שיחה:דוד טל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כפי הידוע לי וכן מקריאת הערך על ועדת טל, "חוק טל" קרוי ע"ש יו"ר הועדה, השופט בדימוס צבי טל, ולא על שמו של ח"כ דוד טל שגם לא בטוח שהוא היה מעורב בו. אבירם 21:29, 23 נובמבר 2005 (UTC)

תוקן. גילגמש שיחה 21:53, 23 נובמבר 2005 (UTC)

יש בעייה בעיצוב הערך

תוקן, תודה. נדב 13:41, 27 דצמבר 2005 (UTC)

סגן יו"ר הכנסת[עריכת קוד מקור]

אמנם לא ראיתי בערך שטל הוא סגן יושתב ראש הכנסת ה-17, אך באתר הכנסת מופיע כי זהו אחד מתפקידיו הנוכחים. ראיתי את טל יושב על כס היו"ר פעמים ספורות בראשית דרכה של הכנסת. מקובל שלא מכל סיעה יש נציג אחד בנשיאות הכנסת שמשמש סגן יו"ר, ובקדימה ממלא את התפקיד מגלי והבה לעת עתה. איתי :) 21:27, 10 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

תיקון עובדות שצויינו בערך[עריכת קוד מקור]

ברצוני לתקן מספר עובדות שגויות שצויינו בערך:

1. דוד טל לא פרש מש"ס בגלל שלא שובץ ברשימת המועמדים לכנסת מטעמה. 2. דוד טל נמנע בהצבעה על תוכנית ההתנתקות ובוודאי שלא הובטח או שוריין לו מקום ברשימת קדימה בשל אופי הצבעתו בתוכנית. 3. דוד טל לא נבחר לכהן כסגן יו"ר הכנסת מטעם קדימה- אלה שימש כסגן יו"ר זמני.

אודה על בדיקתכם החוזרת -ותיקון בערך.

עוזרו הפרלמטרי לשעבר של דוד טל

מחיקת פסקה על עמדות[עריכת קוד מקור]

הערך כפי שהוא חף ממידע על העמדות שהוא הביע בעבודתו בכנסת. במהלך עבודתי נתקלתי בעמדה עקרונית שלו בעד תחרות והוספתי את המשפט הבא:

בדיון על הסדרת ענף מוניות השירות הביע טל עמדות נחרצות בעד תחרות ודרש ש"ברמה העקרונית שבכל מקום שיש אוטובוסים תהיה אפשרות לקו מוניות"

מדובר על מידע חשוב על עמדתו העקרונית בנושא של תחרות מול הסדרה ממשלתית. נכון, נדרש עוד הרבה עבודה כדי להבין את מכלול עמדותיו של טל, אולם מחיקת מידע לא תקדם אותנו בכיוון זה.

הקורא מן הסתם יעיר לי שיש פסקה נכבדה העוסקת בעבודתו הפרלמנטרית של טל:

במהלך כהונתו בכנסת, יזם טל מספר חוקים, ובהם:
תיקון לחוק עבודת נשים, המתיר לאם לילד מאומץ עד גיל 10 להיעדר מעבודתה לשעה ביום במשך ארבעת החודשים הראשונים לאחר האימוץ, בדומה לנשים לאחר חופשת לידה.
תיקון נוסף לחוק עבודת נשים, הקובע כי אין לחייב עובדת לעבוד בלילה בארבעת החודשים שלאחר שובה מחופשת לידה.
תיקון לחוק הגנת הצרכן הקובע הוראות בדבר משך ההמתנה לטכנאי שירות ("חוק הטכנאים"; יחד עם גלעד ארדן)
חוק המחייב רוקחים ליידע צרכנים בדבר חלופות זהות לתרופות, במקום שבו הרופא לא נקב בשם מסחרי מפורש במרשם התרופה.

אענה שיש הבדל בין עמדה עקרונית בעד תחרות לבין הודעות לתקשורת פופוליסטיות שאינן מוסיפות דבר להבנת אישיותו של חה"כ טל. כל ארבעת התיקונים הללו מן הסתם עברו ללא התנגדות ממשית, אינם מראים על השקפת עולם וספק אם הם מעידים על חריצות בעבדת הכנסת, שכן אין לנו מידע לגבי מספר התיקונים הדומים שהעלו חברי כנסת אחרים.

אבקש על כן להשיב את המשפט שנמחק. עדירל - שיחה 11:57, 15 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

אתה ממשיך עם הוספת מידע טפל לערכים. אם אתה רוצה לכתוב פרק מסודר על עמדותיו של פוליטיקאי זה, אין עם זה בעיה. אין מה להוסיף משפט תלוש מההקשר בנושא שולי שהוא עסק בו מתוך נושאים רבים שבהם היה לו חלק. גילגמש שיחה 12:00, 15 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
המידע לא טפל. הוא מהותי ונוגע בנושא שעלינו לדעת לגבי כל חבר הכנסת - האם הוא תומך בתחרות או מתנגד לתחרות.
המידע אכן נמצא פה לבד ומחכה לעוד מידע על עמדותיו ופועלו של דוד טל. אם יישאר, יש סיכוי שמישהו יבוא ויוסיף עוד מידע, ייתכן שאני ביום מן הימים אוסיף עוד מידע. אולם אם לא יישאר, אין הרבה סיכוי שהו יוסף. אני מהמר שאין בנמצא מחקרים אקדמיים על פועלו ועמדותיו של דוד טל וספק אם יהיו אי פעם.
האופציה של כתיבת פרק המתחזה למסודר על עמדותיו של טל הוא נהדר, אך דורש המון עבודה וספק אם הוא יהיה פרק ראוי בהנתן מגבלות הזמן. עדירל - שיחה 12:13, 15 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

מעניין כמה זמן ייקח לפני שיטענו שעדירל "מתנכל" לגילגמש. אני נותן מקסימום שבועיים.

אני לא חושב שזה יקרה. מדובר פה על מחלוקת עקרונית: האם יש לבנות את הויקיפדיה חלקים-חלקים או שיש לכתוב ערכים "שלמים". הנושא דורש דיון רציני. אני מבין את העמדות המתנגדות לבנייה בחלקים אבל חושב שמדובר בטעות גדולה מאוד המזיקה לויקיפדיה. אך אל מול ההתנגדות, אין לי אלא להמנע מתרומות חלקיות מכאן ולהבא עד להחלטה של הקהילה התומכת בתרומות בחלקים, אם תהיה כזאת. עדירל - שיחה 13:04, 15 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
אילו זה מידע חלקי וראוי, לא היתה בזה בעיה. מדובר במידע אודות פעילות זניחה יחסית, אחת מתוך מאות שביצע. מתן במה דווקא לפעילות זו ולא לאחרת בערך כללי אודות האיש זה לא טוב. גילגמש שיחה 13:24, 15 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]