שיחה:אברהם והצלמים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דומה שנמצא הערך הכי גרוע בויקיפדיה. הקריאה של יעקב מאיר היא בבחינת מדרש יוצר שנועד לבידור קהל קוראי העיתונים של יום שישי. היא איננה נדבך הכרחי להבנת המדרש, והצגתה כאילו מדובר בפרשנות של המדרש, ולא בדרשנות עליו, היא בלבול שאיננו הולם את השאיפות הצנועות של ויקיפדיה.

- מסורת זו מופיעה גם בקוראן (בסורה השישית, אם זכרוני אינו מטעני), ועובדה זו היא אנציקלופדית מעט יותר מפרשנותו של "בעל הטור".

- הבאת הטקסט במלואו היא בחירה תמוהה לערך אנציקלופדי, וחורגת מהיקף הציטוט המקובל.

- הניסוח עובר בין הכרה בערך הבדיוני של הסיפור ("את האגדה תולה המדרש"), לבין ניסוחים שמהם משתמע כאילו מדובר באירוע ביוגרפי של דמות היסטורית ("שבשלב מוקדם זה של חייו עדיין קרוי אברם"). בהערת אגב אומר ששמו נקרא "אברם" גם בשלבים "לא -מוקדמים" של חייו, וד"ל.

- "כיצד קרה שהרן מת על פני תרח אביו?" אין ערך אנציקלופדי כהרי דף עבודה בת"ת, ואל לו לשאול שאלות מקדימות קודם שיציג את הטענה.

- שתי הפניות שהן אחת: אין צורך ביותר מהערת שוליים אחת, אם שתיהן מפנות לאותו עמוד אינטרנטי. את השגותיי המרכזיות על הצגת הטור של ר' מאיר כנדבך פרשני חשוב כבר הצגתי. אוסיף שמבלי שערכתי מחקר מקיף, אני משער שעל מדרש זה כבר כתבו חוקרים חשובים ונכבדים ממנו, ושתולדות חקר האגדה לא מתחילות באוקטובר 2013 למניינם, ולא מסתיימות ביעקב מאיר, נ"י. 143.44.134.254 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

אם מוכרים לך פירושים נוספים לאגדה זו, הביאם אלינו ונדעם. דוד שי - שיחה 23:32, 11 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

קישור שפה[עריכת קוד מקור]

ניתן להתאים לערך באנגלית: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abraham_and_the_Idol_Shop הראש - שיחה 21:35, 8 בפברואר 2020 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באברהם והצלמים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 10:31, 29 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]