עיתונאות כלכלית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עיתונאות כלכלית או עיתונאות עסקית היא החלק בעיתונאות העוקב אחר, מנתח ומפרש את הפעילויות העסקיות, הכלכליות והפיננסיות והשינויים המתרחשים בחברות. הנושאים מכסים באופן נרחב את כל תחום הפעילות המסחרית הקשורה לכלכלה.

תחום זה של עיתונות מספק חדשות ומאמרים על אנשים, מקומות ונושאים הקשורים למגזר העסקי. רוב העיתונים, המגזינים, הרדיו ותוכניות החדשות בטלוויזיה כוללים פלח עסקי. עיתונות עסקית מפורטת ומעמיקה עשויה להופיע בפרסומים, רדיו וערוצי טלוויזיה המוקדשים במיוחד לעיתונות עסקית ופיננסית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיתונות עסקית החלה כבר בימי הביניים, כדי לסייע למשפחות מסחר ידועות לתקשר זו עם זו.

בסביבות שנת 1700, הסופר דניאל דפו - הידוע בעיקר ברומנים שלו, במיוחד רובינזון קרוזו - החל לפרסם חדשות עסקיות וכלכליות. בשנת 1882 החלו צ'ארלס דאו, אדוארד ג'ונס וצ'ארלס ברגסטרסטר שירות טלגרף שהעביר חדשות לבתי השקעות לאורך וול סטריט. ובשנת 1889, הוול סטריט ג'ורנל החל לפרסם.

בעוד שהעיתונאית המפורסמת אידה טרבל (אנ') לא ראתה את עצמה ככתבת עסקית, הדיווח והכתיבה שלה על חברת Standard Oil Co. בשנת 1902 סיפקו את התבנית לאופן שבו אלפי עיתונאים עסקיים סיקרו חברות מאז. הכיסוי העסקי זכה לגדולה בשנות ה-90, עם השקעה רחבה יותר בשוק המניות. הוול סטריט ג'ורנל הוא דוגמה בולטת לעיתונות עסקית, והוא בין העיתונים המובילים של ארצות הברית הן מבחינת תפוצה והן מבחינת כבוד לעיתונאים שעובדים בעיתון.