שיחה:הארדקור היפ הופ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת יוניון ג'ק בנושא שינוי שם

למי שיש טענות בקשר לדף זה מוזמן ליפנות אל דף השיחה של המשתמש Hiddai


שמות אמנים[עריכת קוד מקור]

לא מקובל ליצור רשימות של יוצרים כפי שמופיע בערך, ובטח לא ליצור לינקים ליוצרים שאף אחד לא יכתוב עליהם ערך אי פעם. עדיף לשלב בתוך הטקסט את שמות הלהקות והזמרים הבולטים (כפי שאכן מופיעים חלק), וליצור קישור רק לבולטים ביותר. אסתר 16:44, 26 אפריל 2006 (IDT)

הארדקור ראפ[עריכת קוד מקור]

אני מבין בהחלט את דברייך אך אני מצפה שלפחות 6 יוצרים יקבלו ערך ואז אדע איך לשלב אותם בצורה מסודרת. ישנם המון יוצרים חשובים מאוד ללא ערך כגון "נלי" "DMX" וגם להקות כמו "G unit" ו"The LOX". אני מרגיש שאני היחיד שעוזר להרחיב את תת-ערכי הראפ וההיפ הופ אני צריך שעוד אנשים יעזרו ללהרחיב את הראפ. אני רואה שאת מאוד בעניין של הראפ אז אני אולי אוכל לבקש ממך לעזור לי להרחיב את ערך הראפ.

ביינתיים כתבתי את הערכים N.W.A אייס קיוב Eazy-E גנגסטה ראפ הארדקור ראפ וכעת את האולד סקול ראפ ואני מתכנן לכתוב את הערכים גולדן ארה (1986-1993) ומודרן ארה (1994-היום)

אגב, ורק כדי להיות בטוחים, כי אתה לא עונה שם, את ההודעות בדף השיחה ששלחתנו לך קראת? ואסתר - אולי אפשר לעשות דילול, אבל הרשימות הללו קיימות מדי פעם בערכים. רק כדאי לסדר אותם טוב יותר. דורית 17:08, 26 אפריל 2006 (IDT)
אני מצטרפת לשאלתה של דורית, ולגבי דבריך - את אותם אמנים בולטים שלדעתך מחוייבים בערך, אתה יכול להוסיף גם אם עוד אין להם כזה (ובינתיים הם ישארו כקישור אדום), אבל אין טעם לעשות זאת עבור כל שם. לגבי איזכורים - אני נוהגת לשלב את החשובים ביותר תוך כדי הטקסט, ובסוף הפסקה המתאימה להזכיר שמות נוספים (לא ברשימה אנכית). אני עוקבת אחרי הערכים שאתה מוסיף, ואתה בהחלט תורם לתחום שאין בו כותבים רבים, אבל כדאי שתתיחס לכמה עקרונות כתיבה (הפנתי אותך למדריכים בדף השיחה שלך). אני אעבור על הערכים שלך כדי להתאימם לסטנדרט הכתיבה המקובל, כדאי שתציץ בשינויים שלי כדי ללמוד להבא. הערה אחרונה - יש לחתום בסוף דבריך על ידי ארבעה סימני תילדה (~). אסתר 18:53, 26 אפריל 2006 (IDT)

קראתי את כל ההודעות ששלכתן ואני בהחלט משתדל לפעול לפי הוראות אלו. אני אוכל לדלל את הרשימה למשל רק את האמנים החשובים. חלק מהאמנים יכולים להיות אמנים מפורסמים אך הם לא תרמו שום דבר להארדקור ראפ כגון DMX ולכן אני לא מוצא סיבה לשלב אותם בתוך הטקסט. ראיתי את אותו דף שכתבתי בגרסה האנגלית והם עשו אותו דבר כמוני (רשימה של אמנים)

וד"א לא הבנתי את ה"ארבעה סימני תילדה (~)".

  1. אם הם לא אמני הארדקור אז למה הם שם? לא צריך לחזור על כל מידע ערכי הראפ באשר הם.
  2. לא בכל דבר הסטנדרטים פה דומים לשל ויקי באנגלית, וגם מידת המיקוד שונה (למשל הייתי מזכירה אמנים שמוכרים בארץ יותר מאחרים פחות מוכרים).
  3. בסוף דבריך, שים ארבעה סימני תילדה רצופים וזה יחתום את שמך והתאריך בצורה אוטומטית כמו שמופיע בסוף דברי: אסתר 02:24, 28 אפריל 2006 (IDT)

חוסר נכונות[עריכת קוד מקור]

הרבה מאד אומנים שצויינו כ הרדקור ראפ (אישית פעם ראשונה שאני שומע על המושג הזה אני מכיר רק גנגסטר ראפ) הם בכלל אומני היפ הופ או R&B דוגמה ג'יימי פוקס שהוא זמר גדול הוא אומן R&B ובינו לבין גנגסטר ראפ אין שום קשר. אולם יש לציין שבארצות הברית ראפ היפ הופ ו R&B הולכים ביחד לדוגמא ב Gunit חברה זמרת R&B בשם אוליבייה , או לדוגמא גון לגנד שהוא אומן R&B טהור משתף פעולה חזק מאד עם קנייה וסט וחתום בגרופ שלו "גוד מיוזיק" (מקביל לגי יוניט של 50) בכל מקרה עדיין יש פה הרבה דברים שהם פשוט לא נכונים Sydney 22:03, 20 יוני 2006 (IDT) דרך אגב גם נלי, דידי וויל סמית ממש לא הרד קור הם היפ הופ או ראפ קליל אבל בטח שלא גנגסטר. יכול להיות שדידי שיתף פעולה עם כמה אומני גנגסטר , אבל זה לא הופך אותו לגנגסטר ראפ. גם ביונסה שיתפה פעולה עם 50 וגי זי אבל היא עדיין זמרת R&B Sydney 22:06, 20 יוני 2006 (IDT)

