פורטל:ספרות ילדים/ספר נבחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ימנו של חנון – בית ההריסותאנגלית: Diary of a Wimpy Kid: Wrecking Ball) הוא הספר הארבעה עשר בסדרת הספרים יומנו של חנון של הסופר והמאייר האמריקאי ג'ף קיני. הספר יצא לאור בעברית בשנת 2019 בתרגומו של ארז אשרוב בהוצאת כנרת. תקציר עלילה אמו של גרג הפלי מודיעה לו שהוא צריך להיפטר מחלק מהדברים והצעצועים שהוא אגר במהלך השנים. גרג ישר חושב על דרך בה זה ישתלם לו, וחושב על מכירת חצר בה הוא יוכל להרוויח כסף. אך הדברים לא הולכים כמצופה, וגרג מבקש את עזרתו של ראולי ג'פרסון, חברו הטוב ביותר, שישמור על שאר הדברים. בסופו של דבר, מבול הורס את התוכניות של השניים ומאלץ את גרג להכניס את הדברים פנימה ובכך נגמרת מכירת החצר.

בהמשך הספר, דודה רבתא ריבה מתה ומורישה למשפחה סכום כסף מסוים. לגרג, אביו, ואחיו הגדול, רודריק, תוכניות שונות וגדולות מה לעשות עם הכסף, אך אמו של גרג מודיעה שמפני שהיא היחידה שהתייחסה אל הדודה כשהיא הייתה בחיים, היא מחליטה מה לעשות עם הכסף, וזה להרחיב את המטבח בדירה. בהתחלה, המשפחה עצמה מנסה לעשות את ההרחבה, אך לאחר שהם לא מצליחים להתמודד עם זה הם שוכרים את שירותם של פועלים מקצועיים וגרג מנסה לעזור להם, ללא הצלחה. לאחר שההרחבה בעיצומה, מפקח הבנייה מגלה שכל המבנה קרוב מדי בכמעט מטר שלם לשטח של גברת טאטל, השכנה. גברת טאטל לא נותנת את אישורה להקמת המבנה קרוב לשטחה, והמבנה נהרס.

לאחר מכן, ציונים נמוכים של גרג ושל שאר כיתתו עלולים לגרום לכך שבית הספר בו הוא לומד יאבד את המימון, זה מדאיג את אמו של גרג והיא חושבת שהמשפחה תאלץ לעבור דירה על מנת שיוכלו להיות משויכים לבית ספר טוב יותר. הם מוצאים בית שנראה בעיני כולם כחלומי, ולכן מתחילים בניסיונות למכור את ביתם הנוכחי כדי שיוכלו לממן את רכישת הדירה. במקביל, גרג מרגיל את ראולי לרעיון שהם יעזבו, והוא מקבל את זה באופן קשה. בסופו של דבר, רצף של תאונות בנוסף לביטול המכירה של הדירה הנוכחית, מוביאה לכך שמשפחת הפלי נשארת בביתה הנוכחי.