סלאמבורי (1998)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סלאמבורי (1998)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של יו מורוס
מידע
ארגון WCW
מותג(ים) WCW
nWo
תאריך 17 במאי 1998
עיר ווסטר, מסצ'וסטס
אולם הסנטרום
מספר צופים 11,592
סיסמה פרסומית .The Strong Survive
.The Ruthless Win
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WCW
Spring Stampede סלאמבורי (1998) המסיבה האמריקאית
הגדולה
סדרת אירועי סלאמבורי
1997 סלאמבורי (1998) 1999

סלאמבורי (1998) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-World Championship Wrestling‏ (WCW). האירוע נערך ב-17 במאי 1998, באולם הסנטרום שבווסטר, מסצ'וסטס. האירוע היה האירוע השישי בסדרת אירועי סלאמבורי.

תשעה קרבות התנהלו באירוע. בקרב המרכזי, סטינג והענק ניצחו את האאוטסיידרס (קווין נאש וסקוט הול) וזכו באליפות הזוגות העולמית של WCW. עוד ברשימת הקרבות, רנדי סאבאג' ניצח את ברט הארט בפסילה בקרב שבו רודי פייפר שימש כשופט המיוחד, גולדברג ניצח את סאטורן ושמר על אליפות ארצות הברית במשקל כבד של WCW, ודין מלנקו ניצח את כריס ג'ריקו בהכנעה וזכה באליפות ה-WCW במשקל בינוני.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות מהתוכנית השבועית Monday Nitro.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור טוני שאבוני
בובי הינן
מייק טניי
מראיין ג'ין אוקרלנד
כרוז דייוויד פנזר
שופט ניק פטריק

המנצח בקרב הבאטל רויאל למשקל קל קיבל הזדמנות מיידית להתמודד מול כריס ג'ריקו על אליפות ה-WCW במשקל קל. סיקלופה וחובנטוד גררה היו שני המשתתפים האחרונים בקרב הבאטל רויאל, כשהם לחצו ידיים ואז גררה הדיח את עצמו מעל לחבל העליון כדי להעניק לסיקלופה את הניצחון בקרב. לאחר מכן, סיקלופה הוריד את המסיכה שעטה ונגלה כדין מלנקו. בקרב על האליפות, הוא הכניע את ג'ריקו וזכה בתואר. הוא הופשט מחגורת האליפות שבועים לאחר מכן בתוכנית Nitro עקב מחאותיו של ג'ריקו על כניסתו לבאטל רויאל.

גולדברג היה אמור להתחרות בקרב גונטלט נגד כל חברי קבוצת ה-Flock, כך שאם הוא יפסיד לאחד מהם, רייבן יזכה בחזרה באליפות ארצות הברית במשקל כבד של WCW, שאותה הוא הפסיד לגולדברג. לעומת זאת, התניה זו שונתה במהלך הלילה עצמו של האירוע.

בתוכנית האחרונה של Nitro לפני האירוע, אריק בישוף איתגר את וינס מקמהן להופיע בסלאמבורי ולהתאבק מולו. בישוף היה מוכן להתמודד מולו, וכמובן מקמהן לא הופיע; בישוף הורה לשופט לספור עד עשר ולהעניק לו את ה"ניצחון" בקרב כתוצאה מספירת חוץ.

במקור, ברט הארט הכניע את רנדי סאבאג' הודות למהלך ההכנעה שלו, השארפשוטר. אולם, לילה לאחר מכן בתוכנית Nitro, השופט המיוחד בקרב, רודי פייפר, הפך את ההחלטה ופסק שסאבאג' הוא המנצח כתוצאה מפסילה.

בקרב המרכזי, סטינג והענק ניצחו את האאוטסיידרס (קווין נאש וסקוט הול) וזכו באליפות הזוגות העולמית של WCW, לאחר שהול הכה את נאש עם אחת מחגורות האליפות, מה שאיפשר לענק להצמיד את נאש לניצחון. לאחר הקרב, הול, דאסטי רודס והענק חגגו את הזכייה בזמן שהול ורודס הצטרפו לקבוצת nWo Hollywood, ואילו, סטינג והענק הוכרו כנציגים של WCW. לעומת זאת, הענק הצטרף לקבוצת nWo Hollywood זמן קצר לאחר האירוע סלאמבורי. כתוצאה מכך, הוא הותיר את סטינג ללא שותף, מה שהוביל לקרב יחידים בין השניים באירוע הבא של הארגון, המסיבה האמריקאית הגדולה, כשעל כף המאזניים הונחה השליטה בחגורות אליפות הזוגות.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
1 פיט פינלי (א) ניצח את כריס בנואה קרב יחידים על אליפות הטלוויזיה העולמית של WCW[1] 14:52
2 לקס לוגר ניצח את בריאן אדמס (עם וינסנט) בהכנעה קרב יחידים[1] 05:05
3 דין מלנקו (מחופש לסיקלופה) ניצח לאחר שהדיח אחרון את חובנטוד גררה[א] קרב באטל רויאל אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות ה-WCW במשקל קל[1] 08:27
4 דין מלנקו ניצח את כריס ג'ריקו (א) בהכנעה קרב יחידים לאליפות ה-WCW במשקל קל[1] 07:02
5 דיאמונד דאלאס פייג' ניצח את רייבן קרב חוות המוות[1] 14:35
6 אדי גררו (עם צ'אבו גררו ג'וניור) ניצח את אולטימו דרגון קרב יחידים[1] 11:09
7 גולדברג (א) ניצח את סאטורן קרב יחידים על אליפות ארצות הברית במשקל כבד של WCW[1] 07:01
8 רנדי סאבאג' ניצח את ברט הארט בפסילה קרב יחידים (רודי פייפר שימש כשופט המיוחד)[1] 16:38
9 סטינג והענק ניצחו את האאוטסיידרס (קווין נאש וסקוט הול) (א) (עם דאסטי רודס) קרב זוגות על אליפות הזוגות העולמית של WCW[1] 14:46
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
  1. ^ סדר ההדחות: אוון קרייג'יאס, ג'וני סווינגר, סופר קאלו, סילבר קינג, אל גריו, מרטי ג'נטי, וילאנו IV, לני ליין, דמיאן, אל דאנדי, צ'אבו גררו ג'וניור, בילי קידמן ופסייכוסיס.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]