לכותב הערך יפה מאד על היוזמה לקדם את נושא הראפ, אני כרגע מציע לך להשאיר את זה ככה לבינתיים ולהתחיל לפתח את נושא הראפ לפי להקות/לייבלים (ראיתי שבילבלת בנושא Gunit שהם לא להקה הם לייבל) בכל מקרה תתחיל לדוגמא מ Gunit כ גרופ ואחרי זה על כל האומנים שנמצאים שם (50 (המנכל), לילויד בנקס (מספר 2 בלייבל) , טוני יאו (חבר בכיר, יאנג באק (חבר בכיר), אוליבייה מוב דיפ, יכול להיות שיש עוד כמה).

לאחר מכן הייתי מציע לך לעבור לגוד מיוזיק ( קנייה וסט (מנכל) , גון לגנד (מספר 2 בלייבל ובעל 3 פרסי גראמי), קומון , קוניסקוונס, קיישה קול - אומנים נוספים שלא בלייבל אבל עובדים איתם הרבה הם טוויסטה , ג'ימי פוקס מירי בן ארי , גי זי)

ככה תתחיל לפתח את כל נושא הראפ וגם תשמור על נכונות הערך.

Sydney 22:12, 20 יוני 2006 (IDT)

סידני שלום, מה ששגוי פשוט תתקן. נראה שאתה מבין בתחום, וגם אני זיהיתי פה ניכוס אמנים מזרמים שונים. בברכה, אסתר 11:46, 21 יוני 2006 (IDT)

היי סידני אני חושב שיש לך פה טעות ואינך מבין את ההבדל בין הארדקור לגנגסטה ראפ (אנחנו לא מדברים על גנגסטה שבכלל נעלם מהעולם ב-96) ג'יימי פוקס אז נכון הוא באמת לא בקטע של הראפ הקשוח (לכן גם הורדתי אותו) אך פי. דידי הוציא בתחילת דרכו (אמצא שנות התשעים) אלבומי הארדקור קלאסיים שרק בגללם אולי אפשר לשים אותו ברשימה הנ"ל. כיום הוא באמת בקטע של מפיק אך זה עדיין לא פוסל אותו כהארדקור (אבל אפשר להוריד אותו אולי מהסיבה שהוא יותר בקטע של אר אנד בי.

בקשר לראפרים ישראלים הייתי משלב אותם בערך של היפ הופ ישראלי ולא פה. מה שכן ג'י יוניט הם גם להקה וגם לייבל כן שכן אפשר לשים אותם ברשימה Hiddai 11:30,1 יולי 2006 (IDT) הם לא להקה המקסימום שאתה יכול להגיד עליהם שהם "כנופייה", החיבור שלהם יותר מתבטא במיזמים שונים. אין דבר כזה הופעה של Gunit כלהקה , אלא כ זמר עם מלווה או 2 , לדוגמה 50 ויאנג באק Sydney 13:03, 1 יולי 2006 (IDT)

מסכים אך כנופיה זה אפילו לא קרוב. אף אחד מהם לא היה בעברו חבר בכנופיה כלשהי. 50 היה קרימינל (למד את ההבדל בין קרימינל - פושע לבין גנגסטר - חבר בכנופיית רחוב) יאנג בק והשאר אין לי מושג אך אם זכור לי נכון יצאו אלבומים תחת השם ג'י יוניט (תקן אותי אם אני טועה) אני זוכר שהיה משהו עם דה גיים שהם רבו וכביכול העיפו אותו מג'י יוניט. אם אתה רוצה להוריד אותם אז בבקשה. בכל מקרה אמנם אני כתבתי את הערך הזה וכמעט כל ערך שקשור לראפ בוויקיפדיה העברית אני חייב להודות שההארדקור ראפ אף פעם לא עניין אותי, אני מעדיף את הגנגסטה ראפ הקלאסי של תקופת הזהב של הראפ. Hiddai 12:55,8 יולי 2006 (IDT)

ממש ערך אוהדים[עריכת קוד מקור]

"החזיר את הכבוד", "תפס ביקורות טובות", "השמועות מספרות" ושאר ביטויים פשוט לא מתקבלים על הדעת הוגו - שיחה 02:41, 24 ביולי 2010 (IDT)תגובה

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

ל"הארדקור היפ הופ". מהי דעתך? Hello513 - שיחה 22:18, 28 באפריל 2023 (IDT)תגובה

צודק. תמיד תהיתי למה שם הערך נשאר כך. יאירשיחה 22:23, 28 באפריל 2023 (IDT)תגובה
Hello513, האם בכוונתך לבצע את השינוי שהצעת? יוניון ג'ק - שיחה 21:12, 22 ביוני 2023 (IDT)תגובה