סמל קולומביה הבריטית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל קולומביה הבריטית
פרטים
המחזיק בסמל קולומביה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך אימוץ 1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמלה של קולומביה הבריטית (פרובינציה בקנדה) הוא שלט אצולה הנקרא באופן רשמי "מגן הוד מלכותו בשל שלטונה בפרובינציית קולומביה הבריטית" ("The Arms of His Majesty in Right of the Province of British Columbia").

הסמל, בצורתו הנוכחית, ניתן לקולומביה הבריטית ב-31 במרץ 1906 על ידי מלך בריטניה אדוארד השביעי.

תיאור שלט האצולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז הסמל נמצא מגן שבראשו דגל בריטניה ובמרכז הדגל כתר. מתחת לדגל על גבי השלט מתוארת שמש השוקעת אל תוך הים - דבר המסמל את מיקומה של הפרובינציה לחוף האוקיינוס השקט.

מוטו הפרובינציה, המופיע על הסמל: "זוהר מבלי בלאי" ("Splendor sine occasu") משמעו למעשה "זוהר מבלי שקיעה" - ומתייחס לשמש השוקעת לאוקיינוס.

ב-15 באוקטובר 1987 התירה המלכה אליזבת הוספת הסמל המלכותי לסמל הפרובינציה - הכולל אריה מוזהב שכתר מלכותי לראשו העומד על כתר בראש מגן האבירים, פרח המורן (dogwood) מתחת לסמל (הפרח הוא פרח הפרובינציה) וכן כבש דאל ואייל קנדי משני צדדי הסמל - המסמלים את איחוד שתי המושבות בשנת 1866 למושבה אחת. הכבש מסמל את היבשה, והאייל מסמל את האי ונקובר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר בשנות ה-80 של המאה ה-19 השתמשו באריה העומד על כתר כסמל המושבה - נוהג שהיה מקובל בכל המושבות הבריטיות. המגן עוצב על ידי ארת'ור בינלנד ואומץ על ידי מועצת הפרובינציה ב-19 ביולי 1895. בסמל זה הייתה השמש השוקעת מעל דגל בריטניה.

כיוון שהמועצה המקומית יכולה לבחור סמל, אולם שלט אצולה יכול להיות מוענק רק על ידי המלך, פנתה הפרובינציה בשנת 1897 לקולג' האבירים בלונדון, אולם הם סירבו לאשר את הסמל בשל מיקומו הנחות של דגל בריטניה, רק לאחר שהוחלף הסדר הסכים קולג' האבירים להגיש את הסמל לאישורו של המלך - אישור שניתן בשנת 1906.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא סמלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.