פרוד (תוכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרוד
Uncoupled
סוגה דרמה קומית, קומדיה רומנטית, להט"ב
יוצרים דארן סטאר
ג'פרי ריצ'מן (אנ')
שחקנים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 29 ביולי 2022 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרודאנגלית: Uncoupled) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית קומית רומנטית שנוצרה ונכתבה על ידי דארן סטאר וג'פרי ריצ'מן (אנ') שעלתה לראשונה בנטפליקס ב-29 ביולי 2022.[1][2]

הסדרה הופיעה ברשימת 10 הסדרות הנצפות ביותר של נטפליקס במקום השישי למשך שבוע אחד.[3] בינואר 2023, הודיעה נטפליקס שלא תחדש את הסדרה לעונה שנייה.[3] בפברואר 2023, רשת שואוטיים (בבעלות פרמאונט) הודיעה שתפיק עונה שנייה לסדרה.[4]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה מככב ניל פטריק האריס בתור מייקל, מתווך נדל"ן במנהטן שנזרק בפתאומיות על ידי בן זוגו מזה 17 שנה, ומוצא עצמו לראשונה מזה זמן רב כרווק הומו שמחפש דרכו בסצנת ההיכרויות.[5] מייקל מתקשה להתסגל להיות רווק בשנות ה-40 המאוחרות לחייו, כשהוא מגלה שסביבת ההיכרויות הגאה השתנתה מאז שהיה רווק לאחרונה, והוא מבין שכדי לא להיות רווק לנצח, הוא חייב לפעול.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/נית שם הדמות אודות הדמות הערות
ניל פטריק האריס מייקל לוסון סוכן נדל"ן בניו יורק
טאק ווטקינס (אנ') קולין מקקנה בן זוגו של מייקל מזה 17 שנה
טישה קמפבל (אנ') סוזן פרנטיס שותפתו של מייקל
מרשה גיי הארדן קלייר לואיס גרושה עשירה, לקוחה של מייקל וסוזן
אמרסון ברוקס (אנ') בילי ברנס חזאי בתחנת טלוויזיה מקומית, אחד מחבריו הטובים ביותר של מייקל
ברוקס אשמנסקאס (אנ') סטנלי ג'יימס סוחר אמנות, אחד מחבריו הטובים ביותר של מייקל

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1829 ביולי 202229 ביולי 2022

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 ‏Chapter 1‏ אנדרו פלמינג (אנ') דארן סטאר וג'פרי ריצ'מן (אנ') 29 ביולי 2022 N/A
מייקל, סוכן נדל"ן בניו יורק, מתכנן מסיבת הפתעה לכבוד יום הולדתו ה-50 של קולין, בן-זוגו מזה 17 שנה. רגע לפני כניסתם למסיבה, קולין מפתיע אותו ואומר לו שהוא עוזב את דירתם המשותפת כדי "להבין דברים". מייקל חושש שקולין יתגרש לאחר פגישה עם לקוחה חדשה - קלייר, שמוכרת את דירתה לאחר שבעלה עזב אותה. לאחר טיפול זוגי, קולין נפרד ממייקל. סוזן, שותפתו העסקית של מייקל, מתקשרת אליו כדי לומר לו שהיא יודעת איפה קולין גר ועם מי.
2 2 ‏Chapter 2‏ אנדרו פלמינג דארן סטאר 29 ביולי 2022 N/A
סוזן מספרת למייקל שראתה את קולין מבעד לחלון דירתו החדשה עם טיילר, סוכן הנדל"ן המתחרה של מייקל. מייקל מתעמת עם טיילר, אבל טיילר מסביר שהוא רק עזר לקולין למצוא את הדירה. הוא גם אומר שלא נראה שקולין נמצא עם מישהו אחר, מה שמתסכל את מייקל עוד יותר, משום שזה אומר שקולין רק רצה לעזוב אותו. מייקל מתחרה מול טיילר מי ייצג את קלייר שמעוניינת למכור את דירתה, ולבסוף מייקל זוכה.
