קרמר החתול ישן כל הזמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרמר החתול ישן כל הזמן
ספרי הסדרה
"קרמר החתול יוצא אל היער", "קרמר החתול לומד לשחות"
מידע כללי
מאת מאיר שלו
איורים יוסי אבולעפיה
הוצאה
הוצאה עם עובד
תאריך הוצאה אוגוסט 2010
תאריך הופעה ראשונה אוגוסט 2010
מספר עמודים 24

קרמר החתול ישן כל הזמן הוא סיפור ערש שמיועד לפעוטות, אך מכוון לקהל בוגר יותר[1][2]. הספר נכתב על־ידי מאיר שלו, אויר על־ידי יוסי אבולעפיה[3] ויצא לאור על־ידי הוצאת "עם עובד" באוגוסט 2010. הספר הופיע לראשונה במצעד הספרים תשע"ב של משרד החינוך[2][4]. ספר זה הוא הספר הראשון בסדרה המדברת על עלילותיו של החתול קרמר. בסדרת ספרים זו יש שלושה ספרים פופולריים שנכתבו על־ידי מאיר שלו. ("קרמר החתול יוצא אל היער", "קרמר החתול לומד לשחות")[4][5].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרמר החתול הוא חתול ישנוני שישן בכל מקום ובכל זמן, עד שיום אחד משפחתו מאיימת להחליף אותו בחתול אחר. על מנת למנוע את החלפתו, קרמר מזמין את משפחתו להצטרף למסע חלומותיו[5][4][3][2][1].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביקורות משבחות את הספר ומוסיפות כי הוא מרתק ונוגע ללב. כמו כן האיורים של יוסי אבולעפיה תורמים לחוויית הקריאה של הקורא בכך שהם עוזרים לו לשקוע עמוק בתוך הסיפור. מאיר שלו, הסופר פונה לקהל ילדים בוגר ולפעוטות, אך גם לקהל של מבוגרים שמצליח להבין את הרבדים הנוספים של הסיפור.[5] ההגדרה "סיפור ערש", כפי שהיא כתובה על כריכת הספר, היא המצאה חדשה של הסופר – ז'אנר שבו מספרים סיפור לפני השינה ולא שרים שירי ערש.[2][1][4][3]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]