שיחה:כוכב לכת חוץ-שמשי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"

בקשה והתייעצות[עריכת קוד מקור]

נתקלתי בבעית הפיכת הסדר - צריך להיות לפי הסדר הבא - 51 אחר כך פגסי אחר כך האות הקטנה b אבל יוצא לי קודם b ואחר כך 51 ואחר כך פגסי. .(b 51 Pegasi). הבעיה תחריף כשאנסה להעביר שמות של כוכבי לכת אחרים, ואת הסעיף שמסביר מה משמעות הסדר בשם של כוכב לכת, שנמנעתי מתרגומו כל עוד לא פתרתי את הבעיה הנ"ל.

מכיוון שכנראה לא אספיק עד התחרות, אם מישהו רוצה לכתוב ערכים משלימים למונחים שמופיעים בערך זה (למשל צדק חם) אשמח אם תתבצע עבודה במקביל. אם כי במקרה של צדק חם, הערך הוא קצרמר, והוא די חופף לנכתב בערך זה, משום שממילא מדובר בסוג הנפוץ ביותר של כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש. השאלה האם כדאי לכתוב ערכים נפרדים על כמה מכוכבי הלכת כגון הראשון שהגתלה (51 פגאסי בי), או הקטן ביותר (גלייס, התגלה רק לפני כשבועיים) שנמצא גם באיזור החיים סביב השמש שלו.

Avibliz 01:49, 4 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

כיוון שזה ערך חדש בכתיבה, קשה לי להאמין שהרבה אנשים עוקבים אחריו. כדאי שתפנה לשאלה כאן. חגי אדלר 05:20, 4 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
סליחה אבל לא קישרת Avibliz 08:07, 4 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
היי אבי, לגבי עניין האנגלית אני מציע לך לקרוא את עזרה:דו-כיווניות. לגבי ערכים משלימים, אני חושב שקשה לתת תשובה אם כדאי לכתוב ערכים נפרדים על הכוכבים האלה לפני שרואים כמה ידוע עליהם. אני מציע להתחיל בכתיבת החומר כאן, ופיצול יידרש אם תהיה מסה קריטית. ‏odedee שיחה 08:20, 4 במאי 2007 (IDT)[תגובה]


הערה לביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור]

בשלב זה, הנוסח די סופי מבחינתי, אך יתכן שאעדכן. עדיין יש צורך לשלב את התמונות ולהוסיף יותר קישורים פנימיים, אבל לא הצלחתי לעמוד בכך בלוח הזמנים, ולכן אעשה זאת תוך כדי ביקורת העמיתים על התוכן Avibliz 00:16, 6 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

הערות[עריכת קוד מקור]

כמה הערות אחרי קריאה של חלק מהערך:

  • "הגילוי המאושר הראשון נעשה לבסוף באמצע שנות התשעים של המאה ה-20" - לא ברור לקורא בפתיח מה הכוונה ב"מאושר" (זה מובהר רק בהמשך הערך). צריך להכניס התייחסות לפני כן לגילויים לא מאושרים שקדמו לזה, או להשמיט את מאושר.
  • "איזור החיים" - ראיתי שבאנגלית זה "Habitable zone". אני מכיר את המונח "האזור הישיב" שלפחות בעיני נשמע עדיף.
  • "ב-18 בינואר 2007 שוגר הלווין COROT של סוכנות החלל האירופית שמטרתו לגלות כוכבי לכת נוספים מחוץ למערכת השמש." - לא ברור למה זה בפתיח. זו רק דוגמה לכלי מחקר. אם רוצים להזכיר את זה צריך להכניס את זה להקשר רחב יותר, למשל התייחסות לאמצעים שמשמשים לגילוי כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש או למאמצי המחקר בתחום האחרונים בתחום. אפשר להזכיר בהמשך הערך גם תוכניות ללווינים לחיפוש כוכבי לכץ מחוץ למערכת השמש כגון TPF של נאס"א, או דרווין של סוכנות החלל האירופאית.
  • "בעשור האחרון של המאה ה-19 אמר האסטרונום תומס ג'. ג'. סי (Thomas J. J. See) מהמצפה הימי של ארה"ב ומאוניברסיטת שיקאגו, כי מצא שהאנומליה הוכיחה את קיומו של גוף שחור במערכת 70 אופיוקי בעל תקופת הקפה של 36 שנים" - לדעתי עדיף לבחור פועל יותר משמעותי מ"אמר". לא ברור איזו אנומליה.
  • "מספר כוכבי הלכת הידועים עבר מכבר את ה-200 וכמעט כל שבוע מתגלים כמה כוכבי לכת חדשים" - "עבר מכבר" יתיישן בהמשך, צריך להוסיף נכון למתי.
  • בפרק "שיטות גילוי" - נראה שיש מקום להוסיף על הקושי בגילוי כוכבי לכת רחוקים.

