Claymore

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קליימור)
קליימור
クレイモア - Claymore
קליימור
סוגה פעולה, פנטזיה, אימה, שונן
מאנגה
יוצר נוריהירו יאגי
הוצאה

יפןיפן Shueisha
ארצות הבריתארצות הברית קנדהקנדה VIZ Media
אוסטרליהאוסטרליה

ניו זילנדניו זילנד Madman Entertainment
התפרסם לראשונה במגזין

יפןיפן Monthly Shōnen Jump לשעבר Weekly Shōnen Jump

כיום Jump Square
תקופת הפרסום המקורית מאי 2001דצמבר 2014
מספר הכרכים שהתפרסמו 27 כרכים
אנימה: קליימור
אורך פרק 23 דקות
במאי הירויוקי טנקה
אולפני אנימציה Madhouse
רשת שידור יפןיפן NTV
מדבבים בשפה העברית אין
תקופת שידור מקורית יפןיפן 3 באפריל 200725 בספטמבר 2007
מספר העונות 1
מספר הפרקים 26

קליימור (יפנית: クレイモア; Kureimoa/Claymore), היא סדרת מנגה שנוצרה על ידי נוריהירו יאגי ופורסמה לראשונה ביפן במאי 2001.

עלילת הסדרה אשר מתרחשת בעולם השרוי בחושך וכאוס על ידי יצורים אפלים הנקראים יומה(妖魔) מתמקדת במסעה של קלייר, לוחמת של ארגון קליימור (Claymore) המביס יומה בכל רחבי העולם. סדרת המאנגה של קליימור יצאה לראשונה לשווקים ביפן בשנת 2001 על ידי המוציא לאור היפני Shueisha במגזין היפני "Monthly Shōnen Jump". כיום סדרת המאנגה עדיין מופקת כאשר 17 כרכים פורסמו עד היום.

בעקבות סדרת המאנגה הפיקו אולפני האנימציה Madhouse סדרת אנימה המבוססת על עלילת סדרת המאנגה. הסדרה שודרה לראשונה ב-3 באפריל 2007 ברשת הטלוויזיה היפנית NTV והכילה 26 פרקים.

