פרדריק דאגלס, עבד אמריקני, סיפור חייו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרדריק דאגלס, עבד אמריקני, סיפור חייו
Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave
מידע כללי
מאת פרדריק דאגלס
שפת המקור אנגלית
סוגה אוטוביוגרפיה, מסה
נושא זכויות אזרחיות ומדיניות, עבדות עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה The Anti-Slavery Office עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1845
מספר עמודים 164
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת נהר
תאריך 2006
תרגום מיכל אילן
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002505537
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
המהדורה משנת 1845

פרדריק דאגלס, עבד אמריקני, סיפור חייואנגלית: Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave) הוא חיבור אוטוביוגרפי ומסה בזכות ביטול העבדות שנכתבה על ידי הנואם והעבד המשוחרר פרדריק דאגלס, ויצאה לאור בשנת 1845. בדרך כלל היא נחשבת לידועה ביותר מבין מספר סיפורים שכתבו עבדים משוחררים במרוצת אותה תקופה בארצות הברית.

בשנים שקדמו לצאתו של הספר לאור עסק דאגלס במסע הסברה שבו הציג את קורות חייו והטיף במרץ לביטול העבדות. השפה העשירה שבה השתמש דאגלס גרמה לכך שמאזיניו חשדו בו בהונאה: כיון שלא סיפר לשומעיו מהו שמו המקורי, המחוז בו נולד ומהם שמות אדוניו, (כדי לשמור על ביטחון אישי) ובנוסף, השכלתו סתרה את הידוע לגבי בורותם של עבדים. כדי לְהָזֵם את טענות ההתחזות החליט דאגלס לכתוב את סיפורו האוטוביוגרפי. בשנת 1845 יצא לאור ספרו Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave (בתרגומו העברי "פרדריק דאגלס, עבד אמריקני, סיפור חייו"), המתאר לפרטי פרטים את תולדות חייו של המחבר תוך שימוש בשמותיהם האמיתיים של כל הנוגעים בדבר, כך שלא ניתן היה לפקפק באמיתות הסיפור. לספר זה מקום חשוב בהיסטוריה של ארצות הברית: הייתה זו הפעם הראשונה שבה עבד שחור העלה על הכתב תיאור מפורט של סיפור חייו.

יחד עם "אוהל הדוד תום", היה ספר זה אחד מיצירות הספרות המשפיעות ביותר, שהניעו את התנועה לביטול העבדות באמצע המאה התשע-עשרה בארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]