שיחה:בלדת רוק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Metal-wikiped בנושא האם להוסיף תמונות?

This article should be linked to the english entry Power balladand maybe the list of Power Ballads at the bottom of that article,IMHO

Peace Be on You,\ www.JPFO.org

Boy, Oh Boy, Are You Off On This One!!hehe[עריכת קוד מקור]

The ballads were born with "Hair Metal" really? Who told you so? Maybe the Yediot Acharonot?LOL, there were ballads before the guys playing hair metal were born! And since when is Priest's "A touch of evil" a ballad? they had one or two ballads on nearly every album,but none on "Painkiller" from which "TOE" was taken. Please do yourself a favor, check out "power balld" on the English wiki,and rewrite the whole thing. And since when are the Scorps the prototype ballad band? It is true that they had a lot of commercial succes with their ballads, but Sabbath, Purple and Zeppelin among others have had ballads long before the Scorps. Bye

www.JPFO.org

כמה דברים שהייתי חייב להגיב עליהם:[עריכת קוד מקור]

  • רשום שבלדות רוק הן ספוגות רגש של גיטרה חשמלית - לא מחייב , ולא חסרות דוגמאות להוכיח את זה.
  • כמעט כל השירים שהוזכרו בפיסקה של "רוק קלאסי" לא נכללים בהגדרה של רוק קלאסי (אולי למעט קווין).

מה שקובע האם שיר נחשב לקלאסיקה הוא אך ורק "מבחן הזמן" , שכן יש שם שירים רבים שנכתבו רק לפני כעשר שנים או קצת יותר. המושג רוק קלאסי הוא אינו סגנון , אלא סתם מושג שמטרתו להכליל תקופה של זמן במוזיקה המודרנית. הוא בד"כ מכליל בתוכו שירים של אמנים שהחלו ליצור לפני שנות ה-80 , על כן שירים כמו של בון ג'ובי , גאנס אנד רוזס , סקיד ראו וכו' , לא היו אמורים להיכלל בקטגוריה הזאת. נכון שהקטגוריה הזאת מכלילה גם שירים של של רוק כבד , אבל אין איזכור אחד נורמלי לשירים שהם באמת רוק קלאסי. שירים של להקות כמו:לד זפלין , פינק פלויד, ביטלס, דיפ פרפל, הדלתות, וכו'...

את רוב השירים שנכתבו בקטגוריה הזאת , אפשר להגדיר כקלאסיקה מודרנית.

  • בפיסקה של דת' מטאל , נאמר שShot in the Dark הוא שיר שלהקת צ'ילדרן אוף בודום כתבה , וזאת טעות.

השיר הוא במקור של אוזי אוסבורן , שהביצוע שלו לשיר הוא הרבה יותר יפה (לדעתי כמובן). אבל איך שלא נסתכל על זה , הביצוע של צ'ילדרן אוף בודום לשיר , לא נחשב כבלדה , שכן בבלדה בד"כ אין נגינת גיטרות אגרסיבית , ושירה מחוספסת כמו שנאמר.

כנאמר לעיל , המאמר זקוק לשיכתוב. Little Savage 05:34, 6 מאי 2005 (UTC)

יותר נכון, זה מעצבן. הבי מטאל? לא עדיף כבר לכתוב את זה באנגלית או לתרגם לרוק כבד?! דורית 10:04, 7 מאי 2005 (UTC)