3 3 ‏Chapter 3‏ זואי קסאווטס (אנ') ג'פרי ריצ'מן 29 ביולי 2022 N/A
חבריו של מייקל, בילי וסטנלי, משכנעים אותו להיכנס לגריינדר על מנת להכיר גברים חדשים כדי לשכוח את קולין. בהתחלה הוא מהסס, אך בסופו של דבר עושה זאת ומגלה שגם קולין מחובר לגריינדר. פאולו, איטלקי אמיד שעבר לניו יורק, שוכר את שירותי מייקל וסוזן על מנת למצוא דירה. מייקל ופאולו מתכתבים דרך גריינדר, פאולו מתחיל עם מייקל, שנענה לו. מייקל נפגש עם סטנלי כדי לדבר על הסטוץ שהיה לו עם פאולו, והוא זועם כאשר הוא מגלה שקולין הזמין את סטנלי לארוחת ערב בדירתו החדשה.
4 4 ‏Chapter 4‏ זואי קסאווטס אברהם היגינבות׳אם (אנ') 29 ביולי 2022 N/A
קלייר קיבלה הצעה אחת בלבד עבור הדירה שלה והיא רוצה לחכות להצעה טובה יותר, ומייקל רומז שהיא מתקשה לעזוב את הדירה כי חוששת להתחיל חיים חדשים. מייקל נפגש עם קולין והם משוחחים, אך מהר מאוד השיחה הידידותית הופכת לוויכוח. מייקל נפגש עם יועץ זוגי, ומספר לו שקולין נפרד ממנו. היועץ אומר שייתכן שמייקל הבריח את קולין ממנו. סוזן וקלייר מתחברות במסיבה וקלייר מסכימה למכור את דירתה. מייקל מתנצל בפני סטנלי.
5 5 ‏Chapter 5‏ אנדרו פלמינג דון רוס (אנ') 29 ביולי 2022 N/A
מייקל וסוזן פוגשים בגורו רוחני. שניהם ספקניים בנוגע לתחזיותיו, אולם למחרת מייקל מתעורר בהרגשה טובה מאי פעם, פוגש בג'וש, רופא עור חתיך, ומתחיל איתו. בינתיים, סוזן מבינה שהגבר שאליו התייחס הגורו היה בנה שלה. לאחר מספר דייטים, מייקל וג'וש מגיעים למיטה.
6 6 ‏Chapter 6‏ אנדרו פלמינג איישה קאר ורובין שיף (אנ') 29 ביולי 2022 N/A
בילי מנחה אירוע רולר דיסקו (אנ'), שבו משתתפים גם מייקל וגם סטנלי. מייקל פוגש במורה חתיך בשם לוק, אך כאשר מערכת היחסים ביניהם מתחממת מייקל מחליט להיפרד כשהוא מרגיש שהם מתקדמים מהר מדי. סטנלי פוגש את ג'רי (אותו מגלם דייוויד בורטקה, בן-זוגו של ניל פטריק האריס). השניים קובעים להיפגש, וסטנלי מגלה שהעניין של ג'רי בו איננו רומנטי כשהוא מנסה לשדל אותו לרכוש ציורי אמנות חסרי כל ערך של אמו. קלייר מנסה לחפש דירה, אך עם מעט הצלחה; לבסוף היא מוצאת דירה שהיא אוהבת הסמוכה לדירתו של מייקל.
7 7 ‏Chapter 7‏ פיטר לאואר (אנ') אברהם היגינבות׳אם ואיירה מדיסון (אנ') 29 ביולי 2022 N/A
מייקל, סטנלי ובילי מחליטים לצאת לחופשת סקי, שם מייקל בפוגש בקורי, מתוון נדל"ן נאה אותו פגש לראשונה לפני שנים. מערכת היחסים בין מייקל לבין קורי מתחממת, אולי דעתו של מייקל מוסחת כאשר הוא מגלה כי לקולין נמצא במיאמי עם בן-זוג חדש, אדריכל חתיך ומצליח שצעיר יותר ממייקל. בינתיים, היחסים בין סוזן לבין קלייר מעמיקים, הודות לבילוי לילי משותף.
