שיחה:אסטרואיד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התמונה לא מופיעה


סילקתי את התמונה. כמו-כן מחקתי את הקטע על היווצרות חגורת האסטרואידים, היות והוא מופיע בערך המתאים.

נוסף על כך מחקתי עוד שתי פיסקאות שנוסחו בשפה בלתי-מובנת במיוחד. להלן הפיסקאות כפי שהיו כתובות:

מלבד התנגשות בין האסטרואידים יש כוח מסוים כנראה שמפעיל עליו לחץ ואז האסטרואיד מתפורר. הארוס סוג S הוא סלעי לא מתכתי אבל מה שמעניין הוא בגדול אותו הרכב כמו של כדור הארץ בפנים הוא מורכב מברזל ומעל מוקף בזלת. אבל, באסטרואיד כל מ"מ יש סוג אחר מפוזר של ברזל וצורן.
האסטרואיד נוצר מחלקיקי אבק, לכל אסטרואיד יש סוג אחר של גרגרי אבק. אסטרואיד לא נוצר עם מכתשים, אסטרואיד נבנה כגוש מניקל ברזלי מעורבב עם ברזל וסיליקטים של מגנזיום. אסטרואיד לא נוצר עם בורות, למרות שהוא נוצר גם מחומר בזלת יש עוד חלקיקים אחרים, המשלימים את השקעים שיש בבזלת.

אם מישהו מבין מה הכותב רצה לומר, הוא מוזמן בהחלט לכתוב את זה באופן ברור במאמר עצמו. אני מודה ומתוודה שאני לא מסוגל לעשות זאת על סמך הכתוב לעיל.

--אייתלאדאר 19:20, 18 יולי 2004 (UTC)


התייעצות[עריכת קוד מקור]

עדכנתי את הערך בכמה מפגשים עם אסטרואידים שהיו בעשור האחרון (משום מה הלו"ז של הכותב המקורי הסתיים ב-1991. האם כדאי לכתוב ערך מיוחד על החללית היאבוסה הנכנסת כעת למסלול הקפה במרחק 20 קילומטרים של אסטרואיד, עליו תנחת בתוך כחודשיים ותביא דגימה לכדור הארץ? Avibliz 20:10, 16 ספטמבר 2005 (UTC)

כן, כדאי. גילגמש שיחה 20:18, 16 ספטמבר 2005 (UTC)

יבוצע Avibliz 20:20, 16 ספטמבר 2005 (UTC)

למה הפכתי להפניה[עריכת קוד מקור]

הבעיה היא שאין הגיון בערך הזה עצמו מכיוון שהוא כפול מעצם טבעו עם חגורת האסטרואידים (אפשר להתווכח האם התוכן צריך להיות כאן או שם, אבל זה לא העיקר). הערך שבאמת צריך להיות הוא פלנטיסימל שמכיל לא רק את האסטרואידים אלא גם את העצמים קרובי ארץ, את אלו שליד שבתאי (הטיטאנים?) וכו'. טרול רפאים 16:07, 15 אוקטובר 2005 (UTC)

אתה בטוח שאסרואידים הם רק עצמים שנמצאים בחגורת האסטרואידים? emanשיחה
באופן עקרוני כן, לפעמים משתמשים בתקשורת בביטוי אסטרואיד עבור פלנטיסימל כי הוא יותר מוכר. טרול רפאים 16:16, 15 אוקטובר 2005 (UTC)
באופן עקרוני אתה טועה - יש הרבה סוגי אסטרואיד לא רק בחגורת האסטרואידים. ראה לגודמא את האסטרואידים הטרויאנים במסלולו של צדק, וזו רק דוגמא אחת. Ramiy 17:12, 15 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

הי, אסטרואיד הוא שם לעצם הקטן מפלנטה הנמצא במערכת השמש. למעט חגורת האסטוראידים ישנם למשל אסטרורידים קרובי ארץ, וחגורת אסטרואידם קיופיר - ואת ענן אורט. אני חושבת שצריך להשאיר את הערך על חגורת האסטאורידים.

התמונה[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש להחליף את התמונה המופיעה כרגע, מן הטעמים הבאים:

  1. בתמונה הנוכחית מופיע אותו אסטרואיד מספר רב של פעמים מכיוונים ומרחקים שונים, דבר זה מבלבל ולא מובן למי שלא יקליק על התמונה ויקרא את ההסבר הארוך באנגלית. עדיפה תמונה "פשוטה" יותר.
  2. נראה לי שיהיה נחמד יותר אם תהיה תמונה של אסטרואיד שיש עליו ערך בויקיפדיה ולא יהיה קישור אדום.

עדיאל15:13, 31 ביולי 2008 (IDT)תגובה

עדכון ערך[עריכת קוד מקור]

האיגוד מנסה להשלים את המשימה עד שנת 2015...

אם מישהו יכול לעדכן את הערך זה יועיל מאוד. האם האיגוד הצליח במשימתו? ואם לא, האם קבע תאריך יעד חדש? אולי ביטל?Newdarwin - שיחה 02:02, 4 במרץ 2016 (IST)תגובה

משוב[עריכת קוד מקור]

מידע חשוב! אהבתי! 109.65.15.253 13:28, 10 בינואר 2018 (IST)תגובה

כריית משאבים מאסטרואידים[עריכת קוד מקור]

נושא חדש יחסית שמופיע בטכנולוגיות חלל עתידיות, אך העתיד כבר כאן ויש לא מעט תוכניות הסברים ורקעים לנושא, כדאיותו ודרכי הביצוע שלו. אני תוהה האם להוסיף זאת כפסקה או בערך חדש תחת הנושא משאבים בחלל ולאחד אותו עם נושא הכרייה בירח ,מאדים ובכוכבים נוספים (נושאים נוספים חשובים מאוד ובלי אזכור גם כן). מבחינת ענייני ביסוס יש מספיק רקע כדי לכתוב ערך מכובד בגודלו. Sagi128F17v - שיחה 15:45, 15 באוגוסט 2018 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באסטרואיד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:53, 1 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה