שיחה:אחרי החגים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"ליום העבודה הראשון לאחר חגי תשרי". האמנם? כשאני אומר "אחרי שבת" אני לא מתכוון לדקה הראשונה לאחר צאת הכוכבים, וכשאני אומר "אחרי החגים" אני בדר"כ מתכוון שאני מאוד עמוס עכשיו בגלל התקופה, אבל נטפל בעניין אחרי סיום התקופה. זה יכול להיות יום, יומיים או שבוע (או, במציאות הישראלית - עד עולם). דניאל צבישיחה 02:15, ה' באלול ה'תשס"ט (25.08.09)

תיקנתי. דוד שי - שיחה 05:40, 25 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:43, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

אחרי החגים של אביעד הכהן תמוה ביותר[עריכת קוד מקור]

בחג שבועות זה שמעתי מפיו שיעור נפלא בנושא היחס למוגבלים ובמיוחד לעיוור וכלב נחיה, והביטויים לגביהם במקרא במאמרי חכמינו ובהלכה העדכנית. מכאן התמיהה על דבריו בהקשר לביטוי אחרי החגים, המצוטטים בתוך הערך:

... הרי מיד יגיע חג הפסח, ועד "אחרי החגים" לא יהיה זה ראוי לגזור את דינו של מי שהיה האזרח מס' 1. ואחר כך יחלו ימי ספירת העומר, וימי בין המצרים, ופגרת הקיץ הארוכה של בתי המשפט אף היא זכורה לטוב.

רגע, "אחרי החגים" כאן, זה יום טוב ראשון ושביעי של פסח? או שהוא קורא לכל שבעת ימי חג המצות "החגים"? או שהוא פשוט התבלבל בסדר, וחשב שחגי תשרי נכנסים היכנשהו בין פסח לבין ימי ספירת העומר? אתמהא.

-- משתמש:פשוט [משה]שו"ת • ט' בסיוון ה'תשפ"ב • 00:02, 8 ביוני 2022 (IDT)[תגובה]

אגב, בשיעור הדגיש את הגישה כיום שעל פיה הם רוצים להיות עצמאיים ולא להישען על איש, כפי ששני הוריי תמיד היו. הוא דיבר על הרמפה בכניסה לבית הכנסת ישורון העומד כמעט על הקרקע, אך השווה למקומות אחרים בהם הנגישות קשה עד בלתי אפשרית. לאחר השיעור כשיצאתי, ראיתי אדם בכיסא גלגלים חשמלי שנאלץ להיעזר במישהו כי הרמפה תלולה מדי, ואחר כך שוב כי הפתח בין הדלתות הפתוחות היה צר מדי. -- משתמש:פשוט [משה]שו"ת • ט' בסיוון ה'תשפ"ב • 10:11, 8 ביוני 2022 (IDT)[תגובה]