שיחה:אוניברסיטת אדיס אבבה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האוניברסיטה הוקמה ב-1950 או ב-52? כי זה מה שרשום בהתחלה. אליסף · שיחה 17:55, 4 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]

מ1950 -1952 היתה מכללה. לאחר מכן הפכה לאוניברסיטה. לכן הפער. Itzuvitשיחההצטרפו למיזם המקורי! 00:25, 5 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך אוניברסיטת אדיס אבבה התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

אוניברסיטת אדיס אבבה

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Itzuvit
מקצוענות הערך מתורגם מאנגלית וככזה ומביא את כל המידע הקיים בגרסא האנגלית (מלבד התייחסות למספר דמויות שצמחו במוסד) ויחד עם זאת, מביא את הליקויים המצויים בנוסח האנגלי. דוגמא לכך, הערך מציין אירועים היסטוריים ודמויות בלי ההקשר חברתי-היסטורי שיבהיר אותם. חסרה תמונה רחבה יותר של המוסד, התפתחותו לאורך השנים (תחומי מחקר), מצבו כיום, דמויות מרכזיות שפיתחו או התפתחו במוסד (דבר הנהוג בערכים של מוסדות אקדמיים). אופי התרגום, הצמוד מאוד לגרסא האנגלית, מייצר נוסח יבש מעט. ברמת הניסוח, נכון היה אם הכותב/ת היה לוקח דרגות חופש רבות יותר.
אמינות הערך משתמש במקורות כשנחוץ (בהתאם לגרסא האנגלית). מעבר לכך, היה צריך להשתמש באתר האינטרנט של האוניברסיטה, שם מצוי מידע על תחומי מחקר, דמויות, ומקורות משניים על האוניברסיטה (מידע שלא מצוי בערך).
מקוריות נראה כי הערך תורגם מהערך באנגלית. קיימים קישורים חיצוניים וספר המוסיפים לערך, מהם פורט בעיקר על תוכנית הלימודים, אולי ניתן היה להרחיבו קצת יותר לפיהם. חסרה פסקה על הקמפוסים הרבים, אדריכלות המבנים, וכן פסקה נפרדת על עניין התערבות הממשל, מה זה אומר "בחירת תלמידי תיכון מוכשרים", ההבדלים בשיטות ההערכה (כולל הסבר קצר על מהן בכלל) והוויכוח על כך שגרם להתפטרות המנהלים ב-2002. חסר ההקשר המקומי/ישראלי (עניין עם ביטויים רבים, דוגמת הנוכחות הגדולה היחסית של חוקרים ישראלים בלימודי אתיופיה (שפה והיסטוריה), שהמכון המרכזי מסונף וקשור לאוניברסיטה). ראוי לציין שגם הערך באנגלית קצר ולא מספק.
מקומיות ההקשר הישראלי אינו גדול במקרה המדובר, אבל המעט שכן קיים אינו נוכח בערך (דמויות ישראליות המצטלבות עם ההיסטוריה של המוסד או תחומי מחקר מרכזיים שלו). היה מעניין להוסיף למשל על חוקרים יהודים וישראלים, שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות בישראל ועוד.
  • אוניברסליות: נקודת המבט נראית כללית ולא מקומית, הערך אינו מתמקד בנקודה מקומית וצרה. אך עם זאת, הערך קצר וחסר יחסית. ניתן היה להוסיף משהו על מיקומה וחשיבותה של האוניברסיטה ושל פקולטות מסוימות בה בעולם האקדמי הכללי.
נגישות הערך כתוב היטב וכל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכותו אודות האוניברסיטה. פסקת הפתיחה ברורה, ומפרטת באופן קצר וקולע את חשיבות האוניברסיטה, ההסטוריה שלה ועניין המעורבות הממשלתית; המשפט על היותה הגדולה באפריקה זקוק להערת שוליים כמקור.
קישוריות מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים רבים, בעיקר בנושא גאוגרפיה והיסטוריה של אתיופיה, המסייעים להבנת הערך. יש קישור לערך זה מתוך ערכים חשובים כגון אתיופיה ואדיס אבבה, וכן ערכים רבים נוספים שהערך תורם להם (ניתן היה לקשר גם בערך דברה זית בו קיים קמפוס שלה). הקישוריות טובה ברובה, הקישורים הפנימיים תקינים ורלוונטיים. ראוי לציון הקישור להמוזיאון האתנולוגי באדיס אבבה שהוכחל, ומוסיף עניין לערך. מושג שכדאי היה לקשר ולהכחיל: האגודה למען אהבת המולדת.
חזות עיצוב הטקסט בערך הגיוני ונוח לקריאה. קיימת תבנית:מוסד אקדמי, חשוב ומוסיף לערך. משולבת תמונה טובה של הכניסה, ניתן היה לשלב תמונה נוספת של אחד המבנים, אולי של ארמון הקיסר בקמפוס. יש קישור לוויקישיתוף שמוסיף לערך.
רהיטות הערך כתוב לרוב ברהיטות, בעברית תקינה, שוטפת ונעימה לקריאה, וללא עגה מקצועית לא ברורה. קיימים קצת משפטים לא כל כך זורמים בקריאה, שכדאי לתקן את ניסוחם, למשל: "משמעות היות המוסד "אוניברסיטה ממשלתית" באה לידי ביטוי ב...". לגבי סגירת האוניברסיטה על ידי החונטה, לא ברור אם נסגרה ליום אחד בלבד, ואם לא אז למשך כמה זמן ואיך נפתחה מחדש.
שיתופיות נכתב בעיקר על ידי משתמשת אחת (עיצובית), אך עבר עריכות קטנות של מספר ויקיפדים נוספים, וכן הורחב על ידי אחד המשתתפים בתחרות (אורי), דבר שתרם מאוד לשיפור הערך ומעיד על עבודת צוות פורה.
סיכום
ערך נאה וחביב המתאר לרוב באופן בהיר, רהוט וקולע את ההיסטוריה של האוניברסיטה ופועלה כיום. עם זאת, הערך לוקה בחסר, בעיקר כי הוא תרגום של גרסא אנגלית הלוקה בחסר. קיימים חוסרים כגון חשיבותה בעולם האקדמי הכללי, פירוט על הקמפוסים הרבים שלה והאדריכלות של מבניה, וכן על ההתערבות הממשלתית בה. ניתן להרחיב על ההקשר הישראלי, על תחומי מחקר מרכזיים של המוסד, דמויות שצמחו והצמיחו את מוסד ועוד. ניתן להשתמש במקורות נוספים. כן נדרשים קצת שיפורים של ניסוחי מספר משפטים. ראויה לציון השיתופיות שבכתיבת הערך.
הערות
תקלדות: ו' חיבור אחת מיותרת במשפט השני בפתיח. משך --> במשך. בקשו --> ביקשו. ההחונטה --> החונטה (ה' מיותרת). מרכאות מיותרים ב"טיגראי.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:

אזמרי לשירותך (: 13:23, 26 ביולי 2011 (IDT)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:03, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]