ודברים יותר טכניים:

  • "הדמיה בצבעים מלאכותיים של הננס החום 2M1207 (בכחול) ומלווהו הפלנטארי 2M1207b (באדום), כפי שנצפו בידי הטלסקופ הגדול מאוד (Very Large Telescope) - נכון לספטמבר 2006, זהו כוכב הלכת היחיד מחוץ למערכת השמש שצולם ישירות." - צריך להיות כתיאור לתמונה ולא בגוף הטקסט (וזה כבר נמצא בתיאור התמונה).
  • חסרים קישורים חשובים למשל לכוכב כפול, לננסים חומים ולפולסר
  • ‎ Gliese 876 d c - די או סי?
  • "ממגבלות התצפית שלנו" - מי זה אנחנו?
  • "בעלי המסות הגבובות" - תקלדה :)
  • "כוכבי לכת חוץ ארציים" - ביטוי משובש?
  • "כוכבי לכת מעניינים במיוחד" - אפשר לוותר על "במיוחד"

ערן 10:08, 10 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שלום ערן, יש לי תשובות לכל הדברים הללו, ואני מסכים עם רובם, חלק מהם נובעים מעייפות (כוכבי לכת חוץ ארציים), ולכן זו הסיבה שאני חייב את מחר בערב לתיקונים. אחד הדברים הטכניים - הנושא של התמונה נובע מכך שלא רואים משום מה את התמונה למרות שכתבתי את הפקודה נכון - בדיוק כמו שרואים את שאר התמונות. Avibliz 10:53, 10 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

לשופטים, אני טובע בעבודה דווקא השבוע ואני חייב כמה שעות רצופות לטפל בנושא התמונות והקישורים הפנימיים, אין סיכוי שאצליח לעשות זאת לפני יום שישי בערב או אף שבת בבוקר.Avibliz 00:37, 10 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

הזמנה להמשך ביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור]

במהלך סוף השבוע אני ממשיך לעדכן את הערך, לפיכך אשמח לקבל הערכות ביקורת עמיתים על הערך במצבו הנוכחי.

דבר השופטים[עריכת קוד מקור]

גרסה קובעת

הערות כלליות[עריכת קוד מקור]

