שדי טוקיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שדי טוקיו
東京喰種 -トーキョーグール-
כריכה של טוקיו גול בהשתתפות קן קאנקי
כריכה של טוקיו גול בהשתתפות קן קאנקי
סוגה horror anime and manga, פנטזיה אפלה, thriller anime and manga, supernatural thriller עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
תקופת שידור מקורית 8 בספטמבר 2011 – 18 בספטמבר 2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
youngjump.jp/tokyoghoul
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שדי טוקיו (יפנית: 東京喰種トーキョーグール ברומאג'י: Tōkyō Gūru) היא סדרת מאנגה ואנימה יפנית שנכתבה על ידי סוי אישידה (אנ'). סדרה זו פורסמה במגזין הסאינן "Weekly Young Jump" של הוצאת Shueisha מספטמבר 2011 עד לספטמבר 2014. סדרת המשך בשם "טוקיו גול: רי" החלה להתפרסם באותו המגזין באוקטובר 2014, ופריקוול בשם "טוקיו גול: ג'ק" שודר ברשת באתר "Jump Live."

סדרת אנימה בעלת 12 פרקים אשר מהווה עיבוד למנגה, על ידי סטודיו פיירו, שודרה בין יולי וספטמבר 2014 בערוץ Tokyo MX. סדרת המשך בעלת 12 פרקים אשר עוקבת אחר סיפור מקורי בשם "שדי טוקיו A√", שודרה בשמיני בינואר 2015, והסתיימה ב-26 במרץ 2015. בצפון אמריקה Viz Media מפרסמת את המאנגה, בעוד Funimation רכשה את הרישיון על סדרת האנימה לצורכי שידור והפצת הווידאו הביתית. סדרת אנימה המבוססת על ההמשך העלילתי "טוקיו גול: רי" שודרה ב-2018 במשך שתי עונות.

האנימה זמינה בישראל עם תרגום עברי באמצעות ספריית האנימה החל מ-11 באפריל 2022.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שדי טוקיו מתרחשת במציאות חלופית שבה שדים, אשר יכולים לשרוד רק על ידי אכילת בשר אדם, חיים בין בני האדם הרגילים בחשאי, בעודם מסתירים את טבעם האמיתי כדי להתחמק מרדיפה על ידי הרשויות. יחד עם מהירות, חושים, ויכולת בנייה מחדש מואצים, שד ממוצע חזק פי כמה פעמים מאדם רגיל, בעל עור עמיד בפני נשק חודר רגיל. לשדים יש לפחות איבר מיוחד אחד המסוגל לטרוף איברים, אשר נקרא "Kagune", שבו הם יכולים להשתמש כנשק במהלך הלחימה. תכונה ייחודית נוספת של השדים היא שכאשר הם מתרגשים, צבע לובן העין של שתי העיניים שלהם משחיר, והקשתיות שלהם הופכות לאדומות, או שרק עין אחת האלה עוברת את השינוי, במקרה של חצי שד. חצי שד יכול גם להיוולד באופן טבעי כצאצא של שד ובן אנוש, או להיווצר באופן מלאכותי על ידי השתלה של איברי שד בבן אנוש. בשני המקרים, חצי-השד הוא בדרך כלל הרבה יותר חזק מאשר שד טהור. כדי לצוד את השדים קמו מספר ארגונים בחסות הממשלה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור עוקב אחר קאנקי קן, סטודנט שבקושי שורד מפגש קטלני עם ריזה קאמישירו, הדייט שלו אשר גילתה את עצמה כשדה, והוא נלקח לבית חולים במצב אנוש. לאחר התאוששות קאנקי מגלה כי עבר ניתוח אשר הפך אותו לחצי שד. זה קרה משום שחלק מאיבריה של ריזה הועברו לתוך הגוף שלו, ועכשיו, כמו שדים רגילים, הוא חייב לצרוך בשר אדם כדי לשרוד. השדים שמנהלים את בית הקפה "Antieku" לוקחים אותו תחת חסותם ומלמדים אותו כיצד להתמודד עם חייו החדשים כחצי שד. חלק מקשייו היום-יומיים כוללים השתלבות בחברת השדים, יחד עם הסתרת זהותו מחברת בני האדם.[1] ולאחר מפגש עם רוצח שמתעלל בו, נותן קנאקי לצד הרצחני שבו לשלוט והופך להרבה יותר חזק.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קאנקי קן (Kaneki Ken) - הדמות הראשית בסדרה. סטודנט בן 19 שאוהב לקרוא ספרים ומעדיף להיות לבד. חברו הטוב ביותר הוא הידה, ושניהם לומדים באוניברסיטה "קאמי" שבטוקיו. לאחר דייט קטלני עם ריזה קאמישירו, אישה שפגש בבית הקפה "אנטייקו" אשר אליו היה נוהג ללכת, מתגלה כי ריזה היא שדה שמנסה לאכול את קאנקי. לאחר המפגש עם ריזה, שמסתיים במותה, הוא נלקח לבית חולים במצב אנוש ולאחר התאוששות קאנקי מגלה כי עבר ניתוח להשתלת קרנית הפך אותו לחצי שד. זה קרה משום שהקרנית של ריזה הועברה לתוך הגוף שלו, ועכשיו, כמו שדים רגילים, הוא חייב לצרוך בשר אדם כדי לשרוד. תוך כדי הסתגלות למצבו החדש, הוא פוגש בטוקה, שדה שעובדת בבית הקפה "אנטייקו" שמתגלה כבית קפה לשדים. קאנקי מתחיל לעבוד בבית הקפה, ובאותו הזמן מנסה להתמודד עם חייו החדשים. לאחר שנחטף ועובר התעללות על ידי יקומו יאמורי, קנאקי משלים עם היותו שד, ומקבל אליו את ריזה ואת הצד הרצחני שבו.
  • ריזה קאמישירו (Riza San) - ריזה קאמישירו היא שדה אוכלת כפייתית, היא יצאה לדייט עם קאנקי קן בכדי לפתות אותו ולאכול אותו אך הדברים השתנו לאחר תאונה שעברו. ריזה סאן מתה ואיבריה הושתלו בקאנקי קן. הצג הרצחני של ריזה נמצא בקאנקי קן.
  • סוזויה ג'וזו - ילד שעבר התעללות בידי שדה עשירה שקנתה אותו כחית מחמד במכירה פומבית. עד שנמצא בידי סוכן (חוקר) בכיר מהאירגון CCG (אירגון לחיסול שדים), ואומץ על ידו. הוא ראה את הפוטנציאל שלו בתור חייל באירגון ה-CCG, עקב מצבו הפסיכולוגיה והדרך בה הוא תופס את החיים, בין היתר בגלל ההתעללות שעבר. סוזויה נחשב לאחד הדמויות המוכרות והאהובות.
  • טוקה (-צ'אן) קירישימה - חברתו של קאנה קין ומי שעזרה לו להסתגל לחיים החדשים שלו בתור שד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שדי טוקיו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Madman acquires Tokyo Ghoul - set for simulcast on AnimeLab in July". Anime News Network (Press release). 14 ביוני 2014. {{cite press release}}: (עזרה)