פרנגלי: היער הקסום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פרנגלי)
פרנגלי - היער הקסום
FernGully: The Last Rainforest
מבוסס על "פרנגלי: יער הגשם האחרון" מאת דיאנה יאנג
בימוי ביל קרוייר
הופק בידי פיטר פיימן
וויין יאנג
תסריט ג'ים קוקס
מדבבים סמנתה מאתיס
ג'ונתן וורד
טים קארי
כריסטיאן סלייטר
רובין ויליאמס
גרייס זבריצקי
מוזיקה אלן סילבסטרי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה FAI Films, Interscope Communications, Kroyer Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 10 באפריל 1992
אוסטרליהאוסטרליה 27 באוגוסט 1992
משך הקרנה 75 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט שמבוסס על ספרים, סרט ילדים, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 24 מיליון דולר
הכנסות 32.7 מיליון דולר (ארצות הברית)
הכנסות באתר מוג'ו ferngullythelastrainforest
פרסים פרס ג'נסיס עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא פרנגלי 2: מבצע הצלה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנגלי: היער הקסוםאנגלית: FernGully: The Last Rainforest בהפצה המקורית בארץ נקרא: הרפתקאות זאק וכריסטה בפרנגלי) הוא סרט הנפשה אמריקאי שיצא ב-23 בנובמבר 1994.

בשנת 1998 יצא לסרט המשך בשם "פרנגלי 2: מבצע הצלה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריסטה היא פיה סקרנית וטבעית אשר חיה בפרנגלי, יער גשם חופשי מהתפרצות בני אדם. הפיות בפרנגלי חיו פעם בשלום עם בני האדם, אולם הם לא האמינו בהם עוד אחרי המקרה עם הרוח האפלה הקסוס. קריסטה היא העוזרת של מגי, פיה אמהית אשר כלאה את הקסוס בעץ. יום אחד קריסטה חוקרת חלק חדש ביער ופוגשת את לפי, עטלף פירות אשר הסביר שבני אדם עשו בו ניסויים, נתנו לו אישיות בלתי יציבה ורברבנית. אולם, הפיות סירבו להאמין לו, מלבד קריסטה, אשר התנדבה לבדוק את המצב. היא רואה את זאק, חוטב עצים צעיר, וקריסטה מכווצת אותו בטעות כאשר היא ניסתה להציל אותו מעץ נופל, אף על פי שהיא לא יודעת איך להחזירו להיות גדול.

העץ בו הקסוס כלוא נכרת בידי טוני וראלף, העוזרים של זאק. הקסוס החל במהרה להחזיר את כוחותיו ולאכול את הפסולת. הוא גורם לבני האדם לנסוע את פרנגלי. בפרנגלי, זאק פוגש את פיפס, פיון אשר מקנא ביחסיו של זאק עם קריסטה. זאק מתחיל להתאהב בקריסטה, אולם הוא מסתיר את הסיבה האמיתית שבני האדם חזרו. כאשר הקסוס חוזר ומרעיל את העצים והנהרות, זאק הבין סוף סוף שבני האדם הורסים את היער. הפיות מגנות על בתיהן, אבל הן יודעות שלהילחם זה חסר תקווה. זאק אמר ללפי לעצור את המכונה לפני שיהרוס אץ פרנגלי והפיות. כאשר זאק מודה בפני טוני וראלף, האקסוס שולט על המכונה ומתחיל להשמיד את היער.

מאגי הקריבה את עצמה כדי לתת לפיות הזדמנות, ומספרת לקריסטה שתזכור את כל מה שהיא למדה ממנה. זאק מתכוון לעצור את המכונה, ולמנוע מהקסוס לשלוט על כוחה, אולם הקסוס מוכיח את עצמו בתוך השמן של המכונה ומתחיל להבעיר אש ביער. כאשר קריסטה הייתה עלולה להקריב את עצמה כדי לעצור את הקסוס, פיפ ושאר הפיות הפגינו את כוחן הרב שהן קיבלו, דבר אשר גרם לזרע שקריסטה שתלה להתחיל לגדול לגמרי. הקסוס והמכונה התרשמו מהעץ החדש בגבול של פרנגלי אשר צמח ופרח. קריסטה מופיעה אחרי המלחמה, הצליחה לשרוד והפכה ליורשת של מאגי בתור פיה קסומה. היא נתנה לזאק את הזרע, ואמרה לו לזכור את כל מה שקרה ובעצב היא החזירה אותו לגודלו הרגיל. כאשר נזכר בזרע בידו, הבטיח זאק לזכור את ההרפתקה וזרע את הזרע באדמה לפני שסיפר לטוני וראלף שדברים עשויים להשתנות ויחד הם עוזבים את היער. הזרע צמח לגודלו הרגיל של פרנגלי וקריסטה עפה עם פיפס ולפי יחד.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]