את יודעת, דורית, שמתי לב שיש לך תמיד הרבה ביקורת שלילית. ממתי יש בעיה לרשום שמות באנגלית בכתיב עברי? הרי את שמות כל האומנים וכל הסגנונות רושמים בכתיב עברי. ויש אפילו מאמר שלם תחת הכותרת "הבי מטאל" (שלא אני כתבתי). אז מה הבעיה פתאום? דוד. metal-wikiped (החותמת לא עובדת אצלי)
ביקורת שלילית? למה אף אחד לא זוכר כשאני נותנת ביקורת חיובית? והבעיה היא לא פתאום, מה רע ברוק כבד, זה מבלבל, אותו דבר לגבי הייר רוק, לקח לי 3 דקות לפענח למה הכוונה, ואני לא בטוחה שאני היחידה. דורית 10:33, 7 מאי 2005 (UTC)
אני נוטה להסכים עם דורית. גילגמש שיחה 10:36, 7 מאי 2005 (UTC)
האמת היא שכן שמתי לב לביקורת החיובית שלך באותו קישור, אבל פשוט שמתי לב שהרבה פעמים יש לך ביקורת שלילית על דברים שבעיני נראים כשוליים. שלא תביני לא נכון, תמיד תכתבי את מה שאת חושבת, אבל הפעם זה באמת נראה לי ביקורת לא מוצדקת, כי כמו שציינתי, ויקיפדיה מלאה במושגים ושמות לועזיים שרשומים בכתיב עברי. אין מה לעשות. מה אפשר לעשות שכל העולם (המערבי כמובן) כותב באותיות לטיניות ורק לנו יש כתיב משלנו (למעט כמה עמים בודדים נוספים)? הרי אין לזה סוף. מחר מישהו יוכל לטעון שגם שמות של אישים אסור לכתוב בכתיב עברי. אז מה יהיה? חצי מהויקיפדיה העברית תהיה בעצם באנגלית. אם אני ארשום את הכתיב הלועזי בסוגריים זה יעזור? הבי מטאל (heavy metal). ככה זה בסדר? --Metal-wikiped 11:32, 7 מאי 2005 (UTC)
מה שנראה לך שולי, לא כזה בעיני אחרים, והמטרה של כולנו היא לשפר את הויקי. לא זכור לי שהביקורות שלי לא היו לגופו של עניין, אם כי כולנו טועים. ולענייננו, מה רע ברוק כבד? מושג מקובל וידוע. וכן, סוגרים יעזרו. דורית 14:04, 7 מאי 2005 (UTC)
לדורית:
דבר ראשון, חס וחלילה, אני לא כועס עלייך, אין לי מה לכעוס. כשכתבתי שזה נראה לי שולי, הדגשתי שזה שולי בעיניי. וכן, אין לי ספק שהמטרה של כולנו היא לשפר את הויקיפדיה.
לגופו של עניין, הסיבה שבחרתי לכתוב דווקא "הבי מטאל" ולא "רוק כבד", כיוון ש"רוק כבד" זו הגדרה יותר כללית ומעורפלת, אשר יכולה לכלול בעיני רבים גם את ההרד רוק, והרי מטרתי הייתה להפריד בין הרד רוק להבי מטאל בהקשר של בלדות רוק. אם סוגריים יעזרו, שום בעיה, אני מיד מוסיף. דוד. (החותמת שוב לא עובדת)
עכשיו הבנתי, אז סוגריים בהחלט, כדי שחסרי הידע יבינו על מה מדובר. לרוב זה ממש לא ברור (והערה נודניקית אחרונה, אני חושבת שהארד רוק יותר מובן מהרד רוק שנשמע לי כמו רוק אדום ולא רוק כבד). תודה, דורית 14:25, 7 מאי 2005 (UTC)
חחח אין בעיה, אני אקח לתשומת לבי:)דוד.

האם להוסיף תמונות?[עריכת קוד מקור]

אני מתלבט האם להוסיף לערך מספר תמונות של להקות שבלדותיהן מוזכרות. מה אתם אומרים? יתאים, או שהקשר של כל להקה X לנושא הוא לא מספיק ישיר?--Metal-wikiped 12:27, 2 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

זה יותר רוק כבד[עריכת קוד מקור]

הערך מדבר על בלדת מטאל, (או רוק כבד, איך שתגדירו את זה) מאשר בלדת רוק.

והכי חשוב - מה עם ערך בלדת פופ?! השימוש העיקרי של המושג במוזיקה פופולרית לא מדבר על סקורפיונס או נט'ינג אל סמדר, וברור שלא על גיטרה רגישה, אלא על בלדות זמרת-פסנתר-מיתרים, מהסוג שמציף מדיי פעם את גלגלץ. לעשות ערך נפרד? להוסיף לערך הקיים ולשנות את השם לבלדה (מוזיקה פופולארית)? מה דעתכם? Revolution 9 03:46, 30 בספטמבר 2010 (IST)

דיווח שאורכב ב-11 בפברואר 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

בקטגוריית ההבי מטאל קלאסי הכנסתם את הלהקה metallica שהיא רוק כבד / רוק

מה הסיבה שאין בלדות רוק עבריות? מה הסיבה שאין בלדות רוק עבריות?[עריכת קוד מקור]

מה הסיבה שאין בלדות רוק עבריות? מה הסיבה שאין בלדות רוק עבריות?