שיחה:אנטי-וירוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרחבתי על אופן פעולה של אנטי-וירוסים, אתם מוזמנים להעיר הערות.Zibi 19:51, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

העברת השם: אנטי-וירוס[עריכת קוד מקור]

"אנטי" היא קידומת, והיא מתחברת למילה שאחריה במקף. אלדדשיחה 22:22, 31 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

שאלת האנטי אנטי-וירוס[עריכת קוד מקור]

הולכת ומשרתרשת תפיסה מסוימת כלפי האנטי וירוס, הרואה בו פגע רע בד"כ, דבר לא יעיל. המדובר כמובן על מחשבים אישיים. את הביקורת הזאת שמעתי מאנשי מחשבים (בעיקר), וכן מהתרשמות שמקורה מניסיון אישי (לא רק). האם ראוי (למי שהמידע בידיו) להוסיף תת-סעיף בהתאם? האם זאת רק קבוצה של אנשים שחושבת כך? אלוני! - שיחה

דעה אישית של איש מחשבים (ומשתמש לינוקס): בעיות עם אנטי-וירוסים:
  • נוטים לטפל בבעיות הידועות. זה לא פתרון קסם שיכול לזהות כל קוד מזיק (למרות הטענה).
    • פרשת ה־Rootkit בדיסקים של סוני. תוכנות האנטי־וירוס השונות לא התריעו עליה.
    • מהסעיף על "ארגז חול" משתמע שאפשר לנתח את פעילותו של קוד. זו הנחה שגויה. מעבר לכך שהבעיה התאורטית של בדיקת קוד לא ניתנת לפתרון, הרי באופן מעשי תמיד אפשר לעקוף את הבודק.
  • השיווק שלהם משתמש במקרים רבים בשיטות של הפחדה. לדוגמה:
    • הערכה מופרזת של הנזק שנגרם מוירוסים (זכורים לי מספר מאמרים בנושא).
    • הפחדה ע"י חשיפה של כל מיני איומים מוגזמים (זכורים לי לדוגמה הרבה הפחדות על וירוסים בלינוקס, כולל טכניקות מוזרות של שינוי תוכניות (ELF). והתעלמות מהעובדה הפשוטה שדי קל לכתוב וירוס לתוכניות shell או פרל, ושלמרות זאת, הם פשוט לא קיימים בגלל בעיית ההפצה.
  • לסורקי הווירוסים יש תקורה משמעותית: צריכה של משאבי מחשוב, הפרעה לפעולה תקינה של תוכנות, ולפעמים אף חסימה של תוכניות לגיטימיות לחלוטין.
נראה לי שזה יכול לשמש כבסיס כלשהו לסעיף (אם אכן יבוסס).
Tzafrir - שיחה 11:50, 22 בנובמבר 2010 (IST)[תגובה]
חלילה! אנטיוירוסים הינם אלמנט קריטי באבטחת מחשב. בלעדיו יש סכנה אמיתית וממשית לכל מחשב Windows המחובר לרשת האינטרנט. ללא רכיב זה, גם מאפיינים אחרים כמו מערכות אבטחת רשת או התקנה תדירה של עדכוני אבטחה, אינם יספיקו. בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספר האיומים על מחשבים אישיים. אין מדובר עוד בתוכנה אשר מנסה לעשות טיפה נזק, אלא על מערכי וירוסים ענקיים (Botnets) המופעלים על ידי ארגוני פשיעה וגורמים לנזק כלכלי אדיר ל"אזרחי האינטרנט". תוכנות אנטיוירוס אומנם אינן תופסות כל וירוס ווירוס (לעיתים רבות בגלל מנגנוני הגנה משוכללים של הוירוסים עצמם כגון "פרמוטציות") אך שימוש באנטיוירוס מקטין באופן משמעותי את הסכנה. בקהילת אבטחת המידע סוררת תמימות דעין בנושא ולכן לא הייתי מכניס את השינוי הזה לערך. בברכה, --Delbarital - שיחה 01:12, 16 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

כפילות שמות[עריכת קוד מקור]

Kaspersky אינו מעבדות קספרסקי ? הוי ארצי - שיחה 12:56, 7 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

עזר לי מאוד 84.229.71.45 16:23, 2 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]