שיחה:אברהם שפירא (זקן השומרים)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אריה, אולי תחבר ערך על הרב אברהם שפירא ?

אשמח, אבל כרגע אין לי מספיק מידע/מקורות מידע עליו.

באופן כללי, ידוע לך על מקורות טובים למידע על אנשים חיים? אני לא מוצא בד"כ מידע מספיק.--אריה א 19:02, 13 אוק' 2004 (UTC)

רק עיתונים, בעיקר הארץ שן שש זעם 19:12, 13 אוק' 2004 (UTC)

העברה מהערך[עריכת קוד מקור]

התוספת הזאת מאוד לא מסודרת אז העברתי אותה לפה:

אברהם שפירא שכונה בפי הערבים איברהים מיכו לא היה מעולם איש "השומר"אירגון השמירה שלו פעל אך ורק באיזור פתח תקוה,בעוד שאנשי השומר פעלו בעיקר בצפון הארץ,הוא ארגן את ההגנה על פתח תקוה בהתנפלות הערבית ב-1920,אם הקמת ארגון ההגנה הוא פירק את חבורת שומריו ומסר את השמירה לאנשי ההגנה,לפרנסתו הוא עסק בחקלאות והיה לו פרדס במקום שהיום נמצא איזור התעשיה סגולה,חבורת השומרים שבראשה עמד במשך כ-30 שנה היתה לא פחות ואולי יותר יעילה משמירת אירגון השומר,אבל לא היתה לו תחרות איתם כל אירגון באיזור שלו,לאירגון השומר כן היתה תחרות וסכסוך עם ארגון"המגן"של יוסף לישנסקי ומשום כך הם שנאו אותו,אבל לא היתה שום יריבות בין אנשי השומר ו/או המגן לבין אברהם שפירא ואנשיו.

גילגמש שיחה 16:48, 2 נובמבר 2005 (UTC)

"זה נוער זה?"[עריכת קוד מקור]

אני הייתי מציע להוסיף לערך פסקה על הציטוט המפורסם של שפירא, כשנשאל בנוגע לנוער של זמנו (בשנות ה40 אם אני לא טועה)- "זה נוער זה? זה חרא זה!"....

יש עוד אברהם שפירא[עריכת קוד מקור]

אודה למי שיצרף לפירושון גם את הערך על אברהם שפירא (פצ'י), סופר ועורך מקיבוץ יזרעאל, פרופ' בדימוס מהחוג להיסטוריה באונ' תל אביב. אברהם שפירא ערך עשרות - ואולי מאות - ספרים, בעיקר בתחום ארון הספרים היהודי, בהוצאת עם עובד ובהוצאות נוספות. נמנה על עורכי הקובץ שיח לוחמים, וכתב על הגותם של הרב קוק, א"ד גורדון ומרטין בובר.Alosha38 17:45, 4 מאי 2006 (IDT)

הוספתי פירוש נוסף לאברהם שפירא, זה בסדר ? רחל 17:52, 4 מאי 2006 (IDT)
כן תודה לך רחל. אם יעזרני זה הנותן ליעף כוח, אולי אזכה להעלות בקרוב את הערך של אברהם פצ'י שפירא, תלמיד חכם אמיתי, עורך בחסד שקנה לו זכויות רבות בקרית ספר שלנו.Alosha38 19:23, 4 מאי 2006 (IDT)

זה נוער זה? זה בררה![עריכת קוד מקור]

וזה נאמר בכנס בוגרי שמיניות בסוף שנות החמישים או בתחילת שנות בשישים.

נדמה לי שהאמירה המקורית היתה "זה חרא" ורק בשיר זה עודן ל"בררה". בכל מקרה כדאי לשים על זה כמה מילים.

דמות ססגונית ורומנטית[עריכת קוד מקור]

הערה מעניינת...... האם לא צריך להוריד אותה? לדעתי הערך כתוב בצורה מאוד סיפורית ומלא בסופרלטיבים כגון "כבר בגיל 12 התבלט באומץ לבו" "החדיר בלב הכפרים הערבים את ההכרה ש"מלאבס", פתח תקווה, היא מושבה אמיצה ותקיפה." Nir909 23:32, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

אם אתה יכול, אשמח מאוד אם תכתוב מחדש את כל הערך. זה גם דומה מאוד לפסקה אודותיו בספר תולדות ההגנה, שבאמת מתאר את הדברים בצורה כזו. אחיה פ. 23:36, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

אני לא יודע מי כתב, אבל זה פשוט ציטוט קופי-פייסט מהאתר העירוני של פ"ת. נ מהמוסד 02:32, 28 במרץ 2007 (IST)[תגובה]


עריכה אחרונה[עריכת קוד מקור]

במסגרת פרויקט "ישראלים חשובים" או איך שהוא לא נקרא, ובמסגרת היוזמה שאם מישהו מוסיף אישיות הוא נדרש לעדכנה, הריני לעדכן את הערך של האיש המיוחד הזה.
את סיפור "זה נוער זה ? זה בררה!" בחרתי להשמיט. לא נראה לי קשור. גם את עניין הקשר/העדרו של קשר ל"השומר" השמטתי.
שיניתי את רוב הנוסח (שהיה ציטוט מאתר עיריית פ"ת שקרוב לוודאי מצטט את אחד הספרים על "השומר" או ה"ההגנה") והוספתי כמה פרטים.
נ מהמוסד 03:31, 28 במרץ 2007 (IST)[תגובה]


ציטוט מתוך "אתם נער אתם" יוסי גמזו,הוצאת מסדה, 1958[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע בן כמה העורך לעיל, אבל לדור שלי (תיכון במלח. ששת הימים), אברהם שפירא זכור כמשהו "הסטורי" רק בתור שכזה, והספר של יוסי גמזו, אצלנו בתנועה הועבר מיד ליד, שנים לאחר הוצאתו. מייד אחרי אותה מלחמה, לפתע "כל המבוגרים דאז" החלו לומר "איזה נוער יש לנו". אני מקווה שכך זה יישאר תמיד.

היה שומר הראש הראשון של חיים ויצמן?[עריכת קוד מקור]

בביוגרפיה "חיים וייצמן", מאת נורמן רוז, כתוב בעמ' 128 על החודשים האחרונים של שנת 1919, בהם שהה ויצמן בארץ ישראל: "לראשונה בחייו שכר שומר ראש, אברהם שפירא, 'אדם נעים מאוד והגון'". האם מדובר על אותו אברהם שפירא? הוא היה אז כבן 50. Liad Malone - שיחה 12:53, 26 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]