שיחה:גידולים טרום-סרטניים בצוואר הרחם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת Noaperez בנושא הערכת עמיתים

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

כתיבת הערך התבססה על תרגומו מוויקיפדיה האנגלית Noaperez - שיחה 16:38, 5 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

ערך זה נכתב במסגרת הקורס „ויקי־רפואה” המתקיים בבית הספר לִרפואה ע״ש סאקלר באוניברסיטת תל־אביב.

פורטל רפואהרשימת ערכים מבוקשים בתחום הרפואהפורטל גוף האדם

שאלות לגבי הקורס והערכים שהועלו במסגרתו יש להפנות אל שני אבנשטיין.
ערך זה נכלל ברשימת נשים באדום והוכחל!

נשים באדום היא יוזמת-אחות של ויקי נשים


הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

הערכה 1[עריכת קוד מקור]

היי :) הערך שבחרת מאוד מעניין וכתוב טוב. אהבתי את הטבלה אשר מראה את השלבים השונים של הגידול ברמה המיקרוסקופית ועם הסברים. עשית עבודה מעולה :) יש לי כמה הערות קטנות:

- פסקת הפתיחה ארוכה מידי, היא אמורה להכיל תקציר על הערך במשפט אחד. אכן יש לך אחד כזה, אבל אחריו מגיע הסבר ארוך על הערך ולדעתי כדאי להכניס את ההסבר המפורט תחת ראש פרק חדש.

- בפסקת הפתיחה קיים משפט (מתחיל ב״פני השטח של צוואר הרחם מורכבים....״) המועתק מקישור מסוים ולא קיים קישור להערת שוליים. שווה להוסיף את הערת שוליים על מנת להימנע מהפרת זכויות יוצרים.

- תחת הפרק ״טיפול״ , במשפט הרביעי יש טעות כתיב , ״רוויה״ -> ״רביה״.

- הפרק ״פרוגנוזה - אבחון״ מתחיל במילת קישור של ניגוד ״עם זאת״. בעיני יש להתחיל את הערך בצורה אחרת, שכן כך זה מרגיש כי חסר משפט בהתחלה שאליו את מבצעת ניגוד.

- הפרק ״אפידמיולוגיה״ - יהיה מעניין לראות נתונים על נשים בישראל.

- הפרק ״לקריאה נוספת״ חסר.

- הפרק ״קישורים חיצוניים״ מכיל קישור לאתר שכבר השתמשת בו להערות שוליים. יהיה נחמד לסדר את הקישור כקישור רגיל והסבר על הקישור.

- שווה להוסיף עוד קישורים בתוך הערך לערכים נוספים הקיימים בויקיפדיה העברית, ולהוסיף קישורים אדומים לערכים שאינם קיימים בעברית.

תודה לך על כתיבת הערך ובהצלחה :)Sapirsapir273 - שיחה 20:29, 5 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

אני מודה לך מאוד ספיר,על ההערות העינייניות. לקחתי לתושמת ליבי ושיניתי את הדברים שנאמרו להלן. קיצרתי את פיסקת הפתיחה שתהיה מתומצתת, כמו כן סגננתי מחדש את המשפט המועתק שמא אפגע בזכויות יוצרים והפניתי מקור מידע לכתוב. ניסחתי מחדש את פתיח הפרק פרוגנוזה.

לגבי הנתונים בפרק של אפדימיולוגיה, ניתן למצוא עוד נתונים סטטיסטיים לאורך המאמר עצמו, תחת פרק טיפול ופרוגנוזה ישנה הרחבה על אופן המחלה בקרב הנשים בעולם. הוספתי והרחבתי את הפרק לקריאה נוספת שהיה חסר, ואת הקישורים החיצוניים. Noaperez - שיחה 10:45, 18 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

הערכה 2[עריכת קוד מקור]

היי, קודם כל, אני חושבת שהערך כתוב בצורה מעולה. הכתיבה בהירה, שוטפת ועניינית. הטבלה והאיורים מוסיפים המון לחלוקתו של המידע ולהבנה טובה יותר. עם זאת, יש מספר נקודות שאני חושבת שאולי כדאי לשנות:

-לדעתי כדאי להחליף את סדר הפרקים קודם פרוגנוזה-אבחון ולאחר מכן טיפול.

-יש ממש מעט העתקה, אז אולי כדאי לשנות קצת את הניסוח במיוחד של הקטע- "פני השטח של צוואר הרחם מורכבים משני סוגים של תאים: תאים שטוחים הנקראים "תאים קשקשיים", ותאים מאורכים הנקראים "תאים עמודיים". נקודת המפגש של תאים אלה נקראת המפגש הקשקשי-עמודי או נקודת המעבר, וזהו האזור בו יכולים להופיע שינויים חריגים בתאים. תאים אלה, שעל פני השטח החיצוני של צוואר הרחם, הם הנבדקים במשטח צוואר הרחם"

-תחת הפרק "טיפול"-יש משפט שאומר "שימון בחנקן נוזלי" האם הכוונה שימוש?

-כדאי להוסיף קטגוריה: רפואת נשים.

-ניתן להוסיף קישור אדום לערכים שקיימים בערך שלך אך עדיין אינם קיימים בויקיפדיה.

לסיכום, אני חושבת שעשית עבודה ממש טובה, הערך שלך מעניין וכתוב היטב לפי הקריטריונים שהתבקשנו.בהצלחה:)Etirachum - שיחה 17:19, 6 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

ראשית אני מודה לך אתי על המשוב הענייני והמאיר עיניים. התייחסתי לנקודות שלך ושיניתי בהתאם את הערך, שיניתי את סדר הפרקים בהתאם לעצתך. את העתקה שהייתה שכתבתי, גם כן והפניתי קישור למקור המידע שמא אפגע בזכויות יוצרים. לגבי טעות הכתיב שהייתה בפרק "טיפול" תיקנתי גם כן תודה על ההערה. הוספתי קישור אדום לערכים שלא קיימים בוווקיפדיה העברית. Noaperez - שיחה 10:45, 18 בדצמבר 2017 (IST)תגובה