  1. הערך דל ביותר בקישורים פנימיים ויש בו פסקאות המכילות 0-5 קישורים פנימיים בלבד. אין לכך הצדקה ורשימת הקישורים החסרים המובאת להלן אינה ממצה את החסר. הפגיעה בקורא ניכרת ושוללת בזכות עצמה את היכולת להמליץ על הערך במתכונתו הנוכחית. זאת בטרם מפרטים את הבעיות האחרות שנמצאו בו.
  2. "מרביתם הם כוכבי לכת בעלי מאפיינים דומים לאלו של צדק, אך במרחק קטן בהרבה מכוכב האם ולכן הם מכונים "צדקים חמים". " - כדאי להבהיר כי מדובר בתולדה של הטייה תצפיתית, או להעביר משפט זה לפיסקה "מאפייני כוכבי הלכת שהתגלו".
  3. חסר קישור למאמר משנת 1988 וזה שאישר אותו משנת 2003.
  4. בפיסקה "צבע הצמחיה החזוי לכוכבי לכת חוץ ארציים" רצוי להביא קישור למאמר מדעי אחד לפחות בנושא. המילים "לאחרונה", "מאמינים" ו"הנספג" אינן מוצלחות בהקשרים בהן הובאו.
  5. הפיסקה "כוכבי לכת מעניינים" נפתחת במשפט הסותר את הנמסר בפסקה "היסטוריה" (כרגע הסטוריה). כל הנמסר בה חסר קישורים למאמרים המקוריים המדווחים על התגליות (וולשן ופרייל, סיגורדסון, קונאקי וכו').
  6. הערך האנגלי שתורגם מכיל הפניות ל-39 מקורות. אף אחת מהן לא גוירה, וזה חבל מאד.
  7. בהינתן כי הערך המומלץ Planetary habitability עדיין לא תורגם, אין מנוס מהרחבה חלקית על הנושא בגוף הערך הנוכחי.
  8. חבל שאין אזכור של פרופסור צבי מזא"ה הישראלי העוסק בגילוי כוכבי לכת.

ניסוח[עריכת קוד מקור]

  1. סוף המשפט הפותח טעון שכתוב.
  2. (ומכונים כוכבי לכת נוכלים) - הסוגריים לא נחוצים כאן.
  3. "נכון לעכשיו, ‎ Gliese 581 c ‏, כוכב הלכת השני במרחקו מהננס האדום ‎ Gliese 581 ‏, הנמצא במרחק של כ-20 שנות אור מכדור הארץ) נראה כדוגמה הטובה ביותר שהתגלתה עד כה של כוכב לכת ארצי המקיף את השמש שלו באיזור המכונה איזור החיים, כלומר איזור שבו הטמפרטורה על כוכבי הלכת מאפשרת קיומם של מים במצב נוזלי, אחד התנאים החשובים לחיים." - ארוך מדי ועם סוגר ורווחים מיותרים.
  4. "תצפיות שנעשו בידי טלסקופ החלל שפיצר, מעידים על כך כי כוכבים מקטגוריה O, החמים בהרבה מהשמש חווים התפרצויות שמש חזקות, שעלולות למנוע יצירת כוכבי לכת." - באמצעות ולא בידי, רצוי לשכתב את המשפט ואולי לפצלו.
  5. הפיסקה "מאפייני כוכבי הלכת שהתגלו" זקוקה לשיכתוב ופיסוק מחדש.
  6. "האסטרונומים הופתעו מקיומם של כוכבי לכת גזיים במרחק כה קרוב לשמש שלהם (אותם הם כינו "צדקים חמים"), כך כעת ברור כי מרבית כוכבי הלכת (או לפחות אלו בעלי המסות הגבוהות ביותר) הם מסוג זה." - משפט ארוך עם יותר מדי תוכן בסוגריים. במקום "כך" צריך להיות "אך".
  7. "גילוי חיים (ולאו דווקא ציוויליזציות מתקדמות) במרחק בין כוכב, בכל אופן, הוא אתגר טכנולוגי גדול שלא יהיה אפשרי במשך שנים רבות, גם אם החיים נפוצים ביקום." - רצוי לשכתב ואולי לפצל
  8. הפיסקה "‎ HD 209458 b ‏ ו-‎ HD 189733b ‏ (שנת גילוי - 2007):" זקוקה לשכתוב והגהה.

תרגמת[עריכת קוד מקור]

  1. פלנטרי - פלנטי
  2. אנומליה - עדיף חריגה
  3. הצבע הדומיננטי - הגון השלט
  4. ציווליזציות - תרבויות
  5. סודיום - נתרן
  6. תקופת המסלול - זמן ההקפה

תרגמת עם קישור שגוי[עריכת קוד מקור]

אין

תרגמת עם קישור חסר[עריכת קוד מקור]

  1. אקסנטריות - אקסצנטריות
  2. אינטש - אינץ'

קישורים[עריכת קוד מקור]

קישורים חסרים[עריכת קוד מקור]

הרשימה הבאה חלקית בלבד

  1. אסטרונומים
  2. שנות אור
  3. טמפרטורה
  4. נוזל
  5. חיים
  6. טלסקופ
  7. מסה
  8. אוניברסיטת קליפורניה, מצפה הכוכבים ליק, מצפה הכוכבים קק
  9. בהירות
  10. פולסר‎
  11. כוכב נייטרונים
  12. חללית
  13. אטמוספירת כדור הארץ‎ וגם אטמוספירה
  14. יסודות
  15. הסטטיסטיים
  16. ענק גזים
  17. ספקטרום
  18. ירח
  19. מים
  20. Nature
  21. מצפה ארסיבו
  22. צביר כדורי
  23. ננס לבן
  24. צ'ילה
  25. עידוש כבידתי
  26. מיקרון
  27. פרויקט סט"י

חסרים גם קישורים לשנים

כל הקישורים הנ"ל הוספו במהלך החודשיים האחרונים. Avibliz 12:13, 22 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

קישורים שגויים ללא תרגמת[עריכת קוד מקור]

אין

קישורים מיותרים בהקשר בו הובאו[עריכת קוד מקור]

אין


זוטות[עריכת קוד מקור]

  1. "טענות אודות גילוי כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש ידועים" - ידועות/מוכרות
  2. "משו שהיא" - משום
  3. האטמופסירה
  4. "כך כעת ברור כי מרבית כוכבי הלכת" - אך וגו'
  5. רווח מיותר לפני "מסלולים אליפטיים מאוד"
  6. "עם יש לכוכבי לכת אלו ..."
  7. היסטוריה ולא הסטוריה
  8. המהירות הרגיאלית
  9. ענק גזים געל צפיפות נמוכה


חזות[עריכת קוד מקור]

  1. הקטגוריה http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Exoplanets בוויקישיתוף כוללת שפע של איורים מתאימים שהיו יכולים להוסיף לערך. זאת במיוחד לאור חסרונו של הערך Planetary habitability אצלנו.


סיכום[עריכת קוד מקור]

הערך הוא תרגום של הערך המומלץ Extrasolar planet. זהו ערך מקיף ולא מסובך על תחום מחקרי חשוב ומעניין. הערך תמציתי למדי ונגיש ביותר. אף כי הושקעה עבודה רבה בתרגום הערך, מלאכת הגיור לא הושלמה. קיים מחסור כבד בקישורים פנימיים ובסימוכין מתאימים. מספר פסקאות טעונות שכתוב ונדרש ניכוש יסודי של תקלדות ובעיות תרגמת. להערכתנו ניתן בעבודה מאומצת ומוגבלת בזמן להביא את הערך לרמה טובה ואולי אף מומלצת. זאת אף כי לא עומדים לרשותנו בעברית מאות הערכים אליהם מפנה הערך האנגלי. הקוראים מוזמנים כעת לתרגם גם את הערך המומלץ Planetary habitability.

כותבי הערך[עריכת קוד מקור]

משתמש:Avibliz

אני מקבל את רוב הבקשות למעט פלנטרי - לא שמעתי את המילה פלנטי בשום מקום, אולי זה נכון תקנית, אבל אומרים מדען פלנטרי. אני גם לא בטוח שהתרגום הנכון של אנומליה זה חריגה. שאר הדברים מקובלים עלי. מבטיח לנסות לתרגם את הערך המוצע ואני מתלבט באשר לשמו, נראה לי נכון לכנותו "איזור החיים", לפחות תרגום ראשוני, אבל בכפוף למצבי כרגע זה יקח עוד טיפה זמן. בסך הכל שמחתי לקבל הערות שיעזרו לשפר את הערך, אבל העבודה הבסיסית היתה חייבת להיעשות מתישהו. הערך במצבו הקודם היה ממש בלתי נסבל ואני שמח שקידמתי אותו. Avibliz 19:03, 22 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

מחיקת תאריך מדוייק[עריכת קוד מקור]

אני משתדל לתחזק את הערך ולבדוק לפחות פעם בשבוע האם המספר השתנה. מכיוון שמדובר במספר שמתשנה משבוע לשבוע ולא משנה לשנה, השארת השנה בלבד עלולה לגרום לאי דיוק בערך. Avibliz 12:04, 22 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

תבנית על שם הערך[עריכת קוד מקור]

למעורבים בתחום - מה דעתכם על יצירת תבנית שתתאר כוכבי לכת ? כבר יש מספיק מידע כדי ליצור ערכים נפרדים לכוכבי הלכת, אפשר יהיה להוציא אותם מהדף הזה, ליצור אסם כוכבי לכת ולהתחיל לכתוב. ואגב, קטגוריה כבר יש, עם כוכב לכת בודד. ‏Jacobs‏ • שיחה 17:50, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

אין צורך בתבנית נפרדת. אפשר להשתמש בתבנית הקיימת, תבנית:כוכב לכת. אם יהיה חסר שדה או שניים, נוסיף אותו. (למשל שדה מערכת כוכבים) חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • ז' בשבט ה'תשס"ח • 20:29, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
הקישור שהבאת לתבנית אדום. סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 23:54, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
חגי כנרא התכוון לתבנית הזו - תבנית:גוף פלנטרי. אבל לכוכב מחוץ למערכת השמש יש הרבה פחות נתונים, אז התבנית הקיימת תהיה ריקה ברובה וגם ייתווסו שדות שישמשו רק אותה ? אז לא עדיף כבר לבנות תבנית ייעודית, מבוססת על זאת אבל קומקפטית יותר? ‏Jacobs‏ • שיחה 13:12, 14 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
אופס... שדות ריקים לא מוצגים ולא מפריעים כלל. יש אינפלציית תבניות רצינית שגורמת לכך שאנשים לא משתמשים בהן, או בוחרים תבנית לא מתאימה. לכן הקמתי את המיזם הזה. בשביל 2 שדות לא כדאי לפתוח תבנית נוספת. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • ח' בשבט ה'תשס"ח • 18:02, 14 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

משיהו שמבין בנושא צריך לעדכן ל-2008 [1]. דניאל ב. 18:20, 17 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

כעת יש לעדכן בשנית, מאז 2008 ומאז שיגור קפלר בכלל נתגלו למעלה מ-200 כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 10:39, 3 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]
אולי לרשום גם שחוץ מאלה שהתגלו (כלומר, גם אומתו בתצפיות אחרות, כולל מן הקרקע) על ידי קפלר, יש גם משהו כמו 1000 ליקויי שמשות שנקלטו בלוחית הצילום הדיגיטלית של קפלר והממתינים לאימות (ביניהם לא מעט עם מסה 1.5-4 מסות ארץ), בעיקר כי נדרשים לפחות עוד שני מחזורי ליקוי - יש באתר המשימה רשימה כזו. מרקושיחה 10:59, 3 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

תיקון השם על פי הצעת האקדמיה[עריכת קוד מקור]

ראו שיחת משתמש:יעל י/שאלות על מונחי החלל לאקדמיה העברית ללשון. אני חושב שהשינוי מבורך, אשמח לשמוע את דעתכם. (אני מתנצל על הפזיזות בהעברת הערך. אבל בינתיים, כל עוד שאין התנגדות, אני לא רואה טעם לשחזר). החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 15:54, 18 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

