קינג קלאודיוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קינג קלאודיוס
King Claudius
יוצרים ויליאם שייקספיר עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
אזרחות ממלכת דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים Prince Hamlet עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קינג קלאודיוסאנגלית: King Claudius; בעברית: המלך קלאודיוס) הוא דמות בדיונית, פרי הגותו של המחזאי ויליאם שייקספיר המופיעה בתפקיד האנטגוניסט במחזה המלט. קלאודיוס הוא דודו של גיבור המחזה המלט, בעלה השני של גרטרוד. קלאודיוס זכה בכס המלוכה של דנמרק לאחר שרצח את אחיו, ששמו גם כן המלט, באמצעות רעל ואז התחתן עם אלמנתו, מה שהפך אותו לאביו המאמץ של אחיינו.

דמותו של קלאודיוס היא תפקיד מפתח במחזה, שכן הוא הגורם המרכזי לעלילה. המחזה עוקב אחר לבטיו של המלט אחרי שרוחו של אביו, אחיו של קלאודיוס, מתגלה לפניו ומגלה לו שקלאודיוס רצח אותו ועל המלט לנקום את מותו. אף על פי שזמן ההופעה שלו במחזה קצוב, קלאודיוס הוא הגורם המניע מאחורי ההחלטות או אי-ההחלטות שמפעיל המלט אשר בסופו של דבר מובילות לאירועים שמקיימים את המחזה עצמו.

במרוצת השנים היווה קלאודיוס השראה לדמויות רבות בספרות ובקולנוע. דמותו של מיראז מהספר נרניה מאת ק.ס. לואיס מבוססת בחלקה על קלאודיוס. כך גם דמותו של קליי מורו המגולם בידיי רון פרלמן שמופיע בסדרת הטלוויזיה ילדי האנרכיה, הנשענת במידה רבה על המבנה העלילתי הכללי של המלט[1]. בסרט הפולחן מבית חברת וולט דיסני, "מלך האריות", מבוסס דמות הנבל, סקאר, על קלאודיוס, כאשר שתי הדמויות חולקות מכנה משותף בכך שהגיעו לכס המלוכה תוך רציחת אחיהם[2].

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ron Perlman Interview - SONS OF ANARCHY, Collider, ‏31 באוגוסט 2008 (באנגלית)
  2. ^ Isaac Butler, The Shakespearean Grandeur of The Lion King’s Scar, Slate Magazine, ‏12 ביוני 2014 (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.