לדלג לתוכן

שיחה:דהול קווקזי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת Wikitionar777

אני מכיר את הדוֹלי הגאורגי დოლი- קובץ:Doli,Tbilisi2.jpg. הוא מקושר ל-Nagara (drum).
הוא מתואר גם ב-Alexander Mikaberidze, Historical Dictionary of Georgia עמ' 484-485: ‏doli - double heanded cylindrical drum, mainly used by men and featured widely in traditional ensambles.
מבדיקה, למשל באתר זה אכן צויין כי הדוֹלי הגאורגי וה-Nagara הם כלי זהה.
נראה שגם Təbil (קובץ:Chubuqli davul.jpg) צריך להיות מקושר לשם.
כמו כן, יש את ה-Davul שהוא שונה. הוא נראה דק יותר ובסיס עיגול גדול יותר.

אני לא יודע אם יש מקום לערך האנגלי Caucasian dhol שנכתב אף הוא על ידי אותו משתמש וגם כן ללא מקורות. הערך גם כולל קישור פרסומי במרכז הערך לאותו תוף. אותו עורך גם שרבב את ה-Caucasian dhol גם לערכים אחרים. לדעתי יש מקום לערך על דולי/נאגרה או כל שם אחר בהתבסס על המקורות המצויים באותם ערכים אבל ערך זה יש למחוק. Geagea - שיחה 15:18, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה

Geagea, האם לא עדיף לתקן את הערך, להוסיף את המקור שאיתרת, ולמחוק את הקישור הפרסומי הקיים בערך לטענתך? למה למחוק ולא לתקן? RimerMoshe - שיחה 20:56, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
RimerMoshe, לתקן את מה? הערך הזה הוא משמש של דברים. הכנתי לי דף מרכז של מקורות - משתמש:Geagea/טיוטא 14 ואם אני ארצה לכתוב ערך על דולי/נאגרה אכתוב אותו מהיסוד או בהתבסס על המקורות ועל הערכים המקבילים בוויקי האנגלית/גאורגית/רוסית שכוללים מקורות. אני לא מתנגד שמישהו אחר יכתוב ערך. הערך הזה הוא פשוט חסר מקורות ולא בכדי. גם לא מתאים לדף פירושונים. Geagea - שיחה 23:51, 4 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
1) אני לא חושב שהמקורות שאתם מחפשים קיימים.
2) אני מבין שאתם באים לנושא מהצד ללא ידע, אך זה מובן מאליו(לפחות לכל מתופף מכל איזורי הקווקז) שתוף דהול(הארמני) או דולי(הגרוזיני) או נגרה(האזרי) הוא אותו אחד.
3) יש לשים לב ש-Nagara פירושו תוף באזרית, ולא כל Nagara הוא תוף מסוג דהול.
4) Davul גם דהול, אך מסוג אחר.
--Wikitionar777 - שיחה 09:30, 10 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
זה בדיוק עונה להגדרה של מחקר מקורי. יכול להיות שהכל נכון. אבל אם מקורות (איכותיים) אכן לא קיימים, אז אין למידע הזה מקום באנציקלופדיה, שכן כאן אנחנו מתעדים חומר שפורסם כבר קודם לכן במקומות אחרים ולא מפרסמים חומר באופן ראשוני (גם אם הוא נכון). Dovno - שיחה 07:45, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
אני מציע גם למחוק מויקיפדיה את הדף מקלות אכילה יחד עם עוד אלפי דפים אחרים ללא מקורות איכותיים. למרות שמה שכתוב בדף מקלות אכילה ככל הנראה מובן מאליו להרבה אסייתים, אני מגיע לנושא מהצד ורוצה מקורות איכותיים כדי לבטל את ההכחשה שיש בנידון.--Wikitionar777 - שיחה 17:44, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
כתבת: "אני לא חושב שהמקורות שאתם מחפשים קיימים". האם יש טענה בערך מקלות אכילה שלדעתך לא קיים מקור עבורה (בין אם הוא מצויין בערך או לא)? Dovno - שיחה 21:44, 5 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
1) לגבי דף דהול קווקזי, לאחר סקר קטן מתוך חיפוש באינטרנט, הגעתי למסקנה שטעיתי לגבי מקורות, אני חוזר בי וטוען עכשיו שניתן למצוא מקורות לגבי מה שנכתב ע"י בדף דהול קווקזי, לדוגמה ב "Большая советская энциклопедия : [в 30 т.] / гл. ред. А. М. Прохоров. — 3-е изд. — М. : Советская энциклопедия, 1969—1978.".
2) לגבי הדוגמא שהבאתי לגבי דף מקלות אכילה, איני יודע ואיני מעוניין להתעסק במציאת מקורות לנושא זה, אך דף זה כמו גם הדף דהול קווקזי ודפים רבים אחרים בויקיפדיה נראה שמבוסס ע"י ידע עממי שכנראה יש לו מקורות, אך יש לשים לב שלנכתב בדף דהול קווקזי כנראה יהיה יותר קשה למצוא מקורות מאשר לדפים אחרים בגלל שהנושא לא מספיק ידוע מעבר לאיזור חבל הקווקז.
3) כמו שכתבתי מקודם, דולי הגאורגי(დოლი), דהול הארמני(Дхол), הנגרה האזרי(Nagara_(drum)) כמו גם הדול הצפון קווקזי הם אותו סוג של תוף - דהול קווקזי אך שונים במידה מעטה זה מזה, לכן חשבתי לנכון ליצור דף חדש - דהול קווקזי.
4) אני חושה שיהיה נכון לתמצת את המידע עבור כל סוגי הדהול הקווקזי(הגאורגי, הארמני, האזרי, הצפון קווקזי וכו') בדף כללי אחד שכבר יצרתי ולהפנות מהדף קישורים לדפים של תת סוגים של התוף(הגאורגי, הארמני, האזרי, הצפון קווקזי וכו').
5) ניתן למצוא מידע דומה בדף Дхол_(музыкальный_инструмент) למה שכתבתי בדף דהול קווקזי, כמו כן יש לשנות את שם הדף הזה ל Армянский_дхол_(музыкальный_инструмент) מאחר וכל המידע בוא כתוב עם דגש ארמני לאומני.
--Wikitionar777 - שיחה 07:50, 6 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
יש לי כאן תחושת דז'ה. כמו משתמש Wikitionar777 גם משתמש:Hebrew Mountain Man חשב שאין צורך במקורות. כל מה שנכתב כאן לא מבוסס על מקורות, ולכן יש מחוק את הערך. הדף שיצרת הוא בדיוק הדרך הלא נכונה ליצירת ערך. ישנם מקורות שונים שמתייחסים לדברים שונים. ערכים צריכים להיות מבוססים אך ורק על מקורות.
הערך הרוסי Дхол מדבר על על תוף דהול ארמני (אגב, הבינוקי ל-Dhol ההינדי שגוי). תוכל לתרגם את הערך מרוסית (להוציא את החלק שצויין שם כדרוש מקור). אף על פי שהדולי הגאורגי დოლი נראה דומה, לא ברור אם הם זהים. הערך הגאורגי מדבר על דולי גאורגי בלבד.
ויקיפדיה לא בנויה מידע עממי שכנראה יש לו מקורות, ומה שאין לו מקור צריך להימחק. בפירוש אין להכניס חומר פרסומי לערכים ואין להעלות קבצים שמישהו אחר יצר כאילו אתה יצרת - קובץ:Caucasian drum - heads plyaing.png‏ (כאן). באם אתה משתמש Hebrew Mountain Man ובין אם לאו, אני מציע שתיקח לתשומת לבך את כל ההערות בדף השיחה שלו. Geagea - שיחה 18:40, 8 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
אני לא משתמש:Hebrew Mountain Man. אני מציע שתחשוב טוב מה שאתה עושה, להשתולל ולמחוק תוכן ספציפי שאתה לא יודע/מבין/אוהב אינה הדרך הנכונה, אלה אם כן היתה עובר על אלפי תכנים בויקיפדיה ומוחק אותם אחד-אחד בגלל חוסר מקורות(בינהם גם דף מקלות אכילה).
עד כאן, אני מפסיק את הדיון הזה איתך סופית, מאחר ואני מרגיש שאני משוחח עם אדם עם יותר התנגדות מאשר הגיון. משתמש RimerMoshe נשמע הרבה יותר הגיוני.
--Wikitionar777 - שיחה 23:43, 8 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה