שיחה:כלבי השמש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  • בעיקר הוספה של ציור המדגים את אופן פיזור הקרניים מהגביש אשר גורם לתופעה, אולי גם חישוב של זווית הפיזור. (משתמש:עלומים)

עוזי ו. 05:42, 19 מרץ 2006 (UTC)

שלום,

ע"פ וק:מתן שם לערך#ה' הידיעה, שם הערך צריך להיות כלבי שמש. כיום זה דף הפניה לכאן, שנוצר ב-2007, כשנה וחצי אחרי יצירת הערך הזה. אני מציע להחליף ביניהם, בהתאם למדיניות השמות.

מתייג את נדב ס, Tshuva, hagay1000, רמי (ידע בסיסי), eman, Eyalweyalw, משה פרידמן, בנצי, E L Yekutiel, saroad, שלום אוריבעלי הידע בפיזיקה, כדי לוודא שאין סיבה מיוחדת ליידע את שם הערך הזה.

תודה רבה! ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 22:42, 21 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]

בתור בעל ידע בפיזיקה, אני מנחש שהנושא כנראה יותר קשור לRonavni ,אילן שמעוני, Tshuva, hagay1000, Shayshal2, bambikerבעלי הידע בכדור הארץ או לאילן שמעוני, קובץ על יד, saifunny, hagay1000, eman, ינון גלעדי, Tshuva, מבני הנביאים, בורה בורה, Byc63, Avishay, איתמראשפר, Pixie.ca (בנושאים מסויימים)‏בעלי הידע באסטרונומיה.
חוץ מזה, אם כבר, השם צריך להיות ביחיד: כלב שמש, לא? נדב ס.שיחה 15:07, 22 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
תודה על התיוגים!
לגבי יחיד/רבים, גם אני חשבתי על זה, אבל מכיוון שהם בעיקרון מופיעים כצמד (אלא אם יש עננות רק בצד אחד של השמש), וכתופעה הם מוכרים כצמד, חשבתי שעדיף ברבים. אבל הדעה שלי לא חזקה מאוד בעניין הזה. אם יש העדפה ל"כלב שמש", אין לי בעיה. ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 16:31, 22 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
אני בעד השימוש בלשון רבים, למרות שבאנגלית אכן משתמשים בלשון יחיד. מחיפוש קצר בגוגל (ומידע כללי), נראה שבעברית השתרש השימוש ברבים (והגיוני שזה בגלל שהם מופיעים בזוגות). בכל מקרה, אני בעד "כלבי שמש" (אבל אני לא מומחית לתופעות אטמוספריות, או לשפה העברית...). ‏Pixie.ca‏ • שיחה 19:07, 22 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
היי @יוניון ג'ק, להבנתי כולם מסכימים שצריך להסיר את היידוע, אבל אין הסכמה לגבי יחיד/רבים. השם הנוכחי לדעת כולם פחות עדיף מכל אחת מההצעות, ולא הובעה התנגדות לגבי הצורך לשנות אותו.
לצורך העניין, אמנה שלוש אפשרויות (שתיים שעלו כאן ועוד אחת):
  1. כלב שמש: ברירת המחדל על פי כללי ויקיפדיה.
  2. כלבי שמש: התופעה נראית בדרך כלל כצמד של "שמשות" בנוסף לאמיתית. לא ברור אם זה מספיק כדי ששם הערך יהיה ברבים.
  3. פרהליון: כנראה שם מדעי יותר לתופעה (בשונה מהכינוי האנגלי, שלא ברור עד כמה הוא רווח גם בעברית. בהרבה שפות הערך נקרא פרהליון, או פרהליה, שהיא צורת הרבים).
לצורך העניין, לי אין העדפה בין שלוש האפשרויות, אבל כל אחת מהן עדיפה על מה שיש כרגע.
יוניון ג'ק, איך נכון להתקדם במצב הזה? אני מניח שלא ע"י תיוג חוזר (תודה אגב למי שכן הביעו דעה); אולי הפניה מלוח המודעות? או שמכיוון שלא הוחלט תוך שבוע על שם מוסכם, יש להישאר עם השם הקיים (למרות שכולם מעוניינים לשנות אותו)? ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 07:54, 5 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
השבתי לך בדף השיחה שלך. יוניון ג'ק - שיחה 18:08, 7 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]