שיחה:דייוויד אירווינג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם זה נכון להציג את ארווין כהיסטוריון? זה אדם שלמיטב ידיעתי לא קיבל מעולם הכשרה פורמלית כהיסטוריון או משרה שכזאת באוניברסיטה. אני בספק גדול אם ספריו נלקחים ברצינות באיזה מוסד אקדמאי שמכבד את עצמו כמקור היסטורי רציני. נראה לי יותר נכון להגדיר אותו כמחבר ספרים (סופר אם חייבים) ומכחיש שואה (ואולי בקרוב - גם כאסיר). guy 03:50, 30 נובמבר 2005 (UTC)

שיניתי במשפט הפתיחה מ"היסטוריון" ל"היסטוריון חובב". השאלה היא האם עיסוק במקצוע שאינו דורש רישוי נקבע לפי ההשכלה, לפי העיסוק בפועל או לפי קיום שני התנאים גם יחד. דוד שי 05:24, 30 נובמבר 2005 (UTC)
התשובה היא די ברורה. מקצועות שבהם יש רשימה סגורה של אנשים המורשים לעסוק כגון שופט, עורך דין או רופא אדם שאינו ברשימה אינו יכול להחשב כעוסק בהם. מקצועות אחרים כגון היסטוריון או סופר הם פתוחים לכל. ההגדרה "היסטוריון חובב" אינה ראויה לאירווינג, המתפרנס בצורה יפה מעיסוקו בהיסטוריה. על אף שאינו אקדמאי, אירווינג ראוי להחשב כהיסטוריון. הוא חוקר את ההיסטוריה, והעלה טענות שיש להתייחס אליהן, ואפילו ניתן לומר שהקים אסכולה. יש היסטוריונים רבים כיום העוסקים ב"משנתו" של אירווינג (לחיוב או לשלילה). לא ניתן לומר שאינו היסטוריון או שהוא חובב. העובדה שאנשי הויקיפדיה העברית סולדים מדעותיו, שהמדובר בהכחשת שואה האסורה במקומות רבים על פי החוק, או שדעותיו סוטות מן הזרם המרכזי, אינה צריכה להפריע לסיווגו כהיסטוריון. אלמוג 05:33, 30 נובמבר 2005 (UTC)
החלפתי את המילה חובב ב"(חסר השכלה פורמלית בהיסטוריה)". כמובן עולה השאלה מדוע עורך דין זקוק לרישיון, ואילו העיסוק בהיסטוריה מותר לכל, אבל מקומה במקום אחר. דוד שי 06:19, 30 נובמבר 2005 (UTC)
אין שום קשר לסלידה שלנו מדעותיו. גם בויקפדיה האנגלית לא ממש מגדירים אותו כהיסטוריון. היסטוריון לטעמי זה מקצוע אקדמי. אם הוא היה עוסק בחקר היסטורי במסגרת אקדמית - ניחא. הוא לא. כמו שהערך באגלית מפרט בהרחבה רבה מחקריו של ארווין, בעולם האקדמי, אינם משמשים נושא למחקר רציני, כי כל מי שחקר אותם מצא בהם פיברוקים. בגלל הבעיתיות אני מוכן לקנות את ההגדרה מהערך באנגלית - סופר ומכחיש שואה שבמשך שנים רבות נחשב גם להיסטוריון.

מה אירווינג אמר באותו נאום שבגללו הוא נעצר ב 11 בנובמבר 2005?Ik 18:50, 31 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

אירווינג->אירוינג[עריכת קוד מקור]

אירווינג גורם לשמו להיראות כאילו הוא "David Irwing" ולא "David Irving". Yonatanh 18:59, 3 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הכחשת שואה[עריכת קוד מקור]

אני רק לא הבנתי משהו אחד ,למה אתם מציגים מכחיש שואה כאילו זה מקצוע?,אפשר אולי לנסח את זה כ"ידוע בשל תמיכתו בהכחשת השואה" או משהו בסגנון.. הניסוח הזה דפוק לדעתי.. ואני מדברת על כל הערכים על מכחישי שואה--Haya831 - שיחה 16:27, 11 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:57, 30 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדייוויד אירווינג שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:03, 11 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]