קארדו סיסטמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קארדו סיסטמס
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 2003–הווה (כ־21 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה רעננה עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית הטלקומוניקציה עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.cardosystems.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קארדו סיסטמס (אנגלית: Cardo Systems) היא חברה ישראלית המפתחת, מייצרת ומשווקת ברחבי העולם מערכות תקשורת אלחוטיות עם דגש על מערכות שתוכננו במיוחד לקסדות אופנוע[1]. מוצרי החברה ידועים גם תחת המותג scala rider. קארדו הייתה החברה הראשונה, שייצרה מערכות תקשורת מונו לרוכבי אופנועים ומוכרת כחברה חלוצה בתחום חידושים טכנולוגיים בשוק האופנועים[2].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הוקמה בישראל על ידי ד"ר אבי גלזרמן בשנת 2003 ותוך כשנה וחצי הושק המוצר Solo Scala Rider כמערכת הראשונה בעולם שיועדה לשוק האופנועים ואפשרה לרוכבים להשתמש במערכת תקשורת מונו. מוצר זה אפשר לרוכבים חיבור לטלפון הסלולרי באמצעות Bluetooth באיכות שמע נקייה ובטכנולוגיה שמנטרת את רעשי הרוח בעת הרכיבה ומאפשרת לרוכב לנהל שיחת טלפון תוך כדי רכיבה[3].

בשנת 2005, ייצרה החברה את דגם "scala rider FM", מערכת תקשורת ראשונה בעולם, המותירה שימוש במערכת תקשורת, המשלבת ממשק התחברות לרדיו בתדר FM ובשנת 2007, ייצרה את דגם "scala rider Team Set" - המערכת הראשונה מסוגה בעולם שאפשרה תקשורת אלחוטית בין הרוכב למורכב[4].

בשנת 2009 השיקה החברה את דגם G4 האינטרקום הראשון בענף הרכיבה שהגדיל את טווח התקשורת בין רוכבים ושבר את שיא ה-1.6 ק"מ.

בשנת 2010 השיקה קארדו את ה-SRCS, פתרון מובנה למחצה בתוך קסדה של החברה הגרמנית הוותיקה שוברט (SCHUBERTH). אפיון נוסף למוצר זה הייתה הטמאה של אנטנת תקשורת ו-FM ייחודית בתוך הקסדה – דבר שאפשר למשתמש הקצה חוויית PLUG&PLAY.

בשנת 2010 השיקה קארדו את ה- SHO-1, אשר הציעה פתרון שאפשר הטמעה אירו דינמית יותר מהמוקבל בשוק, זאת באמצעות פיצול ספק הכוח מיחידת התקשורת עצמה.

כמענה למגבלות התקשורת של טכנולוגית ה- Bluetooth אשר מחייבת שמירה על רצף ומיקום קבוע של כל חבר בקבוצת התקשורת[5], פיתחה החברה בשנת 2015, פתרון תקשורת ייחודי על בסיס טכנולוגית ה- Mesh[6]. טכנולוגיה זו אשר זכתה למונח DYNAMIC MESH COMMUNICATION") "DMC") סיפקה לראשונה פתרון לרכיבה קבוצתית[7] באופן המאפשר לחברים בקבוצת הרוכבים לרכב בחופשיות תוך שהמערכת מתאימה עצמה באופן אוטומטי ומיידי להחלפת מיקומי החברים בקבוצה. פתרון זה סיפק מענה הולם לרכיבה קבוצתית אשר בפועל אינה מתקיימת בצורה של שרשרת קשיחה, דבר שמנע עד כה תקשורת רציפה בעת רכיבה קבוצתית.

באביב 2017, רכשה קרן ההשקעות הפרטית פורטיסימו קפיטל כשליש ממניות קארדו[8].

בשנת 2018, שילבה החברה את טכנולוגית "Natural Voice Activation" (בשמונה שפות) המאפשרת את הפעלת המערכות באמצעות פקודה קולית.

בינואר 2019, יצרה החברה שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Harman Kardon ומותג הסאונד שתחתיה, חברת JBL[9]. שיתוף הפעולה הביא לראשונה פתרון שמע באיכות מרבית לשוק האופנועים.

החברה תופסת כשליש מנתח השוק העולמי למוצרי דיבוריות לאופנועים (2019).

סניפי החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המערכות של קארדו נמכרות ב-80 מדינות ברחבי העולם, מטה החברה ברעננה ובו מרוכזים מרבית העובדים (כ-70). לחברה משרדים בטקסס, ארצות הברית, הונג קונג והולנד, בהם מועסקים למעלה מ-85 עובדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]