לדלג לתוכן

קונאן (תוכנית אירוח)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קונאן
סוגה תכנית לילה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים קונאן או'בריאן עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחים קונאן או'בריאן עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 1,181 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור TBS עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 8 בנובמבר 2010 – 24 ביוני 2021
קישורים חיצוניים
www.teamcoco.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונאןאנגלית: Conan) הייתה תוכנית האירוח המרכזית של רשת הטלוויזיה האמריקאית TBS, בהנחיית הקומיקאי קונאן או'בריאן, אשר שודרה במקור במשך 11 עונות מ-8 בנובמבר 2010 עד 24 ביוני 2021 בין הימים ב' עד ה' בשעה 23:00.

פורמט התוכנית כלל בין היתר שילוב של ראיונות עם ידוענים, מערכונים קומיים, והופעות מוזיקליות. התוכנית הייתה תוכנית האירוח השלישית בהנחייתו של או'בריאן.

המעבר של או'בריאן ל-TBS החל לאחר שהוא הנחה במשך תקופה קצרה את תוכנית האירוח הוותיקה והפופולרית ה־Tonight Show ברשת NBS. קונאן החל להנחות את ה-Tonight Show לאחר שג'יי לנו פרש מהנחיית התוכנית ב-2009. אף על פי כן, זמן קצר לאחר מכן עלתה ב-NBC תוכנית חדשה במשבצת הפריים טיים בהנחייתו של לנו אשר שודרה לפני ה־Tonight Show. בעקבות כך, תוכניתו החדשה של לנו, אשר לה היה רייטינג נמוך גרמה לנתוני הרייטינג של התוכניות שאחריה גם לרדת, כולל ה־Tonight Show בהנחייתו של קונאן.

משום כך קיימה NBC ועדה שרצתה לשדר את ה-Tonight Show לאחר חצות, ובכך לפנות מקום לתוכניתו של לנו. או'בראיין התנגד למהלך זה, בטענה שהמהלך יפגום בזיכיון. בעקבות כך פרץ סכסוך בין קונאן ל־NBC שבסופו גרם לקונאן לפרוש מהתוכנית ולהגיע להסדר עם רשת NBC. המחלוקת סביב פרישתו של או'בריאן מהנחיית ה-Tonight Show זכתה באותה העת לפרסום נרחב, והובילה לתמיכה ציבורית נרחבת באו'בריאן, ולכך שנערכו הפגנות רבות ברחבי ארצות הברית כנגד NBC ולנו.

רשת TBS אפשרה לאו'בריאן לעבור אליהם ולהנחות את תוכנית הלילה שלו שם. פרק הבכורה של התוכנית ברשת TBS עלה לשידור ב-8 בנובמבר 2010, בפורמט דומה לתוכניות האירוחה הקודמות של או'בריאן.

פורמט התוכנית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הקפידה על הפורמט המסורתי של תוכנית אירוח בשעות הלילה המאוחרות, אך נבדל בהומור הייחודי של או'בריאן. התוכנית החלה בדרך כלל במונולוג, בו או'בראיין סיפר בין היתר על אירועים אקטואליים שונים באופן הומוריסטי, ואחריו התקיימו בדרך כלל מערכונים קומיים, וראיונות עם ידוענים.

כמה מהחלקים הפופולריים ביותר בתוכנית היו:

  • Clueless Gamer - חלק בו או'בריאן, אשר לו לטענתו היה ידע מועט למדיי במשחקי וידאו, היה מבקר באופן הומוריסטי משחק משחקי וידאו שונים, לעיתים רבות יחד עם ידוען שמתארח בתוכנית.
  • Conan Without Borders - פרקי ספיישל אותם או'בריאן צילם במדינות שונות ברחבי העולם ואשר בהם הוא חקר באופן הומוריסטי את התרבויות של אותם המדינות ואת המנהגים של המקומיים. הפרקים הללו זכו להערכה רבה בין היתר בשל ההומור והפרספקטיבה הייחודית שאו'בראיין סיפק באינטראקציות שלו עם האנשים השונים עימם נפגש ברחבי העולם. או'בריאן החל לצלם פרקי ספיישל מהסוג הזה בקובה בעקבות ההתחלה של תהליך נורמליזציה בין ארצות הברית לקובה באותה העת. בשנת 2015 או'בריאן ביקר גם בארמניה. בשנת 2016 או'בריאן ביקר בקטר, בקוריאה הדרומית ובגרמניה. בשנת 2017 או'בריאן ביקר במקסיקו ובישראל. בשנת 2018 או'בריאן ביקר בהאיטי, באיטליה וביפן. בשנת 2019 או'בריאן ביקר באוסטרליה, בגאנה ובגרינלנד.
  • ראיונות עם ידוענים - התוכנית כללה תמיד ראיונות עם מגוון רחב של אורחים מפורסמים, כולל שחקנים, מוזיקאים, קומיקאים, סופרים, ספורטאים ופוליטיקאים.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קונאן בוויקישיתוף

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]