שיחה:הרצועה הקורונית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:40, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:00, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

פסקת פרהיסטוריה[עריכת קוד מקור]

השינויים שעשיתי בפסקה זאת שוחזרו. הפסקה כפי שהיא עכשיו מנוסחת באופן מבולבל ושגוי:

"נוכחות ראשונה של בני האדם בדרומה של הרצועה הקורונית מתוארכת לשנת 8000 לפנה"ס, היינו, לתקופת האבן הקדומה" - 8000 שנה זו התקופה המזוליתית בצפון אירופה, ובהחלט לא תקופת האבן הקדומה.

..."אך אלה היו נוודים שלא התיישבו במקום[דרוש מקור]." - אם הייתה נוכחות ז"א שישבו שם - אולי שבוע, אבל ישבו. אין ממש כפרים בתקופה זאת.

"ישובי קבע קמו במקום רק בשנת 4000 לפנה"ס לערך, ותנאיו איפשרו דיג, צייד וליקוט. התושבים אספו שרף עצים ועיבדו אותו לענבר, עשו שימוש בכלי חרס וקונכיות, בייתו בעלי חיים כמו כלבים וחזירים, וארגו שטיחים." - בסדר, אבל בהמשך מופיע:

"בסוף התקופה המזוליתית התבססה ברצועה התרבות הימית, שהייתה שילוב של התרבות המקומית הקודמת ושל השפעות ממרכז אירופה, וממנה נוצרו מאוחר יותר שבטים בלטים מערביים כמו הפרוסים, היטווינגים והקורונים. בתקופה זו החל גידול עיזים וסוסים, ולראשונה בתולדות המקום הופיעה בו חקלאות, בעיקר גידול חיטה ושעורה. בנוסף החלו התושבים להפיק מלח ממי הים." - משפט זה סותר לחלוטין את מה שהיה כתוב קודם. מה פתאום עכשיו התקופה המזוליתית? ומה הקשר בינה ל"תרבות הימית" המסתורית הזאת? ואיך מקשרים אותה לשבטים הבלטיים וכו'?

אי אפשר להשאיר את זה ככה. המקור שהובא לפסקה היה קישור שבור, ובערך באנגלית אין כלום על פרהיסטוריה. המידע באתר אונסקו מפזר קצת את הערפל של חוף הים הבלטי:

Formation of the Spit began some 5,000 years ago. Mesolithic people whose main source of food was from the sea settled there, working bone and stone brought from the mainland. In the 1st millennium CE West Baltic tribes (Curonians and Prussians) established seasonal settlements there, to collect fish, and perhaps also for ritual purposes.

ז"א, לפני כ5000 שנה התיישבו שם המזוליתים, וכל השאר שייך לתקופות מאוחרות יותר. אבקש להחזיר את השינויים שעשיתי או לתקן בהתאם. Reuveny - שיחה 02:43, 20 בנובמבר 2013 (IST)[תגובה]

תודה ראובן על ההסבר הברור. העריכה שלך הוחזרה על ידי גילגמש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:25, 20 בנובמבר 2013 (IST)[תגובה]

תודה אורי על ערך חשוב ומעניין שכתבת. הוספתי זה עתה קטגוריה ועיינתי בו שוב. יש לי זיקה אישית למקום כל טוב --David.r.1929 - שיחה 12:21, 23 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהרצועה הקורונית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:55, 24 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]