ערן מור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערן מור
ערן מור בהצגה "איש קטן מה עכשיו?"
ערן מור בהצגה "איש קטן מה עכשיו?"
ערן מור בהצגה "איש קטן מה עכשיו?"
לידה 7 ביולי 1980 (בן 43)
חיפה, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
עיסוק דיבוב
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג מונה מור
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערן מור (נולד ב-7 ביולי 1980) הוא שחקן תיאטרון ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יליד חיפה. ב-2004 למד בסל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין. בין השנים 20052007 סיים לימודי משחק בבית הספר הגבוה לאמנויות הבמה "בית צבי".

נשוי לשחקנית מונה מור, ואב לבן ובת, מתגורר בגבעתיים.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006 שיחק בהצגה "עד התביעה" מאת אגאתה כריסטי שביים מיטקו בוזקוב שתיאטרון חיפה בשיתוף עם בית צבי.

בתיאטרון המדיטק שיחק בהצגה "אמיל והבלשים" שכתב עידו ריקלין (על פי אריך קסטנר) וביים רפי ניב.

בתיאטרון ארצי לילדים ונוער: ב-2008 שיחק בהצגה "המפוזר מכפר אז"ר" שכתבה אורלי ישועה-שוורצברג וביימו רענן פררה ומשה בן שושן, ובהצגה "עניין של מידה" שביים ארז שפריר.

תיאטרון הספרייה: ב-2007 גילם את ריצ'מונד בהצגה "ריצ'רד השלישי" מאת שייקספיר שביים ארתור קוגן, וגילם את קפטן המחנה בהצגה "עקומים" מאת מרטין שרמן שביים עידו ריקלין. ב-2008 גילם את פיליאס פוג ב"אובססיה" שכתב וביים עידו ריקלין על פי ז'ול ורן; גילם 7 דמויות שונות בהצגה "פנטזיה" שכתב וביים עידו ריקלין על פי סיפורי אלף לילה ולילה; גילם את בופי בהצגה "כמו שתרצו אותי" מאת לואיג'י פיראנדלו שביים מיטקו בוזקוב.

בתיאטרון הקאמרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2008 מור משחק בתיאטרון הקאמרי, תיאטרון הבית שלו. ב-2008 שיחק בהצגה "אמדאוס" מאת פיטר שאפר שביים עמרי ניצן, וגילם את נועם בהצגה "הגיל הנכון לאהבה" מאת יאיר לפיד שביים רוני פינקוביץ'. ב-2010 גילם את לייב גרוז'נסקי בהצגה "גטו" מאת יהושע סובול שביים עמרי ניצן ושיחק בהצגה "וויצק" מאת גאורג ביכנר שביים איתי טיראן. ב-2011 גילם שוטר בהצגה "קומדיה של טעויות" מאת שייקספיר שביים משה קפטן. ב-2012 גילם את מנשה מנדל בהצגה "סטמפניו" מאת עדנה מזי"א (על פי שלום עליכם) שביימו עדנה מזי"א ויחזקאל לזרוב; גילם את דוכס אומרל, בנו של יורק, בהצגה "ריצ'רד השני" ואת הנרי, רוזן ריצ'מונד ואחר כך המלך הנרי השביעי, בהצגה "ריצ'רד השלישי" - שתיהן מאת שייקספיר שביים ארתור קוגן. ב-2013 גילם את יוהנס פינברג בהצגה "איש קטן מה עכשיו?" מאת הנס פאלאדה שביים איתי טיראן, וגילם את מלקולם בהצגה "מקבת' מאת שייקספיר שביים עמרי ניצן. ב-2014 גילם את מנחם בהצגה "הכיתה שלנו" מאת טדאוש סלובודז'אנק שביים חנן שניר. ב-2015 שיחק בהצגה "אופרה בגרוש" מאת ברטולט ברכט שביים גלעד קמחי. ב-2018 גילם את שלוימה בהצגה "אל נקמות" מאת שלום אש שביים איתי טיראן. מתחילת 2020 משחק במחזה של חנוך לוין "מתאבל ללא קץ".

שיחק גם בהצגות "החגיגה" שכתבו תומאס וינטרברג, מוגנס רוקוב ובו הר הנסן וביים חנן שניר - הצגה זו הייתה קופרודוקציה של תיאטרון הבימה ותיאטרון הקאמרי; "הרטיטי את לבי" מאת חנוך לוין שביים אודי בן-משה; בהצגה "המלט" מאת שייקספיר שביים עמרי ניצן, וגילם את מרדכי הפונדקאי במחזמר "כנר על הגג". ב-2020 החל לשחק בהצגה "לילה בפריז" בבימויו של גלעד קמחי. ב-2021 החל לשחק במחזמר "עד קצה הקשת" בבימויו של עידו רוזנברג, ובהצגות הילדים "עוץ לי גוץ לי" בבימויו של ארז שפריר בתפקיד המשרת, וב"פיטר פן" בבימויו של גלעד קמחי.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2017 גילם את סבא של רון בסדרה "רון". בין השנים 2018–2020 שיחק בתוכנית "אבודים בריבוע" דמויות שונות, ביניהן הקריין הרשע, ארנון, איש הקרח ומנהל העבודה. בשנת 2022 החל לגלם את הדמות הראשית, חנן הגנן, בסדרה "חנן הגנן וחברים".

