קני קריימר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קני קריימר
Kenny Kramer
לידה מאי 1943 (בן 80)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.kennykramer.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קני קריימראנגלית: Kenny Kramer; נולד במאי 1943) הוא סטנדאפיסט אמריקאי. דמותו היוותה השראה לדמות קוזמו קריימר מן הסדרה "סיינפלד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריימר גדל ברובע הברונקס בניו יורק ונזרק מבית הספר בגיל 17. הוא יהודי במוצאו[1]. הוא מכר מגזינים, היה מנהל להקת רגאיי, והופיע באופן לא סדיר כסטנדאפיסט עד שנת 1981. בהמשך ולמשך מספר שנים נהג למכור בדיסקוטקים, תכשיטים זולים שהיו זורחים בחושך. הוא התגורר במבנה "מנהטן פלאזה" בשכונת הל'ס קיטשן שבמנהטן, בו מתגוררים אמנים בדיור מסובסד, סמוך מאוד לחדרו של לארי דייוויד מיוצרי הסדרה "סיינפלד", והיו ביניהם יחסי ידידות[2]. דמותו היוותה השראה לדמות "קוזמו קריימר" שגולמה בסדרה סיינפלד על ידי מייקל ריצ'רדס. דייוויד אמר שקני מעט אקסצנטרי והוא יהיה דמות מתאימה לסדרה. חלק גדול ממאפייניו של קריימר המקורי כגון האובססיה לגולף, פירות, ג'קוזי, הוצאת פריטים מהמקרר, וחשיבה על רעיונות והמצאות מוזרים, נכנסו לסדרה בגילומו של ריצ'רדס.

הסדרה סיינפלד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל ריצ'רדס העדיף לא להפגש עם קני כדי ללמוד את דמותו, והעדיף ליצור את דמותו ללא עזרה שכזו. לכך ניתן ביטוי בסדרה סיינפלד, בעונה הרביעית שלה בפרק "הפיילוט".

במקור הייתה אמורה דמותו להיקרא בשם "קסלר" וכך גם נקראה הדמות בפרק הראשון של הסדרה, זאת עקב חששו של לארי דייוויד מכך שקני קריימר ינצל את השימוש בשמו בסדרה לצרכיו. עם זאת, ג'רי סיינפלד חשב שהשם קריימר הוא נכס שחבל לוותר עליו.

קני קריימר החל להוביל סיורים בניו יורק בעקבות הסדרה בעת שזו שודרה, והמשיך בקיומם גם לאחר שירדה מן המסכים, תחת השמות "Kramer's Reality Tour" ו-"Kramer's Reality Road Show". הסיורים מלווים באוטובוס עסקו במאחורי הקלעים של הסדרה. פרודיה על סיורים אלה הוצגה בפרק "כיפות המאפין" בסיינפלד, בעת שקוזמו קריימר הוביל סיור באוטובוס שנקרא "The Peterman Reality Tour". בעונה השלישית של ה-DVD של הסדרה סיינפלד, שולבה התוספת הדוקומנטרית "Kramer vs. Kramer: Kenny to Cosmo".

מחוץ לסדרה סיינפלד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריימר עבד ככתב בתוכנית Hard Copy שעסקה בעולם הבידור. בשנת 1997 ניסה להיות מועמד המפלגה הדמוקרטית לראשות עיריית ניו יורק אך לא קיבל את המועמדות מטעמה. בשנת 2001 לאחר פנייה אליו מצד המפלגה הליברטריאנית לרוץ לראשות עיריית ניו יורק הגיע קריימר למקום השביעי עם 1408 קולות[3].

בשנת 2013 הוא הוסמך לחתן זוגות בניו יורק[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קני קריימר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עמי פרידמן, קני קריימר מגיע לישראל, באתר ynet, 3 בפברואר 2016
  2. ^ ג'ון טיארני, With Help of 'Seinfeld,' Legend in His Own Time;The Real Kramer Tries to Capitalize, בארכיון אתר הניו יורק טיימס, פורסם במקור ב-18 בינואר 1996
  3. ^ The Real-Life Kramer Who Inspired ‘Seinfeld’ Is Now A Reverend (VIDEO), באתר הפינגטון פוסט, 7 בנובמבר 2013
  4. ^ לארי מקשיין, EXCLUSIVE: ‘Seinfeld’ fan? You can now be married by Rev. Krame, באתר ניו יורק דיילי ניוז, 10 ביולי 2013