8 8 ‏Chapter 8‏ פיטר לאואר ג'פרי ריצ'מן
על פי סיפור מאת דארן סטאר וג'פרי ריצ'מן
29 ביולי 2022 N/A
ג'ונתן וג'ונתן מתחתנים ומייקל מגיע לחתונה יחד עם סוזן. מייקל פוגש בחתונה את קולין, שהגיע לחתונה לבדו. להפתעתו של מייקל, הוא כבר לא חש איבה כלפי קולין והם אף רוקדים ביחד. מייקל עוזב את החתונה ומגיע לביתו רק כדי למצוא את קולין מחכה, אומר לו שאולי עשה טעות כשנפרד ממנו.

תגובות וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר האינטרנט Rotten Tomatoes, לסדרה דירוג של 73% על סמך 49 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 6.6/10. על פי דעת הרוב, נכתב באתר כי "בעוד פרוד נאבקת לשלב את הריגושים הקומיים של היכרויות מודרניות עם הדאגות היותר רציניות שלהן, התערובת הלא פשוטה מייצרת אבולוציה בוגרת להפתיע של נוסחת דארן סטאר."[6] ב-Metacritic, יש לסדרה ציון 64 מתוך 100, המבוסס על 25 מבקרים, מה שמצביע על "ביקורות חיוביות בדרך כלל".[7] הוושינגטון פוסט והגרדיאן מצאו את התוכנית "שטוחה וחסרת חיים",[8][9] בעוד הלוס אנג'לס טיימס תיאר אותה כ"בידור מתוק ומבוגר".[10]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד/ת תוצאה הערות
2023 פרסי בחירת מבקרי הטלוויזיה שחקנית משנה הטובה ביותר בסדרה קומית מרשה גיי הארדן מועמדות [11]
Queerties Awards סדרה קומית הטובה ביותר פרוד מועמדות [12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Brathwaite, Lester Fabian. "Neil Patrick Harris is a gay man dumped after 17 years in 'Uncoupled' trailer". EW.com.
  2. ^ White, Peter (13 ביולי 2022). "'Uncoupled' Trailer: Neil Patrick Harris Gets Unceremoniously Dumped In Netflix Series – Update". {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Andreeva, Nellie (13 בינואר 2023). "'Uncoupled' Canceled By Netflix After One Season". Deadline Hollywood. נבדק ב-13 בינואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Andreeva, Nellie (10 בפברואר 2023). "'Uncoupled' Picked Up By Showtime For Season 2 Following Netflix Cancellation As Part Of New Content Strategy". Deadline Hollywood. נבדק ב-10 בפברואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Petski, Denise (2021-10-25). "'Uncoupled': Tisha Campbell, Emerson Brooks & Marcia Gay Harden Among Five Added To Netflix Comedy Series". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2022-07-14.
  6. ^ "פרוד", באתר ביקורת הסרטים Rotten Tomatoes (באנגלית)
  7. ^ "פרוד", באתר Metacritic (באנגלית)
  8. ^ "Neil Patrick Harris's 'Uncoupled' is a joyless look at starting over". The Washington Post. 29 ביולי 2022. נבדק ב-25 באוגוסט 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ "Uncoupled review – Sex and the City's creator should do better than this lifeless drama". the Guardian (באנגלית). 29 ביולי 2022. נבדק ב-25 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Netflix's 'Uncoupled' is a sweet, grown-up sitcom. But its New York is for the rich". Los Angeles Times. 28 ביולי 2022. ארכיון מ-28 ביולי 2022. נבדק ב-25 באוגוסט 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ Huff, Lauren (15 בינואר 2023). "Critics Choice Awards 2023: The full winners list". Entertainment Weekly. נבדק ב-17 במרץ 2023. {{cite journal}}: (עזרה)
  12. ^ Scheetz, Cameron (2 בפברואר 2023). "Tune in: Here are the 2023 Queerties nominees for TV Comedy and where to stream them". Queerty. נבדק ב-17 במרץ 2023. {{cite news}}: (עזרה)