קיפר (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קיפר
Kipper
מבוסס על "קיפר הכלב" מאת מיק אינקפן
סוגה הנפשה, ילדים, הרפתקאות
בימוי מייק סטיוארט
מדבבים בעברית אריה צ'רנר
עפרון אטקין
סער בדישי
ארץ מקור בריטניהבריטניה בריטניה
שפות אנגלית (הסדרה דובבה לשפות נוספות, ביניהן עברית)
מספר עונות 6
מספר פרקים 78
הפקה
חברת הפקה Grand Slamm Children's Films
HIT Entertainment
שידור
רשת שידור ITV (CITV)
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים (1999)
ערוץ הופ! (2004)
תקופת שידור מקורית 5 בספטמבר 199721 בדצמבר 2000
תקופת שידור בישראל 1999
קישורים חיצוניים
www.kipperonline.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיפראנגלית: Kipper) היא סדרת טלוויזיה בריטית מונפשת לילדים בגיל הרך המבוססת על הדמויות מסדרת ספרי התמונות של מיק אינקפן, קיפר הכלב. בישראל, סדרת הספרים נקראה בשם "מישמיש".[1] לסדרה הופקו שבעים ושמונה פרקים.[2] מתוכם, שלושה עשר פרקים - שנים עשר מהעונה הראשונה, והאחרון של העונה השלישית, נכתבו על ידי מיק אינקפן עצמו. הסרטונים זכו בפרסים כולל פרס BAFTA לאנימציה הטובה ביותר לילדים. התוכנית שוחררה ב-VHS ו-DVD על ידי HIT Entertainment .

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר קיפר הכלב כשהוא יוצא להרפתקאות מהנות ומרגשות במגוון מקומות ברחבי הכפר האנגלי עם חבריו, טייגר, חזיר, ארנולד וג'ייק.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קיפר (בדיבובו של מרטין קלונס) הוא כלב אוהב כיף, אכפתי וחם לב עם קול רך שהוא הדמות הכיתנית של הסדרה. הוא מגלם את המהות האמיתית של המשמעות של קרפי דים . הוא גם מאוד חסר אנוכיות, למרות שהוא אוגר המון חפצים קטנים כמו ספרים וצעצועים. קיפר הוא תערובת טרייר של ביגל וג'ק ראסל שיש לו הרבה מפגשים מרגשים עם חבריו.
  • טייגר (מדובב על ידי כריס לאנג) הוא החבר הכי טוב של קיפר. הוא יותר מציאותי, מעשי וחכם מקיפר עם נטייה לחשוב לטווח ארוך. לפעמים טייגר יכול להיות מאוד זחוח ומתנשא, למרות שהוא באמת כלב חביב בנשמה. טייגר הוא טרייר סקוטי ושנאוצר.
  • חזיר (מדובב על ידי כריס לאנג) הוא החבר השני הכי טוב של קיפר. חזיר הוא מאוד יוצא דופן, אבל אוהב נורמליות ומתעצבן בקלות מכל דבר מוזר או מסתורי. הוא אוהב לאכול עוגת שוקולד וביסקוויטים.
  • ארנולד (מדובב על ידי כריס לאנג) הוא בן דודו הפעוט של חזיר וחברו השלישי של קיפר. למרות שארנולד לא יכול לדבר, הוא למעשה יותר סקרן, שומר מצוות ואינטליגנטי מאשר חזיר. הוא עדיין יכול לומר מילים קלות כמו "ברווז", "חתלתול" ו"איגלו".
  • ג'ייק (מדובב על ידי כריס לאנג) הוא כלב רועים אנגלי ידידותי ועתיק שהוא חברו הטוב הרביעי של קיפר. הוא דמות משנית בעונה הראשונה שמופיעה יותר קבועה לאחר שהצטרף לדמויות הראשיות בעונה השנייה שבה הוא, קיפר וטייגר עברו הרפתקאות רבות יחד.
  • מר צפרדע (בקולו של כריס לאנג) הוא צפרדע קסם שנתקלת מדי פעם בקיפר.
  • אנשי הבליפר (בדיבובו של כריס לאנג) הם שני חייזרים בחלל שחיים על הירח.
  • עכברה (מדובבת על ידי ג'וליה סוואלהה, לזכותה כג'ולי סוואלהה בהופעות מאוחרות יותר) היא עכברה צעירה שגרה עם קיפר בביתו. היא מדברת במבטא אנגלי והיא הדמות הנשית היחידה שמופיעה בסדרה.

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל, הסדרה שודרה בדיבוב עברי בערוץ הילדים ב-1999 ובערוץ הופ! ב-2004:

גרסת דיבוב נוספת שודרה בערוץ JimJam בשנת 2015:

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה ברצועת ITV לילדים (לימים CITV ) ב- ITV, Tiny Pop ו- Nick Jr. בבריטניה. בארצות הברית, הוא שודר בערוץ Nickelodeon (במהלך בלוק התכנות של Nick Jr. ), CBS, Noggin ו- PBS Kids Sprout . זה גם שודר בקנדה ב- YTV בסביבות שנות ה-90 המאוחרות כחלק ממערך ה- YTV Jr. בישראל הסדרה שודרה בשנת 1999 בדיבוב עברי בערוץ הילדים ובשנת 2005 בערוץ הופ! כמו כן, הסדרה שודרה בדיבוב עברי בערוץ JimJam בשנת 2015

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Common Sense Media מעניק לקיפר ארבעה מתוך חמישה כוכבים, ולדבריה הדמויות של התוכנית הן מודלים חיוביים לחיקוי, מלבד טייגר, "אבל הוא תמיד לומד את הלקחים שלו"; כל הדמויות "חוקרות רבות ולומדות שיעורים על חברות, טוב לב וההבדל בין נכון ורע". [3] רשימה שפורסמה על ידי מכון Thomas B. Fordham שמה את הסדרה קיפר בתור סדרת הטלוויזיה המובילה לילדים בני שנתיים ושלוש בגלל ההתמקדות שלה ב"פיתוח אינטליגנציה חברתית ורגשית" באמצעות אינטראקציות בין הדמויות שלה. [4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Erickson, Hal (2005). Television Cartoon Shows: An Illustrated Encyclopedia, 1949 Through 2003 (2nd ed.). McFarland & Co. p. 482. ISBN 978-1476665993.
  2. ^ Crump, William D. (2019). Happy Holidays—Animated! A Worldwide Encyclopedia of Christmas, Hanukkah, Kwanzaa and New Year's Cartoons on Television and Film. McFarland & Co. p. 54. ISBN 9781476672939.
  3. ^ Shapiro, Audrey (28 בספטמבר 2006). "Kipper". Common Sense Media. נבדק ב-16 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Tatz, P. (11 במרץ 2013). "The 10 best television shows for young children". Thomas B. Fordham Institute. נבדק ב-16 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)