שיחה:איגרות הרמב"ם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא נראה שהדבר ראוי לערך בפני עצמו

ואם כבר פרט את כל אגרותיו הידועות כמאמר תחיית המתים מאמר הגאולה מאמר ההגיון(ששלח למלך מצרים) ועוד ועוד.

סיקור עלוב הבאת שאמור להיכלל בערכו של הרמב"ם עצמו.

אם זה כבר מופיע בערך על הרמב"ם, פשוט הפוך את הערך הזה להפניה לפסקה הרלוונטית בערך רמב"ם (או לערך עצמו). ערןב 13:59, 8 מאי 2005 (UTC)
אני ממש לא מתמצא בהפניות, ואני לא יודע איך משתמשים עם זה, אני אכן חושב שיש להעתיק את הדברים לערך של הרמב"ם ולא לפני שמישהוא יפשיל שרוולים לסקר את כל אגרותיו (שהיוו אבני דרך יסודיים ביותר להרבה קהילות בעולם, יש לאגרות האלה משמעות היסטורית רבה).עורךספרים 14:02, 8 מאי 2005 (UTC)

עכשיו אני רואה שהדבר כבר מופיע בערך הרמב"ם, אפשר למחוק את הערך על שיחתועורךספרים 14:05, 8 מאי 2005 (UTC)

לא ממש. הערך הזה אמור לעסוק בכל אגרות הרמב"ם, לא רק באגרת תימן. צריך להרחיב ולשכתב אותו. ערןב 14:15, 8 מאי 2005 (UTC)
רק עכשיו ראיתי לראשונה שיחה ותיקה זו. לא זו בלבד שאין כל הצדקה לאיחוד הערך אלא אדרבה, יש ליצור ערכים עצמאיים לפחות לשלוש האיגרות הללו. נריה 11:20, 31 מאי 2006 (IDT)

בתימן, זה לא היה משיח שקר? יאיר ח.

ראו באיגרת תימן המשפט הראשון בחלק הרביעי- בתימן היה משיח שקר. באגרת הרמב"ם מדבר הרבה על נביאים כאלו ואחרים, אבל רק כדי לומר שהמשיח שאמור להיות גדול הנביאים, לא יכול להיות אותו איש בתימן. יאיר ח. 12:56, 16 יוני 2006 (IDT)

אם עם ישראל לא נגאל מאז (עדיין), אז לא ברור לך שזו משיחות שקר?

צריך להדגיש, שלמרות שזה היה משיח שקר, הוא היה אדם ירא שמים ולא שרלטן כמו משיחי שקר אחרים שקמו בתפוצות (לידיעת יאיר ח.), אלא שצער וקושי הגלות הנוראה שיבש את דעתו. כך עולה מתיאורי הרמב"ם עליו. המומחה.

כדאי לכל הפחות לפצל את איגרת תימן מסיבות אינטרויקי. קצת מביש ששם יש ערך ופה אין... שהרבני 00:37, 22 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

מדוע יש רק פרשנות, היכן האגרות עצמם? לפחות קישור למילות האגרות בשפה הערבית שנבין על מה מדברים ולא בטלפון שבור כאשי - שיחה 23:16, 28 בנובמבר 2010 (IST)[תגובה]

אגרת תימן שווה ערך נפרד[עריכת קוד מקור]

אם תחליט שיש מקום לכך, הנה ההקדמה

אגרת תימן היא אגרת ששלח רמב"ם לתימן כאשר הופיע שם נביא שקר, ובעקבותיו גזירות שמד. רמב"ם מסביר כיצד להבחין בין המשיח למתחזה למשיח, ועוסק בנביא ובהוכחה שהוא נביא אמת.

אגרת תימן מאת : רבי משה בן מימון;תירגם: רבי נחום מערבי ז"ל
הנוסח מבוסס על הוצאת ליפסיה. עיבד והוסיף כותרות: יהודה איזנברג

מעין הקדמה - האיגרת היא השנייה באגרות (נכתבה 1172-1173), לפניה נכתבה "אגרת השמד" בשנת 1163 בשבתו בעיר פס שבמרוקו, שיעודה לכל היהודים בארצות האיסלם.

הרקע - רבי יעקב בן ר' נתנאל בירב פיומי, שהיה רב וראש ישיבה בתימן, קבל פניות מיהודי ארצו, אשר תיארו את מצבם הגרוע. דברים אלו הגיעו לידי הרמב"ם, כנראה מסוחרים יהודים שהגיעו למצרים מתימן רב אַשִּימהאיגרת:כל עוברי דרך ואיי הים. לכן העבירו קול בספרד ובספרויים. מקצה השמים ועד קצה השמים. הוי כל צמא לכו למים. והסוחרים כולם יחד לשואליהם עונים כי מצאו מטע יפה ונעמן. ומרעה טוב כל רזה בו ישמן. </ref> . הרמב"ם, אשר ישב במצרים, שלח אליו איגרת שעסקה בנושאים אלה:

  • גזירת השמד שהוטלו על יהודי תימן- היהודי, בין שניסה להציל עצמו בטענה שהוא מאמין במוחמד או לא - גורלו נחרץ. במקביל, היהודים נדרשו על-ידי מנהיגיהם לא להתכחש לדתם

לפי יהודה אייזנברג, לעיל: רמב"ם מתייחס בדברים אלה למורד אבן תומרת, ולגזירת השמד של האלמוחידים במגרב, בשנת 1146, ובסרפד הדרומית בשנת 1148.

  • מסית ומדיח - נביא שקר

לפי יהודה אייזברג לעיל :רמב"ם מתייחס כאן ל"פושע", הוא המומר שמואל אבן אבאס, שהמיר דתו בשנת 1163, וכתב נגד אמונת היהדות. הוא טען שהפסוק בבראשית והרבתי אתכם במאד מאד נאמר" על מוחמד, כי "במאד מאד" בגימטריה 92 - כמו הגימטריה של "מחמד". כמו כן הפסוק "הופיע מהר פראן" פורש כמתייחס למוחמד.

  • משיחיות - מיהו נביא אמת ועל חשבונות הגאולה.

Daniel Ventura - שיחה 23:01, 2 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באיגרות הרמב"ם שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:37, 18 בינואר 2023 (IST)[תגובה]

מצאתי את הקישור, אך היא מקור לעובדה מוטעית, ועל כן נמחקה. אי"ש | שו"ת, כ"ו בטבת ה'תשפ"ג ; 03:49, 19 בינואר 2023 (IST)[תגובה]