בעד. Cgruda - שיחה 19:22, 18 במרץ 2012 (IST)[תגובה]
נגד השם הנוכחי בהיר ונהיר לחלוטין. כוכב לכת חוץ-שמשי זה משהו שגוי לחלוטין, שלא ברור איך האקדמיה ללשון עברית הצליחה להמציא. מה זאת אומרת מחוץ לשמש? אין דבר כזה בכלל! יש אך ורק מערכת השמש. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:27, 18 במרץ 2012 (IST)[תגובה]
השם הנוכחי מסורבל וארוך. והטיות שלו הן בלתי אפשריות. לדוגמה- "כוכב הלכת מחוץ למערכת השמש הראשון שהתגלה" לעומת "כוכב הלכת החוץ-שמשי הראשון שהתגלה". יוצא לי הרבה להשתמש במונח בכתיבתי בויקי, והשם הקודם פשוט לא נח. כמו שקולט שמש לא בהכרח קולט את השמש אלא את קרינת השמש כך כוכב לכת חוץ-שמשי הוא מחוץ למערכת השמש. יש לכך דוגמאות רבות בעברית ובשפות אחרות. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 20:43, 18 במרץ 2012 (IST)[תגובה]
בעד שוחחתי עם מומחים מתחומים שונים (בעיקר אסטרו פיזיקה וגם בלשנות עברית) שהציעו את השם. באנגלית זה מונח ידוע - ומדוע לא יתורגם לעברית? וזו הצעת האקדמיה העברית ללשון. יעל - שיחה 19:49, 18 במרץ 2012 (IST)[תגובה]
בעד כפי שהצעתי. השם הנוכחי מסורבל מדי. Easy n - שיחה 22:18, 18 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

אתם רציניים?[עריכת קוד מקור]

למה קיימת פסקה "צבע הצמחייה החזוי לכוכבי לכת חוץ ארציים"? אל תעשו צחוק. קודם שאסטרוביולגים ימצאו חיידק חץ ארצי אחד ואחרי זה נדבר על צמחיה(!!! מי בכלל החליט שצמחייה זה זרך "הנכונה" לקלוט אור שמש? ) חוץ ארצית. פשוט לא רציניים. 79.176.186.178 22:04, 20 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצא כבר יותר מיצור חד תאי אחד שמקורו מחוץ לכדור הארץ. יש חשיבות גדלה לצבע ולסוג הצמחיה החזוי - הוא יכול להשפיע על צבעו של כוכב הלכת כולו, ועל ספקטרום הבליעה שלו. כמובן שאין שום ודאות שאכן יש צמחיה, אך יש חשיבות גדולה לדעת למה צריך לצפות. ודאי שייתכן שהצמחיה שונה מכל מה שמוכר לנו, אך אם אכן ישנה צמחיה, סבירות גבוהה שיש לה מאפיינים בסיסיים משותפים עם הצמחיה מוכרת לנו.
תודה על המשוב! לידיעתך, ויקיפדיה נכתבת בהתנדבות על ידי אנשים פרטיים כמוני וכמוך. כל אחד יכול לערוך דף בוויקיפדיה על ידי לחיצה על הלשונית לשונית עריכה או על לשונית לשונית עריכת קוד מקור שבראש הדף בצד שמאל, אך רצוי להירשם לפני כן על מנת להגן על פרטיותך ולהקל על הדו-שיח עמך. אנו מזמינים אותך להצטרף לוויקיפדיה, להרחיב ולתקן את הערכים הקיימים וליצור ערכים חדשים. ויקיפדיה צריכה אותך! החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 00:19, 21 במאי 2013 (IDT)[תגובה]
ומה הוא האורגניזם החייזרי שעליו אתה מדבר? אני מסוקרן, תרחיב את אופקי.
אני אומר שיש למחוק את הפסקה הזאת מסיבה שהיא לא יותר מספקולציה. זה בערך כמו לכתוב "תכנות רדיו צפויות לכוכבי לכת חוץ ארציים". אין שום עדות לקיומה של צמחייה מחוץ לכדור הארץ ולכן שין שום טעם מדעי לדבר על הצבע החזוי שלה. 79.176.186.178 09:49, 22 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בכוכב לכת חוץ-שמשי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:37, 9 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]