתו של וויין באלבמה, שמספרת שאחרי שבעלה התעורר מהתרדמת הוא השתנה לחלוטין לפני שברח עם אישה בשם אלכסנדרה סטון, שמתעוררת גם כן מתרדמת בבית סוהר. כשהיא זועמת על אמה, אליה מחליטה לעבור לקליפורניה. ויין ושרה מצליחים לשחרר את אלכסנדרה ומגיעים למערך צלחות הלוויין, שם הם מתגלים כחייזרים שמאכלסים את גופיהם של אנשים בתרדמת. סטון ו-ויין משתמשים במערך כדי להשתגר בחזרה לכוכב הבית שלהם, אך שרה מסרבת וחוזרת לאליה וקודי שפורצים למסעדה בה עובדת אליה כדי להשיג את הכסף הדרוש. כשהיא מגינה על אליה מפני ספק הסמים של קודי, שרה נורית ומתה אך מוחזרת לחיים כשצורת החיים החייזרית עוזבת את גופה ונעלמת. שבועות לאחר מכן, שרה ואליה עוברות לגור ביחד כששרה חוזרת לקדמותה.
5 "הקרע" "The Rift" מארק מילוד דון הנדפילד, רי'צרד ריינר 3 באפריל 2020
בשעה שהם נוסעים במכונית ליד דייטון, אוהיו, מרי אן (קארי בישה), אלמנה, ובנה החורג אלייג'ה (דנקן ג'וינר) נקלעים לזירת התרסקות מטוס קרב ממלחמת העולם השנייה אותו מטיס סגן תיאודור קול (אוסטין סטוול). אחרי שמרי אן מסייעת לחלץ אותו מהמטוס הבוער, סגן קול מספר שהוא נלחם בשמי בורמה ומופתע לגלות שהוא בדייטון, עיר הולדתו. הוא נלקח למעצר כשאלייג'ה מתגנב לחדרו. קול נותן לאלייג'ה ממתק Whiz Bar, שייצורו הופסק 30 שנה קודם לכן. אלייג'ה מבקש לבקר בתחנת המשטרה, שם הוא מוצא תמונה של הסגן שצולמה ב-1938. קול בורח מבית החולים בו הוחזק ובמהלך מרדף שמנהלים אחריו קמינסקי (אדוארד ברנס) ובואמן (ג'וליאנה קנפילד) מה-NTSB, קול מתנגש ברכב של מרי אן, שמשתכנעת לעזור לו. הם מגיעים לבית של סגן קול, שם מתגוררת אשתו לשעבר פאולין, ובו הוא מגלה שהיא התחתנה מחדש והביאה ילדים לעולם. מרי אן מוצאת כתבה עליו, שם נכתב שמטוסו התרסק בבורמה והוא נורה ונהרג כשניסה להימלט. הצבא מקיף את הבית וסגן קול נקרא לחזור לחייו הקודמים, שם יוכל לחזור לאשתו, אך אלייג'ה מגלה לו שמדובר בשקר והשניים בורחים מהמקום. אלייג'ה מגלה שהעניין שלו בקול נובע מהעובדה שאביו היה טייס שנהרג באפגניסטן. קמינסקי ובואמן מודיעים למרי אן שה"קרע" שנוצר הביא את קול להווה ומסכן את העיר באסון טבע. מרי אן מסייעת למצוא את הסגן ואת אלייג'ה, וכעת הוא מסכים לחזור לעבר. הוא משתכנע לפגוש את פאולין כדי לסגור מעגל, אחרי שאמונה טפלה גרמה לו לעזוב אותה בלי להיפרד. בבית הוא מתאחד עם אשתו לשעבר, שמראה לו ששמרה בשרשרת שלה את סיכת התלתן מהדייט הראשון שלהם והשניים רוקדים במפגש אחרון. אחר כך, קול אומר למרי אן שהקרע הביא אותו להווה גם במטרה להעביר לה מסר מבעלה על כך שהיא צריכה להישאר עם אלייג'ה ולא להשאיר אותו אצל דודתו. לאחר מכן קול עובר בחזרה דרך הקרע שנסגר, ובסוף הפרק רואים את אלייג'ה ומרי אן נוסעים ביחד לקליפורניה, לשם תכננו לעבור.

הפרק מבוסס על רומן שיצא לאור ב-2017 תחת אותו השם מאת ריצ'רד ריינר, דון הנדפילד ולנו קרבאליו[1]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה לביקורות צוננות מהמבקרים, כשבישראל היום נכתב "הסיפור פשוט והמהפך צפוי" וכן שהיא מיושנת[2]. באתר Rotten Tomatoes קיבלה הסדרה ציון ממוצע של 5.07 מתוך 10[3], ובאתר IMDb ציון ממוצע של 6.3[4].

הסדרה הייתה מועמדת לפרס סאטורן בקטגוריית המיני-סדרה הטובה ביותר[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Rift #1 (of 4) (אורכב 16.11.2020 בארכיון Wayback Machine) - comiXology
  2. ^ ניר וולף, "סיפורים מופלאים": מיושנת מהאגדות, באתר ישראל היום, 8 במרץ 2020
  3. ^ Amazing Stories: Season 1 (באנגלית), נבדק ב-2021-07-23
  4. ^ Amazing Stories (TV Series 2020– ), IMDb (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Hipes, Patrick (4 במרץ 2021). "Saturn Awards Nominations: 'Star Wars: Rise Of Skywalker', 'Tenet', 'Walking Dead', 'Outlander' Lead List". Deadline Hollywood (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-30 במרץ 2021. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)