פרחים בעליית הגג (סרט, 1987)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרחים בעליית הגג
Flowers in the Attic
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הספר "פרחים בעליית הגג" מאת ו. ס. אנדרוז
בימוי ג'פרי בלום עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Fries Entertainment
תסריט ג'פרי בלום
שחקנים ראשיים ויקטוריה טננט
קריסטי סוונסון
ג'ב סטיוארט אדמס
לינדזיי פרקר
בן גנגר
לואיז פלטשר
מוזיקה כריסטופר יאנג עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גיל הובס
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה New World Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בנובמבר 1987
משך הקרנה 91 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט אימה פסיכולוגי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו flowersintheattic
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרחים בעליית הגגאנגלית: Flowers in the Attic) הוא סרט אמריקני משנת 1987, המבוסס על ספרה של ו. ס. אנדרוז "פרחים בעליית הגג".

זהו העיבוד הקולנועי הראשון לספר של אנדרוז. ב-2014 יצא לאקרנים סרט נוסף באותו השם, אשר גם הוא מבוסס על הספר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריס וקאתי דולנגיינג'ר חיים רגילים לחלוטין עם הוריהם ואחיהם התאומים קארי וקורי בני ה-5. עם זאת, לאחר שאביהם מת בתאונת דרכים טרגית, אם המשפחה קורין נאלצת למכור את כל רכושם כדי להתפרנס. לאחר שהכסף תם, קורין נאלצת לקחת את הילדים אתה ולנסוע לאחוזת פוקסוורת' שם גרים הוריה. עם הגיעם לאחוזה, פוגשים הילדים את סבתם, אוליביה. הם מופתעים לגלות שהסבתא מתנכרת אליהם ושונאת אותם בבירור. היא מובילה אותם לחדר קטן בעליית הגג, מפרידה אותם מאימם וכולאת אותם שם. למחרת קורין חוזרת, ומסבירה לילדים את הסיבה לשנאתה של סבתם: בגיל צעיר, נישאה קורין לדוד שלה, הוא אביהם של הילדים. מני אז, אביה ואמה התנכרו אליה וגירשו אותה מביתם. כעת, אביה נמצא על ערש דווי, ואם תצליח קורין לזכות מחדש באהבתו, הם יזכו בכל עושרו לאחר מותו. אולם לשם כך, אסור שאביה ידע על קיומם של הילדים. קורין מבקשת מהם להמשיך ולהסתתר בעליית הגג ולציית להוראותיה של הסבתא, ומבטיחה לבקר אותם לעיתים קרובות.

למרות שקורין מבטיחה שמותו של אביה קרוב, הילדים נותרים בעליית הגג במשך שנים ארוכות. במהלך אותן שנים, הם עוברים התעללות קשה מידי הסבתא, ובריאותם של התאומים מתדרדרת. ביקוריה של קורין אצלם הולכים ופוחתים, עד שהיא נעלמת כליל מחייהם. קאתי סבורה שקורין התרגלה לחיי העושר וההנאה בבית הוריה, והיא אינה אוהבת אותם יותר. היא מפצירה בכריס להימלט מהאחוזה. אולם כריס מסרב לנטוש את אמו ומאמין שהיא תחזור לקחת אותם מיד כשאביה ימות. בריאותו של קורי הולכת ומתדרדרת, וכריס וקאתי דורשים מהאמא לקחת אותו לבית חולים. קורין ואוליביה לוקחות את קורי, ולמחרת מופיעה קורין ומבשרת להם באדישות שקורי מת בבית החולים מדלקת ריאות. זמן קצר לאחר מכן, כריס מגלה שמותו של קורי נגרם כתוצאה מרעל שהוחדר במזון שלהם. כעת הוא משתכנע שאמם זנחה אותם ומסכים לתוכניתה של קאתי לברוח מהאחוזה. הוא מתגנב אל מחוץ לעליית הגג במטרה לגנוב קצת כסף שיאפשר להם לשרוד בחוץ, ומגלה שאמם עומדת להתחתן למחרת היום עם עורך דין צעיר בשם בארת' וינסלאו. הוא מבין שבמהלך החתונה, השמירה על האחוזה תהיה הדוקה פחות וניתן יהיה לברוח.

למחרת, כריס וקאתי לוקחים את קארי עמם ומתגנבים אל מחוץ לעליית הגג. בזמן שכולם עסוקים בהכנות לחתונה, הם מסתובבים באחוזה ומגלים שסבא שלהם כבר מת מזמן. כמו כן, הם מגלים את הסיבה לכך שאימם נטשה אותם, וככל הנראה אף הרעילה אותם בעצמה: בצוואתו, קבע אביה במפורש שקורין תירש את כל רכושו, אך ורק אם לא היו לה ילדים מנישואיה הראשונים. כריס מעוניין להימלט מהאחוזה כמה שיותר מהר, אולם קאתי נחושה לא לתת לאימם להתחמק ללא עונש. השלושה מופיעים בטקס החתונה ומספרים את סיפורם. קורין מנסה להתכחש להם, אולם הבעות פניה מסגירות אותה. היא נמלטת מפניהם אל המרפסת, וקאתי דוחפת אותה אל מבעד למעקה. צעיף הכלה שלה נתפס בפרגולה, והיא נחנקת למוות.

האחים עוזבים את האחוזה בעוד סבתם מביטה בהם באדישות. בסיום הסרט, קאתי מספרת שכריס הפך לרופא, היא הפכה לרקדנית בלט, וקארי גדלה, למרות שהיא מעולם לא הייתה בריאה לחלוטין.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'פרי בלום, שנבחר לביים את הסרט, היה מעוניין בכך שעלילת הסרט תהיה קרובה ככל האפשר לעלילת הספר. הוא אף עמד בקשר עם אנדרוז והתייעץ עמה בכל הנוגע לליהוק השחקנים. כמו כן אנדרוז, קיבלה הופעת קמע בסרט, כמשרתת שמקרצפת את החלונות. עם זאת, העורכים קיצצו את הסרט ללא רחם והסירו ממנו קטעים שנחשבו בעיניהם לקשים מדי. כמו כן, העורכים לא היו מרוצים מסצנת הסיום של הסרט שבה האחים נמלטים מהאחוזה. הם סברו שהצופים יהיו מעוניינים לראות את הנקמה באם המרושעת, ולפיכך צילמו סצנה חדשה שבה האם נהרגת. כמו כן, מסוף הסרט ניתן להבין שהרפתקאותיהם של האחים תמו עם הימלטותם מהשבי, בעוד שבספריה של אנדרוז, הצרות ממשיכות לרדוף אותם עד מותם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.