ערוץ STB

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערוץ STB
מדינה אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך השקה 1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי קייב עריכת הנתון בוויקינתונים
www.stb.ua
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

ערוץ STBאוקראינית: СТБ, ראשי תיבות למילים Світ телебачення, "עולם הטלוויזיה" ) הוא ערוץ של הטלוויזיה הלאומית האוקראינית, בבעלות בתאגיד התקשורת StarLightMedia.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ נוסד ביוזמת חברות אמריקאיות ואוקראיניות: International Media Center, Shachar Enterprises, Inc., Internews Netouron והושק ב-2 ביוני 1997 ומשנת הקמתו נמצא בבעלות האוליגרך וולודימיר סיבקוביץ'.

בשנת 1999 הערוץ היה נתון להשפעת קבוצת לוקאויל, כשנציג החברה אלכסיי פדון כיהן כמנכ"ל הערוץ.

בשנת 2000 החלה עלייה בפופולריות של הערוץ כשמהדורת החדשות "חלונות" (Вікна) הפכה למהדורה החדשותית הפופולרית במדינה ושם התוכנית נרשם כסמל מסחרי.

ב-2002 נערכו שינויים בהנהלת הערוץ וב-2004 לוקאויל מכרה את החזקותיה בערוץ והערוץ נרכש על ידי ויקטור פינצ'וק.

ב-2007 הערוץ הוכתר לערוץ השלישי בגודלו במדינה.

מדיניות שפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו אחד הערוצים הבודדים באוקראינה שמשתמש בהגייה ישנה של השפה, שאומצה בחרקוב ב-1927, שימוש שסופג ביקורת רבה מהצופים, שחלק גדול מהם אינו יכול להבין את הגיית חרקוב. על רקע המתיחות בין אוקראינה לרוסיה ספג ביקורת על כך שהערוץ משדר 54% מהתוכן שלו בשפה הרוסית.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ערוץ STB בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Flag of Ukraine.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא אוקראינה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.