שיחה:הזירה המערבית במלחמת האזרחים האמריקנית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך חדש[עריכת קוד מקור]

ערך זה מתורגם די במדוייק מהערך המקביל בויקיפדיה באנגלית. לדעתי קשה לעלות על הערכים האמריקאים (בויקיפדיה) בנושא מלחמת האזרחים, אבל לעיתים יש לערוך התאמות קטנות לקורא העיברי שלא למד על מלחמה זו בבית הספר ולא בקיא בגאוגרפיה של ארצות הברית. אני מזמין ביקורת עמיתים על ערך זה על מנת להופכו לטוב עוד יותר...
בברכה Yoavt - שיחה 09:36, 8 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

הערות השוליים במאמר זה מועתקות מהמאמר המקורי באנגלית, ודורשות אימות עצמאי. הנחתי הערה נסתרת ליד כל הערת שוליים: "דרוש אימות". אני מתחיל בתהליך בדיקה של כל הציטוטים, דבר שיקח זמן. כל ציטוט שאאמת יתוייג "אומת ב<תאריך>". למי שיש את המקורות בהשג יד מוזמן לתרום למאמץ.
Yoavt - שיחה 15:28, 11 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

פרקים חסרים[עריכת קוד מקור]

בערך זה חסרים פרקים אחדים:

  • לפרק הרקע חסר פרק גאוגרפיה. הפרק "זירת הפעולה" לא מספיק כדי לתאר את העניין. אפשר כמובן להשתמש בשם "זירת הפעולה" ולא ב"גאוגרפיה" אבל חשוב לתאר את התנאים הגאוגרפיים העיקריים של הזירה מבחינה אקלימית, להזכיר נהרות, הרים ודברים דומים. כן חשוב להזכיר מקומות יישוב עיקריים, מוקדי תעשיה ומסחר חשובים וכיוצא באלה דברים שיש בהם כדי להשפיע על המערכה.
  • פרק הצבאות ופיקוד כולל רק כותרת אחת והיא "מפקדים עיקריים". במקום טקסט מסודר מופיעות אך ורק תמונות של המפקדים. זה לא מספיק טוב. צריך להוסיף מידע מסודר לגבי המפקדים. כמו כן, חשוב לציין את הצבאות ואת הרכבם תחת כותרת מתאימה. אני מציע להשתמש בתבנית נגללת מוסתרת להצגת מידה סטטיסטי אודות הצבאות ואולי אפילו בשביל הפיקוד. לעיון והשוואה: מלחמת גאליה#צבאות ופיקוד, הקרב על הבליטה#צבאות ופיקוד וזירת חצי האי האפניני במלחמה הפונית השנייה#צבאות ופיקוד.
  • חסר פרק מורשת

גילגמש שיחה 11:13, 22 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

מסכים. יטופל. תודה על הביקורת Yoavt - שיחה 11:08, 27 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

מיזוג מקורות ולקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

ההבדל בין מקורות לקריאה נוספת הוא שהמקורות מצוטטים בטקסט וקריאה נוספת לא. המיזוג הזה נעשה באופן לקוי מכיוון שהוא יוצר אי בהירות בציטוטים. למשל Woodworth... לדעתי יש להשאיר את החלוקה כמו שהיתה, דבר המקובל בכתיבה אקדמית, או לעשות עבודה יסודית ולעדכן את הציטוטים. במצב עכשיו חלק מהציטוטים לא בהירים (לא חד משמעיים, כאשר יש שני מקורות מאותו מחבר), וכן הכותרים לא ממוינים לפי א"ב. (גילגמש)

Yoavt - שיחה 01:12, 24 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

הציטוטים תוקנו, הכותרים מוינו, השארתי את רשימת המקורות ורשימת "לקריאה נוספת" ממוזגות בפרק אחד. Yoavt - שיחה 22:31, 24 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה
Yoavt, אני סבור שיש לצמצם במידה ניכרת את רשימת הקריאה הנוספת. יש שם מקורות לא רלוונטיים. אין בכוונתו של הערך להקיף את כל הספרות שנכתבה על המלחמה או על הזירה. הדבר פשוט לא אפשרי. יש המון ספרים על המלחמה הזאת. כנראה מאות אלפים. לכן, צריך להתרכז בכמה מקורות עיקריים, במיוחד אלה ששימשו לכתיבת הערך ואת היתר אני מציע למחוק. למשל את ספר הזכרונות של גרנט, בשביל מה צריך אותו... יש שם בטח עוד כמה גנרלים שכתבו ספרי זכרונות. גילגמש שיחה 20:29, 25 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה
אני בתהליך של אימות כל המקורות ובדיקתם, במהלכו אנפה את המוץ מן התבן. Yoavt - שיחה 11:10, 27 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהזירה המערבית במלחמת האזרחים האמריקנית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:37, 4 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה