קרל מלצ'ין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרל מלכין
Carl Malchin
לידה 14 במאי 1838
Kröpelin, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 23 בינואר 1923 (בגיל 84)
שוורין, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרל וילהלם כריסטיאן מלכיןגרמנית: Carl Wilhelm Christian Malchin‏; 14 במאי 183823 בינואר 1923) היה רסטורטור וצייר נוף גרמני שצייר בעיקר מוטיבים כפריים ונופי עיר.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרל מלכין נולד כבן של הסנאטור פרידריך פרנץ מלכין. הוא למד בבית הספר התיכון ברוסטוק לפני שסיים התמחות כגאודיסט בשוורין. שאיפתו לקריירה הייתה להיות מהנדס ספינות, אך מצבו הגופני לא איפשר זאת. לאחר סיום התמחותו עבד כעוזר למורה שלו במשך שלוש שנים. במהלך תקופה זו הוא הכיר את ציירי שוורין אוטו דורר ואדוארד ארקה, שנתנו שם לימודי טבע. הם כנראה גרמו למלצ'ין לרצות לצייר.

בין השנים 1860 עד 1862 הוא למד בפוליטכני במינכן כדי להשתתף בהרצאות בגאודזיה והנדסה. אך מלצ'ין העדיף לבקר בסטודיו של האמן וכך הכיר את ציירי הנוף אדולף היינריך לייר. ויוליוס נואר, גם הוא צייר נוף ידוע בזמנו, שאיתם לקח שיעורים נוספים. הציור כבש אותו, אך הוא סיים את הכשרתו כמודד ולאחר התמחות ברוסטוק הוא גם עבר את בחינת ההנדסה.[2]

מסיבות כלכליות עבד מלכין כמהנדס של הדוכס הגדול ממקלנבורג, במשרד המודדים בשוורין וצייר בזמנו הפנוי.

בשנת 1866 הוא התחתן עם יוהנה בוש, ובשנת 1867 נולד בנו פרידריך.

כבר ציוריו משנת 1871 עד 1872, רובם עם מוטיבים כפריים, והם מראים יכולת תצפית טובה, קווים נקיים ומבחר מתאים של פרטים בתמונה, מלכין תפס את הסביבה הכפרית באיכות ציורית מצוינת.

תמונותיו של מלכין משכו תשומת לב בחוגי האמנות במקלנבורג, כך שצייר החצר תיאודור סלופקה הציג בפני הדוכס הגדול פרידריך פרנץ השני במטרה להשיג מימון לצייר הצעיר. הדוכס הגדול אישר מלגה, קצבה חודשית וחופשת היעדרות משירות ללימודים בבית הספר לאמנות בויימאר, שנוסד בשנת 1860 על ידי חוקר הטבע סטניסלוס פון קלקרוית, כשהחל מלכין ללמוד בסתיו 1873. הוא עבר לווימאר עם אשתו ובנו.

הריאליזם של מלכין הושפע רבות ממורו ומנהל בית הספר תאודור האגן. אלברט ברנדל היה גם אחד ממוריו. שני הציירים עיצבו את סגנונו של מלצ'ין.

למרות המלגה, מלכין היה מוטרד כל הזמן מכסף, תמונותיו עדיין לא נמכרו היטב ולכן נאלץ לשלוח מכתבי בקשה לשוורין מספר פעמים ולבקש העברות כספים מראש. הוא גם הציע באופן קבוע את ציוריו לדוכס הגדול למכירה, והחצר המלכותית קנתה גם כמה ציורים, אם כי לעיתים קרובות מתחת לערכם. לכן, לאחר שסיים את לימודיו בשנת 1879, הוא קיבל את התפקיד המוצע כמשקם את אוסף הציורים הדוכסי. החוזה לכך תוכנן בנדיבות והשאיר לו הרבה מקום לציור ולחופשה. מלכין התייחס ברצינות רבה למשימת השחזר ולארגון אוסף הציורים.

בשנת 1881 צייר מלכין בבולטנהאגן, בשנת 1882 נסע לווסטרו וארנשופ. נראה שהאזור סביב ארנשופ עורר בו השראה אמנותית, משום שיש בעבודותיו תמונות ושרטוטים רבים. בשנת 1890 העניק לו הדוכס הגדול פרידריך פרנץ השלישי. תואר פרופסור.

משנת 1903 התגורר מלכין בכפר אוסטורף, שהיה אז בפאתי העיר, כעת רובע בשוורין.

קרל מלכין פרש ב־14 ביולי 1915.

תערוכת יחיד שלו לא יכלה להתקיים בגלל מלחמת העולם הראשונה.

רק לאחר מותו של האמן בשנת 1923 נערכה תערוכה שהפכה ל"תערוכת זיכרון".

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרל מלצ'ין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ahrenshoop Kunst: Brief biography
  2. ^ Helge Dvorak: Biographisches Lexikon der Deutschen Burschenschaft. Band II: Künstler. Winter, Heidelberg 2018, ISBN 978-3-8253-6813-5, S. 478–479.