שיחה:היירם מקסים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"חירם"? מה נסגר? פכידרם 12:43, 7 אוגוסט 2005 (UTC)

השם באנגלית הוא Hiram Maxim, עכשיו לך תדע איך מבטאים את זה. התעתיק המקובל, כפי שידוע לי, הוא לאות "ח". _MathKnight_ (שיחה) 14:51, 7 אוגוסט 2005 (UTC)
היירם, כמובן. זה הרי מקרה ה"יצחק ניוטון" המפורסם (שלא לדבר על אלישבע השנייה מלכת אנגלייה). פכידרם 14:56, 7 אוגוסט 2005 (UTC)
חיפוש קצר בגוגל מעלה את חירם באתר משטרת ישראל, באייל הקורא וויקיפדיה את הירם הוא מעלה רק בויקיפדיה. למרות זאת אין לי התנגדות עקרונית לעניין, אם זה בוער בעצמותייך, תעביר, רק דאג לאחידות ברחבי ויקיפדיה. --איש המרק 15:45, 7 אוגוסט 2005 (UTC)
חיפשתי "היירם" בגוגל, מצאתי לא מעט אנשים שזה שמם (ושאינם מלכי צור). בסדר, די לפטפטת, אני מעביר. פכידרם 16:05, 7 אוגוסט 2005 (UTC)

הירם מקסים, הטייס הראשון![עריכת קוד מקור]

אביר המתמטיקה, וואלק מצטער אני עדיין מנסה להבין את כל הרעיון של ה WIKI... ואין לי יותר מידיי זמן לקרוא את אלפי ההסברים. אז אם זה דבר שנחשב לאסור (?) להתעסק למישהו עם הערך (?) ובגלל זה מחקת לי את מה שהוספתי (?) אז אין בעיה. רק שרציתי למצוא עליו קצת מידע כי ידעתי שהוא הבנאדם הראשון שהצליח לעוף, והגעתי לדף הזה שמחק (כמו רבים אחרים) את כל ההשגים שלו... בכל אופן, הנה לינק שאשמח אם תקח על עצמך לגייר ולפתוח ערך ולשנות גם בערך של 'האחים רייט' ה SO CALLED הטייסים הראשונים בכלי תעופה מנועי... אני נוטה להאמין שהיירם היה אדם טוב ביסודו שהגיע לייצור כלי נשק מלחץ שהופעל עליו. ממקור אחר: ",,שלח לכל הרוחות את החשמל והכימיה!", יעצו ידידים טובים לחירם מקסים. ,,רוצה אתה להתעשר ולעשות כסף? עשה משהו שיעזור לבני אירופה להשמיד איש את רעהו בקצב מהיר" ". http://www.bondle.co.uk/personal_pages/jon/maxim/

ובנוגע לשיחתכם הקודמת... בעברית גם כאן כתוב _ח_ירם

תודה על הלינק. לא אני ביצעתי את השחזור. אין לי מספיק ידע לשפוט בנוגע לנכונות המידע שבו אבל אני מקווה שויקיפדים אחרים יוכלו להכריע ביתר וודאות. _MathKnight_ (שיחה) 19:40, 10 אוגוסט 2005 (UTC)
אני מחקתי את התוספת שלך כי היא יוצאת נגד הדעה המקובלת. לא רק שהיא יוצאת נגד הדעה המקובלת, היא דעה איזוטרית עד כדי כך, שאתה צריך להביא הוכחות כבדות יותר מאתר סתמי מהרשת על מנת להשאירה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא מחסן רכילויות. גילגמש שיחה 20:19, 10 אוגוסט 2005 (UTC)

_____________________________________________________________________

GOOGLE: hiram maxim air. RESULTS AT: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=hiram+maxim+air

(1) http://www.bondle.co.uk/personal_pages/jon/maxim/


(2) http://www.ctie.monash.edu.au/hargrave/maxim.html


(3) http://www.uh.edu/engines/epi1738.htm


(4) http://www.aeragon.com/air/pio/


(5) בספר "כבוש האויר " "- מכנפים ועד הליקופטר" (כותרת משנית) של ש.אבי-גיל, בהוצעת "עמיחי" תל אביב. הספר מתאר את כל תורת כבוש האויר מאיקרוס המיתולוגי ועד הפייפרים הגדולים, דרך מצנחים, כדורים פורחים, דאונים, מסוקים ומטוסים. בפרק על חירם מקסים נכתב כי מכונתו הצליחה להנתק מהקרקע ולעוף, אך חסרים פרטים טכניים רבים (-שהמסילה נעקרה בכוח המכונה, גודל הכנפיים...) ולא מצויין תאריך מסויים של יום הניסוי.


מקווה שהערך הנ"ל יתוקן, כמו ערך האחיים רייט, שביצעו את טיסתם אך רק בשנת 1903. אולי יש לזכותם בתואר 'הראשונים לשלוט בכלי טיס ממונע'. Road Runner שיחה 08:28, 11 אוגוסט 2005 (UTC) _____________________________________________________________________


אני אפנה לאנשים שעשוים לדעת יותר ממני על הנושא. גילגמש שיחה 20:57, 10 אוגוסט 2005 (UTC)

אני מבקש ממכם, אתם מנסים לכתוב אנציקלופדיה? -קחו את זה יותר ברצינות. מקסים היה ה_ראשון_ להתרומם מהאדמה בעזרת כלי טייס ממונע, האחים רייט היו הראשונים להצליח לשלוט בכיוון טיסתם ואף לשוב על עקבותם ולנחות באותו מקום ממנו המריאו. קחו את עצמכם בידיים ותתקנו את העוולה הזו.

אוי לא! :-( הערך מציין שאותו מקסים הוא ממציא מלכודת העכברים, אולם בערך האנגלי en:Mousetrap בסקירת תולדות המלכודת אין איזכור לאדם זה.... (מוזכרים אחרים) איך מיישבים זאת? האם כעת יתחיל ריטואל דרישת-מקורות הן כאן והן במלכודת עכברים? דער קאפ זאל דיר אראפ! /אורלינגשיחה 12:37, 20 בפברואר 2011 ◄ מורשת שבדית זה לא רק איקאה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהיירם מקסים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:54, 23 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]