שיחה:ישראל גרנית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לכותב הערך הנכבד, איש יקר,

ישראל גרינקר יבד"ל, עיברת שם משפחתו להיות גרנית, משום שכך דרש הנוהג בזמן היותו קצין צה"ל (אולי פגם מתנשא או תמים של הנהגה ראשונה שהאמינה במדינה דוברת עברית, שבניה עבריים בעלי שם עברי מובהק). מזה עשרות שנים שלא משנים את שמות משפחות הקצינים, גם לא של הבכירים שבהם. כדי לכבד את משפחת מייסדי ובוני הארץ ומקימי המדינה. יש לערוך את השם כראוי.

אביו, יצחק גרינקר יליד יסוד המעלה ובנם ה 5 בין 6 ילדיהם של מיכל (מיכאל)-דויד ודינה גרינקר. שניהם מבין 21 משפחות מייסדי המושבה הגלילית הוותיקה בביצת החולה.

לכן, כידוע לי, אמנם בויקיפדיה יש לכתוב את שמו הידוע למחפשיו ישראל גרנית (גרינקר). אך אין לכתוב ישראל גרנית ובהסבר לכתוב (במקור גרינקר). לא מכבד ולא מדייק.

גם אתר ההנצחה של משהב"ט המנציח את נפילת בכורו מיכה (גרינקר) גרנית ז"ל, עושה זאת נכון על פי המקובל, הדרוש ורצון המשפחה. לכן, יש לערוך מחדש את הערך להיות ישראל (גרינקר) גרנית בהסבר תחת הערך ישראל גרנית (גרינקר) כמקובל בויקיפדיה.

לישראל יש בן דוד בשם תא"ל מיל.אברהם דב (גרינקר) גרנית השווה ערך בעצמו משכיהן כסגן מפקד חיל קשר בצה"ל כמהנדס בוגר הטכניון ואף קיבל את פרס בטחון ישראל על המצאה בתחום הקשר. אברהם-דב (אברמל'ה) הוא בנם של משה ושרה-חיה גרינקר. משה בן יסוד המעלה, מורה ומחנך גלילי מכפר תבור שתלמידו יגאל אלון אף כתב עליו באהבה והערצה בספרו.

מאחר וישראל ורות ובנם חגי גרנית שכלו את מיכה (גרינקר) גרנית בקרבות הבלימה בגולן הסורי במלחמת יום הכיפורים, ראוי לתת ביטוי מכבד לרעייתו של ישראל אמו השכולה של מיכה, ואמו של האח השכול חגי יבד"ל.

דבר נוסף, בקורות חייו של ישראל (גרינקר) גרנית יש פרק של הקמת מפלגת גח"ל שאינו מובא לידיעת הקורא בערך ורצוי להביאו. ישראל ורות חיו שנים רבות בדרוא"פ ושבו לא מכבר לישראל.

דבר נוסף וחשוב הרבה יותר הוא, תרגילו המבריק של המ"פ ישראל גרנית הנלמד כמארב שריון קלאסי בתורת הקרב של חיל השריון. בתקופתי לפחות, גם נלמד בבה"ד 1. המארב היה מעולה וקטלני. הושמדה בו יחידת שריון צה"לית וחשיבותו גם בלקח שהופק ממנו לקרבות השריון במלחמות ישראל וככל הידוע לי גם בצבאות ידידים זרים.

אני מציע לך ככותב הערך, ללמוד את הנושאים הללו ולהביאם בשלמות אובייקטיבית לערך. מגיע לישראל ולעם ישראל לדעת את המורשת שלו. גם מורשת הקרב.

גמר חתימה טובה וצום קל ונעיםרפול - שיחה

שם הערך שונה לישראל גרנית (גרינקר). לגבי גח"ל, לא מכיר את הסיפור ומבחינת לוחות זמנים לא מסתדר לי שכן היה בשירות צבאי באותה עת, היה בכלל מקורב לספיר ולאחר שחרורו היה במפלגת העבודה, אולי הכוונה לליכוד ב-1973? אנא הרחב את הערך לפי מקורותייך Ronshir - שיחה 15:42, 7 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]
כבוד. אני מציע ששמו בגוף הפרק ירשם כך: ישראל (גרינקר) גרנית. באשר לקרב אבו עגילה במבצע קדש ונושא השתכיותו לגח"ל, אשמח לא להיות הכותב. תודהרפול - שיחה

אברהם גרנית בהחלט שווה ערך משלו! נוסף לכל שאר מעשיו, הוא קיבל את פרס בטחון ישראל פעמיים: בפעם הראשונה ב1969 כחלק מצוות. על אותו מעשה שבגינו הצוות קיבל את הפרס הם קיבלו גם צל"ש בנוסף. בפעם השנייה הוא קיבל את הפרס בשנת 1979 על אמצעי להסתרת דיבור. אלו מרב הפרטים שאוכל לכתוב.

בקשה לתיקון פרטים ביוגרפיים[עריכת קוד מקור]

מבקש לתקן - ישראל גרנית נולד בישראל, בנם של יצחק ועדית גרינקר. שם עמו - עדית גרינקר. עדית גרינקר הייתה ידועה מאוד בטיבעון - ראו בבקשה גם : http://www.tivon-lib.co.il/1304/ 94.159.158.15 14:29, 20 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

בקשה לתיקון פרטים ביוגרפיים[עריכת קוד מקור]

מבקש לתקן - ישראל גרנית נולד בישראל, בנם של יצחק ועדית גרינקר. שם אמו - עדית גרינקר. עדית גרינקר הייתה ידועה מאוד בטיבעון - ראו בבקשה גם : http://www.tivon-lib.co.il/1304/ 94.159.158.15 14:30, 20 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

משוב מ-19 באוגוסט 2014[עריכת קוד מקור]

לפחות עפ"י אתר גדס"ר גולני, ישראל גרנית לא פיקד על סיירת גולני. ראוי לבדוק. 77.126.109.142 02:02, 20 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]

האתר שלהם לקוי ושוכח את ההיסטוריה [1]. אפנה לכאן את משתמש:Tomtom. גילגמש שיחה 06:28, 20 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]
דיווח שגוי, ברור שלא פיקד על הגדס"ר, כי הגדס"ר הוקם רק ב-2001. הוא פיקד על סיירת גולני שהיא כיום יחידה בתוך הגדס"ר, כמו שגם המקור בערך מראה זאת [2] לגבי שכיחת ההיסטוריה, אני מסכים עם גילגמש, נתחיל בכך שהאתר יזכור את מפקדי החטיבה כמו מישאל שחם שמקומו נפקד מהרשימה ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 09:35, 20 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]
אני כתבתי את רוב התכנים באתר סיירת גולני, אתר חטיבת גולני ובאתר הגדס"ר הכל עפ"י תכנים שסופקו מהיחידות. למרות שישראל גרנית לא הופיע ברישומים שלהם הכנסתי אתו לרשימת מפקדי הסיירת והקדשתי לו עמוד. נדרשתי בתוקף למחוק את שמו ואת העמוד מאחר שלדבריהם הוא לא פיק על הסיירת. מחר אני פוגש את בנו, ד"ר עמוס. אנסה לבדוק אתו. בברכה, Yossifoon - שיחה 16:59, 9 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוקטובר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:37, 30 באוקטובר 2023 (IST)[תגובה]