מלבד סדרת האנימה הופק משחק פעולה המבוסס על עלילת הסדרה לקונסולה נינטנדו DS.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני זמן רב יצורים אפלים הנקראים יומה (Yoma) לבשו את צורתם של בני האדם, חיו בעיירות אנושיות וניזונו מאיבריהם של בני האדם בסתר. אף בן אדם לא יכל לזהות יומה או להביס אחד עד שארגון אנונימי יצר חצי-אדם, חצי-יומה שיוכל להגן על בני האדם מפני היומה, תמורת סכום כסף. במהלך השנים בני האדם התחילו לכנות לוחמות אלה בשם קליימור(Claymore) בהתבסס על חרבותיהן. הן מכונות גם בשם "המכשפות כסופות העיניים"("Silver Eyed Witches"), מבוסס על האופי שלהן ועל צבע עיניהן בזמן שהן נלחמות. קליימור בשם קלייר אשר מצילה עיירה קטנה מיומה פוגשת את ראקי ילד שהוריו נהרגו על ידי יומה. מתוך הכרת תודה ראקי עוקב אחרי קלייר מעיר לעיר במהלך העבודות שלה להריגת יומה. הסיפור הופך להיות סיפור של נקמה שקלייר נפגשת עם דמות מעברה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קלייר (クレア Kurea) - הדמות הראשית בסדרה קלייר היא קליימור מספר 47 שהיא גם המספר הנמוך והחלש ביותר בארגון, קלייר היא קליימור מהסוג ההגנתי. כשהייתה ילדה, קלייר פגשה קליימור בשם תרזה (שהייתה קליימור מספר 1 בארגון ומתה נגד פריסילה) ויצאה איתה למסע להריגת יומה ברחבי העולם. הארגון היה צריך להרוג את תרזה בעקבות זה שהיא הרגה בני אדם אז הוא שלח את הלוחמות הטובות ביותר של הארגון כדי להביס אותה, אבל היא לא הייתה מוכנה למות ולעזוב את קלייר לבדה. במהלך קרב של תרזה נגד פריסילה, פריסילה התעוררה והרגה את תרזה. קלייר אשר רצתה לנקום ביקשה מהארגון שיכניס לתוכה את האיברים של תרזה. כעבור כמה שנים קלייר פוגשת את ראקי (ילד שמצילה בעיירה קטנה) והוא מצטרף אליה למסע להריגת יומה ולנקמה בפריסילה. במהלך מסעה קלייר פוגשת 3 לוחמות ועושה איתן ברית שתחקור על כוונותיו האמיתיות של הארגון בסתר.
  • ראקי (ラキ Raki) - ראקי הוא ילד קטן שכל משפחתו נרצחה על ידי יומה, אחיו הגדול של ראקי הפך ליומה ועמד לאכול את ראקי ובשנייה האחרונה קלייר הצילה אותו. לאחר מכן ראקי מסולק מהעיר שלו משום שאחיו היה היומה. ראקי עקב אחרי קלייר ונשבע שיום אחד הוא יהיה זה שיציל אותה, הוא הצטרף אליה למסע להריגת יומה בתור הטבח שלה.
  • פריסילה (プリシラ Purishira) - לאחר שכל משפחתה מתה מהתקפת יומה פריסילה מחליטה להרוג כל דבר שקשור לרוע ואפלה והיא מצטרפת לארגון. פריסילה היא מספר 2 בארגון והיא אחת מ-4 הקליימור שנשלחו להרוג את תרזה, במהלך הקרב שלה עם תרזה היא משחררת את כל היוקי שלה ואז היא מבקשת מתרזה להרוג אותה לפני שהיא תתעורר ותהפוך למפלצת, כשתרזה באה להרוג אותה פריסילה חותכת לתרזה את הידיים ואז את הראש ואז היא מתעוררת ובורחת. כעבור כמה שנים ראקי פוגש את פריסילה ואת אסלי בצפון והם מתיידדים.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיריה (ミリア Miria) - קליימור מספר 6 היא נפגשת עם קלייר ועוד 2 לוחמות (דנבה והלן) במהלך משימה להריגת ישות ערה ממין זכר, והן יוצרות ברית שתחקור על כוונותיו האמתיות של הארגון בסתר. כולם מכנים את מיריה בשם "פנטום מיריה" (Phantom Miria) בגלל היכולת שלה להפוך לאשליה כשתוקפים אותה. מיריה משמשת כמפקדת במערכה בצפון (נגד ישויות ערות בראשות איסלי) שבה היא מחלקת 24 לוחמות לחמש קבוצות בצורה כזו שלכל לוחמת תהיה הזדמנות שווה לצבור ניסיון בלחימה נגד ישויות ערות.
  • דנבה (デネヴ Denevu) - דנבה פוגשת את קלייר ומיריה במהלך משימה להריגת ישות ערה ממין זכר ועושה איתם ברית שתחקור על כוונותיו האמתיות של הארגון בסתר.
  • הלן (ヘレン Heren) - הלן פוגשת את קלייר ומיריה במהלך משימה להריגת ישות ערה ממין זכר ועושה איתם ברית שתחקור על כוונותיו האמתיות של הארגון בסתר.

מינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קליימור - לוחמת שהיא חצי אדם חצי יומה. רק היא יכולה לזהות יומה בתחפושת ולהרוג אותו והיא יכולה לרפא את עצמה מהר. לוחמות הקליימור יכולות לשחרר את כוח היומה שבתוכן אבל אם הן עוברות את ה-70% של הכוח הן מאבדות שליטה והופכות לישות ערה (יומה עם כוחות של לוחמת)וקשה מאוד להביס אותן.
  • יומה - שד הלובש את דמותו של אדם עליו השתלט ומסתתר בעורו על מנת שיוכל לטרוף אנשים נוספים ביתר קלות, היומה ניזון בעיקר ממעייהם של בני האנוש ויש לו תשוקה רבה אליהם.
  • ישות ערה - לוחמת או לוחם אשר עברו את הגבול שלהם והפכו ליומה עם כוחות של לוחם, ישויות אלו רבי עוצמה וכדי להביסם נדרשת לעיתים קרובות קבוצת לוחמות קליימור ולא לוחמת יחידה שבדרך כלל מסוגלת לטפל במספר יומה טבעיים בכוחות עצמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Claymore בוויקישיתוף