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריין דמות בהצגה "ע' 17" שכתבו שי להב ויוני זיכהולץ וביים נועם שמואל בתיאטרון הקאמרי. קריין לרדיו קול הים האדום. הנחה את טריאטלון אילת.

ב-2010 דיבב את אורי בוץ בסדרה "רוני בוץ"; דיבב את סוזוקי ואת מאסה בסדרה "סטיץ'!"; את אטרף בסרט "הדרקון הראשון שלי"; את אלפא בטא בסרט "אלפא בטא"; את נעלי ריקוד בסרט "קופת המלאך"; את למקה בסרט "שרק לנצח"; השתתף בדיבוב הסרט "מסביב לעולם ב-50 שנה"; דיבב את בלקינסופ בסרט "נני מקפי 2: הקסם חוזר"; דיבב את סיימון בסרט "ארתור 3: מלחמת שני העולמות"; את רפי בסדרה "צוות לעניין" ואת טוני הוק בסרט "טוני הוק: בום בום סאבוטז''".

ב-2011: דיבב את נייג'ל בסדרה "פיניאס ופרב"; השתתף בדיבוב הסרט "טוטלי ספייס"; דיבב את עוזר ראש העיר בסרט "יוגי דב"; דיבב את המלי בסדרה "יוהו וחברים"; השתתף בדיבוב הסרט "חלומו של דולפין"; דיבב קולות רקע בסרט "קונג פו פנדה 2"; דיבב קולות רקע בסרט "הרפתקאות טינטין: תעלומת החד-קרן"; דיבב את פטריק בסרט "הדרדסים"; דיבב דמויות שונות בסדרות "בת הים הקטנה", "אסטרודג" ומכוניות 2"; דיבב את טובי הקנגורו בסרט "ג'ננה בסוואנה" ואת ניל רוברטס בסרט "שארפיי".

ב-2012 דיבב דמויות שונות בסדרות "כוח מילולית", "רגולר שואו" ו"מכוניות מצוירות - הצ'יזבטים של מטור"; דיבב את אמיל בסרט "מפלצת בפריז" ואת סלד בסרט "טינקרבל וסוד הכנפיים"; דיבב את ניל פטריק האריס, שון וייט ולארי קינג בסדרה "פיניאס ופרב מארחים" וגם את דנזל קרוקר בסדרה "קסם של הורים". בנוסף החל לדבב את אבא בסדרה "זו".

ב-2014 דיבב את הקטור ואת אהרון הגבר בסדרה "סנג'אי וקרייג". באותה שנה דיבב את ג'וש בסרט "יצאת כוכב". כמו כן, דיבב בסרטים "לאקי דאק: ברווז בר מזל", "נאמצ'אקס" ו"הסיפור של באטמן".

בשנת 2015, דיבב את סוניק הקיפוד בסדרה "סוניק בום", כמו כן דיבב בסדרות "צ'רלי הולך לגן", "קוסמות קטנות" ו"שיזאו".

בשנת 2016, דיבב את ניק ויילד בסרט "זוטרופוליס" ואת טופי בסדרה "סטאר נגד כוחות הרשע". ב"המופלאה: הרפתקאות ליידי באג" דיבב את פלאג, נינו, עש לילה ודמויות נוספות. בנוסף, דיבב בסרט מואנה את מאווי האל למחצה, בסדרה "קיקוריקי" את קראש ובסרט "רובינזון קרוזו" את מל ובסדרת נאמצ'אקס.

בשנת 2017 דיבב את דמותו הבוגרת של טים בסרט "בייבי בוס". באותה שנה, דיבב את באנסן בסדרה "באנסן הוא מפלצת". בשנת 2018 דיבב בסרט "הדבורה מאיה - גביע הדבש". בשנת 2019 דיבב את דמותו של זקן-מתכת בסרט "סרט לגו 2: החלק השני" וכן בסרט "אגלי דולס". בנוסף דיבב בסרט "הכוכב של אנדרה וטאטי" ובסדרה "ברבי דרימטופיה".

משנת 2017 עד שנת 2019 דיבב את דמותו של האנק בסדרה "וולטרון: המגן האגדי" בערוץ הילדים.

בשנת 2020 דיבב בסרט "בובספוג הסרט: מבצע הצלה", את פוני מהסדרה "זה פוני" ואת וולי מ"אמפיביה".

בשנת 2021 דיבב בהפקות "אגדות לופין", "בוא, כלב, בוא!", "מיקי מאוס: כייף של בית", "מיקי מאוס: סיפורן של שתי מכשפות" ו"ספיידי וחבריו המופלאים".

בשנת 2022 דיבב בסדרות הטלוויזיה "קלאופטרה בחלל", "צוות תרנגול", "יטי צהוב ובלתי ניתן לעצירה" ו"בית הספר לוויקינגים", ובסרטים "סינדרלה 3: אהבת אמת", "המחנה הקסום", "הסנדקית הקסומה" ו"חיי מנורה".

בשנת 2023 דיבב בסרט "המופלאה: הרפתקאות ליידי באג וחתול שחור" את פלאג, נינו ועש לילה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ערן מור בוויקישיתוף