שיחה:ישועה כלב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יופי של ערך. צחי לרנר - שיחה 12:01, 16 ביוני 2012 (IDT)תגובה

(-: Assayas שיחה 18:56, 16 ביוני 2012 (IDT)תגובה

מועד התקרית עם וסיל רדוסלאבוב - גילוי נאות[עריכת קוד מקור]

באנציקלופדיה של גלויות - יהדות בולגריה, עמוד 253, בקטע שכתב אלברט רומנו נטען כי בתקופת כהונתו של וסיל רדוסלאבוב כראש הממשלה, הגיש לו כלב דו"ח בנושא האנטישמיות בלווי מכתב חריף מטעמו. עוד נכתב כי הדו"ח הוגש בעצתו של השר טודור איבנצ'וב. העניין הוא שהציוות הנ"ל התרחש בתקופת כהונתו הראשונה של רדוסלאבוב כראש הממשלה, דהיינו 1886-1887. בתקופת כהונתו השנייה, איבנצ'וב כבר לא היה בין החיים.

הכל טוב ויפה אלא שהרוב המוחלט של המקורות (להוציא אחד), ציין את 1875 כשנת לידתו של ישועה כלב. לא הגיוני שעורך הדין הצעיר בן ה-11 יגיש דו"ח לראש הממשלה. מאחר וחשבתי שהקטע הוא בעל חשיבות להבנת דמותו של יהושע כלב, אשר בפעילותו הדהד ללא הרף את יוסף מרקו ברוך והיה ניצי, חם מזג ופעלתן, החלטתי להשקיע קצת במחקר. אנחנו בעידן של יצירה משותפת עם האקדמיה שזה דבר נפלא בעיני, אז "הלכתי על זה". ראשית, באדיבות הארכיון של בית חנן קיבלתי את צילום המצבה של ד"ר כלב וסוגיית שנת לידתו הוכרעה לטובת 1875. לאור הסדר הכרונולוגי בו הובאו הדברים באנציקלופדיה של גלויות שיערתי שאלברט רומנו התבלבל ומדובר בטודור איבנצ'וב כראש הממשלה ווסיל רדוסלאבוב כשר הפנים בממשלתו. בקטע צוינו גם שמותיהם של ראשי קהילת סופיה בעת ההיא ולאחר הצלבת נתון זה, עולה כי אכן מדובר באירוע שהתרחש בתקופת כהונתו של איבנצ'וב כראש הממשלה והסיפור אכן התרחש (מופיע גם בספר "זכרונותי" שנכתב בלדינו ע"י אברהם דויצ'ון לוי).

אני מודה לד"ר יוסף (פטי) קונפורטי על הסיוע בהתרת הפלונטר ומקווה שיימחל לי על המחקר המקורי הקצר. בברכה Assayas שיחה 10:01, 22 ביוני 2012 (IDT)תגובה