שיחה:יציבותה של מערכת השמש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור]

לא שאני מתיימר. ויקיפד מתחיל וגם לא מבין כלום בפיזיקה, אבל ננסה. עד החלק הזה:

בפני גישה זו עומדים שני מכשולים: הדמיה שתישאר מדויקת לאורך מיליארדי שנים דורשת כלים נומריים מספקים, שאכן פותחו בשנות התשעים של המאה העשרים, בדמות האלגוריתמים לאינטגרציה סימפלקטית המשמרים את מצב המערכת בממד גבוה. המכשול השני הוא כוח החישוב הדורש מערכות מחשב גדולות וייעודיות. הקושי כאן הוא שהדמיה לטווח ארוך היא בעיה טורית, שקשה לה להיעזר ביכולות חישוב מקביליות.

הכל היה די ברור (עשיתי תיקוני הגהה קלים).

"האלגוריתמים לאינטגרציה סימפלקטית המשמרים את מצב המערכת בממד גבוה" זה סינית בשבילי, וגם נטול הפניות להסברים או ערכים רלוונטיים.

"בעיה טורית" האם אין ערך רלוונטי שמסביר את העניין?

כל השאר די ברור ולא רע בעיני המוגבלות. --Elad2040 - שיחה 23:09, 30 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

עד שיסתובב כאן מומחה לאנליזה נומרית מודרנית (לא החומר שמלמדים בקורס ראשון ושני), לא נדע מהי אינטגרציה סימפלקטית. לגבי הבעיה הטורית (ששיניתי ל"בעיה סדרתית") - הכוונה היא לבעיה שמטבעה לא ניתנת למקבול; כלומר, אם ההדמיה היא סדרת חישובים ארוכה, לא ניתן לדעת מהו החישוב הבא עד שמסיימים את החישוב הנוכחי (בניגוד לבעיה מקבילית, כמו סיכום של ערימת מספרים, שאותו אפשר לבצע במקביל על חלקים של הערימה). אני חושב שהקישור לחישוב מקבילי מספיק, כי כתוב שבעיה סדרתית היא כזו שאינה מקבילית. עוזי ו. - שיחה 23:53, 30 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]
אחלה. מקווה שעזרתי. --Elad2040 - שיחה 21:43, 31 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]